رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به بارش برف و کاهش محسوس دما و یخبندان در استان و بویژه در مناطق سردسیری ، توجه به توصیه های ایمنی در این زمینه ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶ 31 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جهانبخش وحدت نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۵۰ پایگاه  جاده ای و شهری اورژانس ۱۱۵ در این ایام برای ارائه خدمت به مردم در آمادگی کامل هستند.

وی با اشاره به یخ زدگی معابر و بویژه در شب و صبح و تاکید بر خودداری از مسافرت های غیر ضرور، افزود: باید از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود و رانندگان در صورت مسافرت ضروری حتما با سرعت مطمئنه تردد نمایند.

وحدت نژاد ابراز داشت: باید هنگام خروج از منزل از سلامت وسیله نقلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی اطمینان حاصل شود.

وی تاکید کرد: در هنگام رانندگی بر روی سطح لغزنده از گرفتن ترمزهای ناگهانی پرهیز شود و در صورت نقص فنی اتومبیل در خیابان‌ها آن را به منتهی الیه سمت راست در مکانی مناسب متوقف و برای پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری، علائم هشدار دهنده در فاصله مناسب قرار داده شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در روزهای برفی و یخبندان هرگز از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نشود و شهروندان هنگام عبور از عرض خیابان با در نظر گرفتن فاصله از وسیله نقلیه با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن خودداری کنند.

وی گفت : کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند. همچنین در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب شود و شهروندان هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش آج دار استفاده کنند.

وحدت نژاد تاکید کرد: هنگام عبور از روی پلکان‌های برف گرفته ساختمان‌ها،پل‌های عابر پیاده و پل روی جوی‌ها دقت کنید و از دستگیره‌های کناری حتما استفاده شود.

وی بیان کرد: هنگام عبور از معابر، مواظب سقوط قندیل ‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان ها باشید.

وحدت نژاد افزود:سطوح یخ زده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی بسیار خطرناک بوده و از ماجراجویی و تردد بر روی آنها خودداری شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص ورزش های زمستانی نیز گفت: اسکی روی برف بدون طی آموزش های لازم و یا با وسایل غیر استاندارد مثل لاستیک خودرو می تواند باعث آسیب های متعدد و حتی قطع نخاع در پیست های اسکی گردد.

وحدت نژاد بیان کرد: همچنین پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات جسمی شود لذا توصیه می‌شود از این کار پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به طرح امداد زمستانی ابراز داشت: این طرح همه ساله و بر اساس دستورالعمل کشوری در آذر ماه شروع و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وحدت نژاد گفت: در این مدت همه ارگان های امدادی، بالاخص اورژانس ۱۱۵ استان به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش، به مردم شریف خدمات فوریتهای پزشکی را ارائه خواهند کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین از تجهیز و تکمیل ناوگان اورژانس به تجهیزات فنی زمستانی مورد نیاز در فصل سرد خبر داد و گفت: پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در مناطق سردسیری به تجهیزات زمستانی مثل زنجیر چرخ ، بیلچه، پوتین و ... تجهیز شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار