فرماندار چهارباغ با تأکید بر ضرورت پشتیبانی مسئولان از گلخانه‌داران گفت: این شهرستان باید به قطب صادرات گل و گیاه کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 25 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» قدرت الله شمیرانی در نشست با گلخانه داران درباره رفع تمامی مشکلات گلخانه داران اظهار کرد: برای شناساندن شهرستان چهارباغ به عنوان مهد پرورش گل و گیاه در تمامی رسانه‌های ملی تبلیغات می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد.

وی در خصوص توسعه گلخانه‌ها و به روز کردن روش‌های کشت به گلخانه داران توصیه کرد با همکاری انجمن‌های علمی و دانشگاه اصلاحات بذر واصلاحات آبیاری را انجام دهند.

فرماندار چهارباغ در ادامه با اشاره به وجود فرودگاه پیام، شبکه ریلی و محور جاده‌ای در منطقه چهارباغ بیان کرد: ما با اراده و عظم جدی و استفاده از این شبکه ارتباطی می‌توانیم شهرستان چهارباغ را به عنوان پایانه صادراتی گل و گیاه تبدیل کنیم و طرح‌های مختلفی را برای ترغیب و جذب سرمایه گذاران اجرا کنیم.

وی در خصوص ایجاد زمینه بهتر برای اینکه گلخانه داران بتوانند مشکلات اداری خود را حل و فصل نمایند، تصریح کرد: تمامی مسئولین ادارات برای خدمت به گلخانه داران و دیدار با گلخانه داران تلاش کنند و زمانی صاحب گلخانه به اداره مراجعه کند حتماً در همان روز بتواند ملاقات با مسئول اداره را انجام دهد و در اسرع وقت به امور ایشان رسیدگی شود.

شمیرانی ضمن ابراز امیدواری برای پیش برد اهداف و تبدیل شهرستان چهارباغ به منطقه ویژه اقتصادی گل و گیاه، خاطرنشان کرد: برنامه و طرح‌های این رویداد در دست بررسی و کارشناسی می‌باشد و در آینده با همت و تلاش می‌توان این اتفاق را رقم زد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی فرآیندهای صدور مجوز مراکز پرورش گل وگیاه را تسریع نماید، گفت: در این راستا شهرداری وبخشداری ها پشتیبان تولید کنندگان گل و گیاه باشند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه از تولید کنندگان گل و گیاه حمایت ویژه صورت گیرد، مسئولین حضور میدانی برای رفع مشکلات گلخانه‌ها داشته باشند، اظهار کرد: شهرداری چهارباغ بانظر مساعد شورا وشهردار زمینه برگزاری نمایشگاه فصلی ودائم گل وگیاه را با همکاری اداره صمت فراهم نماید.

وی بیان کرد: باید همه تلاش را برای ایجاد پایانه صادرات گل وگیاه بکار ببندیم، هیچ کوتاهی از هیچ کس پذیرفته نیست.

شمیرانی تصریح کرد: چهارباغ مهد پرورش گل و گیاه است و باید به قطب صادرات گل و گیاه کشور تبدیل گردد.

وی متذکر شد: اصلاح بذر، استفاده از روش‌های نوین، افزایش بهره وری و تکیه بر صادرات در دستور کار گلخانه داران عزیز قرارگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار