کد خبر: ۱۰۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 28 September 2015

استاندارالبرز با اعلام اینکه مسایل اقتصادی این استان طی نشستی در هفته دولت بصورت ویژه بررسی شد، گفت: تلاشگران عرصه اقتصاد با تدبیر دولت به آینده امیدوار تر شده اند .

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در کرج برگزارشد، افزود: اقدامات انجام شده در مهار تورم و جلوگیری از رکود از گام های موثر دولت تدبیر وامید است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که درسال های گذشته گریبانگیر دولت و ملت شده و امروز خود را نشان می دهد در عرصه اقتصاد با تلاش جهادی اقتصادگران درحال رفع است .

طهایی گفت: امروز شرایط اقتصادی ویژه ای را شاهد هستیم به هرحال توافق نامه هسته ای انجام شد ولی تحریم ها برداشته نشده است .

وی اضافه کرد: درسال همدلی و همزبانی باید برای پیشبرد اهداف نظام یک دل و یکصدا گام برداشت و برای رفع موانع کشور تلاش کرد.

استاندار البرز خطاب به رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: البرز در نزدیکی پایتخت قرار دارد و با توجه به نوپا بودن آن و نبود بسیاری از زیرساخت ها شاهد مشکلات بسیاری درآن هستیم .

وی خاطرنشان کرد: به سبب نزدیکی به تهران متقاضیان بسیاری را در حوزه صنعت شاهد هستیم و این درحالی است که شهرک های رسمی استان تقریبا پر شده است.

طهایی گفت: طرح های توسعه ای دراین زمینه پیشنهاد شده و به تصویب رسیده که درصورت توجه سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می رود که هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی اضافه کرد: سه هزار و 300 واحد صنعتی در البرز وجود دارد که باید ساماندهی شوند که بخش قابل توجهی ازاین واحدها خارج از شهرک های صنعتی هستند .

استاندارالبرز با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در حیات وحش استان گفت: با حضور به موقع محیط زیست و دامپزشکی مشکلات دراین زمینه مرتفع شد.

طهایی درادامه حوزه حفاظتی آب های استان البرز را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: دستگاه های اجرایی و قوه قضاییه درگیر این موضوع مهم شده اند که امیدواریم بتوان تدابیری ویژه را دراین زمینه داشت .

وی یادآورشد: دوسد کرج و طالقان از دیگر ظرفیت های مهم آبی دراستان البرز بشمارمی رود که بخشی از آب شرب تهران را نیز تامین می کنند بنابراین با توجه به این نکته مهم باید نگاه ویژه را به این استان داشت .

درگیرشدن استان البرز در زمینه موضوع زیست محیطی زیر گرد از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرز به آن پرداخت و افزود: مناطق بکر و زیبای بسیاری دراین استان وجود دارد که درصورت همکاری بیش از پیش محیط زیست می توان در زمینه گردشگری بهره وری بهتری از آنها داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار