مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: این استان جزو استان های برتر در آموزش مجازی به دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی در دوران کرونا است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 30 December 2021

به گزارش «تابناک البرز» سالار قاسمی اظهار داشت: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی برای دانش آموزان در امور درسی و کسب مهارت ها ی زندگی تبدیل شده است که نیازبه نظارت والدین برای استفاده بهینه ازاین فضا دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از ۳۲ هزار محتوای الکترونیکی با عنوان آموزشی،پرورشی،فرهنگی و تربیتی درالبرز تولید و در شبکه شاد مدارس استان برگزاری شده است، خاطرنشان کرد: بهترین نحوه آموزش همان تدریس چهره به چهره است و استفاده از فضای مجازی به عنوان ابزار کمکی توصیه می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش البرز بیان داشت: خاستگاه آموزش مجازی و الکترونیکی بیشتر در مراکز آموزش عالی است و رکن اصلی یادگیری به خصوص در مدارس باید به صورت مستقیم و چهره به چهره پیگیری شود.

قاسمی با اشاره به اینکه شیوع و تداوم ویروس کرونا کلاس های درس معلمان را به سوی آموزش مجازی سوق داد، اضافه کرد: برای اینکه دانش‌آموزان از آموزش حضوری جدا نشوند  نیاز به همراهی مسوولان استان و خانواده ها داریم.

وی تصریح کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا مدارس را حدود ۲ سال تعطیل کرد اما جریان آموزش به همت معلمان در بسترشبکه آموزشی شاد با دقت و کیفیت بالا صورت گرفت و اکنون نیز مدارس به صورت حضوری و مجازی فعالیت دارند.

قاسمی  ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا معلمان با آموزش درفضای مجازی ثابت کردند که آموزش تعطیل شدنی نیست و کلاس های درس خود را در این فضا به صورت فعال و کیفی دایرکردند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: دانش‌آموزان با بهره ‌برداری از این محتواهای آموزشی توانستند همانند زمانی که درمدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش درارتباط باشند و درس ها را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای کیفی آموزش های غیر حضوری برای دانش آموزان، دوره تخصصی تولید محتوای الکترونیکی ویژه معلمان در پایه های مختلف تحصیلی به تعداد ۷۷۲ جلسه به صورت وبینار با شرکت ۷۶ هزار و ۹۶۲ نفر ساعت برگزار شد.

قاسمی یادآورشد: چهار هزار محتوای الکترونیکی پرورشی نیزتقویت هویت ملی و انقلابی وتامین نیازهای عاطفی، روانی و تربیتی و آموزشی دانش آموزان با نگاه خلاقانه، کوتاه، هنرمندانه و شاخص های بومی و منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: محتواها ی الکترونیکی براساس زیر نظام برنامه های وزارتخانه ای در شبکه آموزشی شاد تولید شده است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار