در ۵ سال گذشته توانسیتم در شرایط تحریم بیش از ۵۵ هزار قطعه نیروگاهی را در داخل تولید نمایئم که از خروج بسیااری از ارز جلوگیری نموده ایم.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 13 January 2022

به گزارش تابناک مازندران ، نمتی اظهار داشت: با ایجاد دو واحد نیروگاه گازی با ظرفیت هر کدام ۱۶۲ مگاواتی در شرق مازندران دیگر مشکل کمبود برق نخواهیم داشت.

او گفت: با بهر برداری از این واحد‌ها حدود ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی کشور افزوده خواهد شد.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اعلام اینکه پیمانکار مربوطه فعالیت خود را آغاز کرده است، تاکید کرد: میزان اعتبار پیش بینی شده اولیه این بخش بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان بر آورد شده است.

نعمتی به موضوع تولید قطعات نیروگاهی در این مجموعه اشاره کرد و گفت:

در این بخش با نگرش جدی به ساخت داخل قطعات و مهندسی معکوس در ۵ سال گذشته توانسیتم در شرایط تحریم بیش از ۵۵ هزار قطعه نیروگاهی را در داخل تولید نمایئم که از خروج بسیااری از ارز جلوگیری نموده ایم.

او حضور در نمایشگاه‌های مختلف کشور را مبرهن این موضوع دانست و گفت: هم اکنون مجموعه نیروگاه شهید سلیمی نکا بعنوان قطب ساخت داخل کشور مطرح می باشد.

رشد ۱۲ درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه شهید سلیمی نکا

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا همچنین گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموعه نیروگاه شهید سلیمی بیش از هشت و سه دهم میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص تولید شد که نسبت به سنوات گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

نعمتی افزود: درمجموعه سیکل ترکیبی تولید انرژی بر اساس برنامه تنظیمی ۱۰۰ درصدتولید انرژی محقق و به شبکه برق کشور تزریق شده است.

وی خاطر نشان کرد: با تعمیرات دوره ایی انجام شده در بخش‌های مختلف نیروگاه نکا، این مجموعه با آمادگی کامل در تولید انرژی شبکه بصورت پایدار حضور خواهد داشت.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار