مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز اجرای نهضت پروژه توسعه شبکه فیبرنوری در مناطق مختلف این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 08 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «سید محمدهادی امیری» روز شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰  در بازدید از پروژه فیبرنوری شهرک صنعتی بلکو یاسوج گفت : یکی از رسالت های مخابرات ایجاد زیرساخت های مخابراتی برای شهرک‌های صنعتی است.
وی افزود: پروژه مجهز شدن شهرک صنعتی بلکو فیبر نوری از محل اعتبارات مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد برای پهنای باند مناسب اجرا می شود که این پروژه به طول چهار کیلومتر است و با اجرای آن این شهرک به پهنای باند مناسب، امن و پرسرعت متصل می شوند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، گچساران، باشت و دهدشت فراهم شده و بقیه شهرهای استان در برنامه داریم که به فیبر نوری متصل شوند.
امیری با بیان اینکه فیبر نوری تکنولوژی گران قیمت است، تصریح کرد:  شهرک صنعتی بلکو یاسوج اولین شهرک صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که به فیبر نوری متصل می شود.
و آماده همکاری با ادارت، سازمانها و ادارات و اشخاص حیقیق و حقوقی جهت ایجاد و راه اندازی شبکه فیبر نوری در سطح استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه شبکه فیبرنوری پایداری شبکه اینترنت و ارتباطات را در استان بالا می برد، تبدیل به کارگاهی جهت ارتباطات شده است در شهرهای پاتاوه، دهدشت، یاسوج و گچساران در حال اجرای فیبرنوری هستیم، ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰ کیلومتر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ضریب نفوذ اینترنت ای دی سی ال خانگی از طریق فیبرنوری پایین است اما در تلاش هستیم که به استاندارد برسانیم.
نهضت فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد
امیری تاکید کرد: ۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستاهای شهرستان گچساران و باشت به زودی به مناقصه می رود که در آینده نزدیک عملیات اجرای این پروژه اجرا می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون پروژه فیبر نوری منطقه تنگ کناره، اکبرآباد، شهرک جوشکاران، دانشگاه آزاد یاسوج، هواشناسی، سایت‌های فناوری، فرودگاه و شهرک صنعتی فرودگاه در شهر یاسوج در حال اجراست که پروژه تنگ کناره ارتباط پایداری برای جنوب استان فراهم خواهد آورد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز پروژه فیبرنوری داریم که در آینده نزدیک آغاز می شوند.
امیری افزود: پروژه های ایجاد ارتباطات فیبر نوری در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ۲۰ سال آینده پیش بینی شده اند و تا این مدت جوابگو خواهد بود.
وی بیان کرد: بیش از ۸۵ هزار مشترک تلفن ثابت و یک میلیون و ۴۰۰هزار مشترک تلفن همراه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار