مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز ارائه مهارت های فنی و حرفه ای به فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی را اولویت ویژه مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان دانست و گفت: بستر برای جذب این افراد در کارگاه های مهارت آموزی فراهم است.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 24 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» بهزاد غفاری، از جمعیت  پرشمار  بیکاران فارغ التحصیل دانشگاه ها به عنوان یک چالش اجتماعی نام برد و گفت: انتظار می رود با حضور دانشجویان  در دوره های آموزش فنی و حرفه ای زمینه برای ایجاد اشتغال و ورود تدریجی آنان به بازار کار مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایجاد مرکز توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ که روز گذشته  افتتاح شد، افزود: با افتتاح این مرکز به تدریج  مسیر برای ایجاد اشتغال دانشجویان هموار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز تصرح کرد: در این  مرکز دانشجویان و دانش‌آموختگان افزون بر دوره‌های نظری و عملی آکادمیک  حین تحصیل، مهارت های فنی و حرفه ای مرتبط یا دلخواه را فرا می گیرند.

به گفته غفاری یکی از ویژگی های ایجاد این گونه مراکز در دل دانشگاه ها را بهره گیری دانشجویان از تجربیات و مشاوره های اساتید مجرب است و این اقدام آینده شغلی آنان را به نوعی تضمین می کند.

وی افزود: با تاسیس و توسعه اینگونه مراکز در دانشگاه ها، دانشجویان از سه فرآیند مهم «نیاز سنجی مهارتی» ، «توانمند سازی» و «ارایه خدمات مشاوره شغلی» برخوردار می شوند و بدین ترتیب بستر برای ایجاد اشتغال و ورود بدون دغدغه و نگرانی این جوانان تحصیلکرده به بازار کار مهیا خواهد شد.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای هشت  مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار