وزیر ارشاد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه دولت به بخش آموزش و تامین زیرساختهای حوزه فرهنگ و هنر را در تمام کشور یکسان خواند.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 04 February 2022

«محمدمهدی اسماعیلی» امشب در افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که به میزبانی یزد و در کاروانسرای زین الدین مهریز برگزار شد، گفت: یزد هم سبقه‌ی تاریخی روشنی دارد و هم امروز جریان ساز در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی افزود: یزد همچنین اندیشمندان و هنرمندان بزرگی در بخشهای مختلف پرورانده و هم استعدادهای زیادی را در خود جای داده است لذا تصمیم گرفته شد تا این جشنواره را در یزد برگزار کنیم.

وی گفت: هرچند خیلی علاقمند بودیم که این دوره از جشنواره را به صورت گسترده تری برگزار کنیم ولی متاسفانه در روزهای منتهی به جشنواره با شیوع سویه جدید کرونا مواجه شدیم.

وزیر ارشاد ضمن تشکر از تیم حرفه‌ای برگزار کننده این جشنواره، خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را برای تقویت فرهنگ و هنر در دستور کار دارد و حوزه تئاتر به عنوان یک هنر اصیل قطعاً مورد توجه است.

وی از اهتمام دولت به تکمیل تاسیسات و مجموعه های فرهنگی براساس اولویت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در همین راستا تاکنون اعتبارات خوبی برای 14 استان کشور منظور شده و سایر استانهای کشور نیز در این حوزه مورد توجه هستند.

اسماعیلی گفت: امروز کشور را در بخش آموزش و تامین زیرساختهای حوزه فرهنگ و هنر به چشم مساوی نگاه می‌کنیم و معتقدیم باید زمینه اموزش همه استعدادهای ایران عزیزمان در حوزه فرهنگ و هنر فراهم شود.

وزیر ارشاد در پایان ابراز امیدواری کرد که طی چهار سال آینده ارتقای کمی و کیفی تئاتر کشورمان را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فرهنگی ، هنر ، تئاتر فجر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار