نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، طی پیامی، رحلت عالم ربانی، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 01 February 2022

تابناک فاریس به نقل از ایسنا: به دنبال درگذشت آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با صدور پیامی این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع، روحانیون و مردم ایران تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت‌الله لطف‌الله دژکام که از سوی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برای انتشار در اختیار ایسنا قرار گرفته، به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

استماع خبر تأسف بار رحلت ملکوتی، عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی آقای حاج لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف، موجب تأثر و تألم خاطر شدید اینجانب گردید.

فقدان آن مرجع عالیقدر جهان تشیّع حقیقتاً به مثابه « إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ » است.

هرچند که خدمات آن شخصیت برجسته روحانی به عالم اسلام قابل احصاء نیست لیکن مبارزه با کفر و الحاد و طاغوت زمان، مقابله با نحله‌های فرهنگی انحرافی، نشر و بسط علوم دینی در اقصی نقاط عالم ازطریق پرورش طلاب فاضل و گسترش مکتب حقه جعفری، از بارزترین حسنات و باقیات الصالحات ایشان در چند دهه مجاهدت و تلاش در راه احیای علوم اهل بیت علیهم السلام و ترویج دین مقدس اسلام و مذهب شیعه است.

خدمات و پشتیبانی آن مرجع تقلید از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مدظله العالی مشهود همگان است.

رحلت آن فقیه عالیقدر را به حضرت ولیّ الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون و عموم مردم ایران اسلامی و مسلمین جهان بالاخص بیت مکرم مرحوم حضرت آیت الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی (قدس سره) و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این فقید سعید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می نمایم."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار