شهردار قم با اشاره به وجود 11 هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده 100، گفت: بوروکراسی های صدور پروانه به اندازه‌ای قوی و زیاد است که عملا شهروندان را وادار به تخلف می کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 10 January 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز در بیست‌وسومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، بیان کرد: اگر از مردم سوالی درخصوص ساخت و ساز شود آنها دو دستگاه شهرداری و سازمان نظام مهندسی را مطرح می‌کنند و هم اکنون نظر مردم از این دو نهاد در مسئله ساختمان سای مثبت نیست.

وی گفت: صدور پروانه ساختمانی از مباحث و مسائل مهمی است که سبب نارضایتی شهروندان می شود در این زمینه نمی توان از عملکرد شهرداری و نظام مهندسی دفاع کرد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم به دنبال صدور پروانه در اسرع وقت است اما بدلیل بروکراسی های زیاد در این زمینه صدور پروانه مدت ها به طول می کشد و سرمایه های مردم دچار خسارت شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: علت مخالفت شهرداری با مجریان ذی طلاح جلوگیری از ادامه بروکراسی های آزار دهنده است، در مساله مجریان ذی صلاح متاسفانه این افراد در میدان حضور ندارند و صرفا نامی از آنها مطرح می شود و اگر این افراد واقعا در کف میدان باشند شهرداری از این مساله حمایت می کند.

شهردار قم گفت: یکی از واقعیت های تلخ این است که برخی از مهندسان یک کیسه از مهر سایر مهندسان را نزد خود دارند و بدون اینکه مهندس ذی‌صلاح در یک پروژه عمرانی حضور داشته باشد، مهر آن در زیر کاغذ نظارت ثبت می شود.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص تعرفه‌های ساختمانی باید رویکردی در نظام مهندسی و شهرداری در پیش گرفته شود تا هزینه‌های بیشتری به شهروندان تحمیل نشود. سالانه افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در بحث نظارت و کنترل ساختمان هزینه می شود اما به دلیل مشکلات ساختاری در این زمینه هنوز کنترل درست و قابل قبولی وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود ۱۱ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، بیان داشت: بروکراسی های صدور پروانه به اندازه ای قوی و زیاد است که عملا شهروندان را وادار به تخلف می کند.

شهردار قم با اشاره به طرح نهضت تولید مسکن، بیان داشت: اگر در الحاق اراضی و احداث مسکن در طرح جدید ملاحظات کنونی شهرداری رعایت نشود، مشکلات کنونی شهرک پردیسان تکرار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار