معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: به دنبال ترمیم بیمه‌ای فرهنگیان با استفاده از ظرفیت این صندوق هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱ 04 January 2022

قاسم احمدی لاشکی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: مجلس دهم از این صندوق تحقیق و تفحص کرد، با بسیاری برخورد شد، بسیاری از بانک سرمایه تسهیلات با نرخ‌های آن‌چنانی دریافت کردند و بخشی از پول‌ها به صندوق بازگردانده شد.

او با اشاره به اینکه تعدادی از افراد این صندوق راهی زندان شدند، ادامه داد: مباحث قضائی که برای آنها در نظر گرفته شده بود که قرار است اجرا شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ شرکت در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد، ابراز داشت: از این تعداد ۱۷ شرکت پتروشیمی و انرژی است که تحت عنوان هلدینگ پتروفرهنگ اداره می‌شود ضمن اینکه هلدینگ‌های خدماتی، سرمایه گذاری و امثالهم نیز در صندوق وجود دارد و ما به دنبال برنامه ریزی و تدبیر برای استفاده از ظرفیت آنها در صندوق هستیم.

احمدی لاشکی ادامه داد: صندوق ذخیره اکنون به افرادی که بازنشسته یا فوت شوند، خدمات ارائه می‌کند درحالی که صحبت ما این است که اکنون به فرهنگیان خدمات اعم از رفاهی، درمانی و بیمه‌ای ارائه شود.

او تصریح کرد: از این رو ما به دنبال ترمیم بیمه برای فرهنگیان هستیم و در روزهای آتی خبرهای خوبی در این حوزه خواهید شنید که معتقدم در این باره می‌توان از همان ظرفیت صندوق ذخیره نیز بهره برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار