سند چشم انداز پنج ساله توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان در راستای اهداف مدل تعالی به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 26 December 2021
سند چشم‌انداز ۵ ساله معاونت توسعه حل اختلاف استان کردستان تصویب شد
به گزارش تابناک کردستان، در جلسه‌ای با حضور رییس کل دادگستری استان کردستان و معاون توسعه حل اختلاف استان، سند چشم انداز پنج ساله توسعه حل اختلاف دادگستری استان با توجه به ماموریت، استراتژی‌ها و اهداف مورد نظر بررسی و مورد تایید نهایی قرار گرفت.
بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس مدل تعالی ابلاغی از مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه چشم انداز، ماموریت و استراتژی و اهداف برنامه پنج ساله با همفکری کارشناسان خبره در این زمینه و با رهنمود‌های ریاست کل دادگستری استان تدوین و به تصویب رسید.
وی افزود: امیدواریم این امر فتح بابی باشد که در پایان پنج سال (تا سال ۱۴۰۵ هجری شمسی) با ارتقای شاخص‌های موردنظر به اهداف پیش بینی شده در سند مذکور رسیده و بتوانیم صلح و سازش و توسعه حل اختلاف در استان در استان را بهبود بخشیم.
اسدی تاکید کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری مدل تعالی توسط مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به دادگستری استان کردستان ابلاغ گردیده است و این معاونت در جلسات کارشناسی موضوعات در حوزه‌های مختلف را بررسی و متناسب با معیار‌ها و شاخص‌های تعیین شده چشم انداز را تدوین نموده است.
وی اضافه کرد: طی جلسه مشترک معاونت توسعه حل اختلاف استان با حجت الاسلام والمسلمین حسینی رییس کل دادگستری استان کردستان موارد مذکور مجدد مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا به تصویب عالی‌ترین مقام قضایی استان رسیده و جهت اجرا به کلیه‌ی حوزه‌های قضایی استان کردستان ابلاغ شده است.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در پایان اظهار داشت: در این سند چشم انداز ۵ ساله در نظر است تا با بکارگیری روش‌های غیر قضایی حل احتلاف متکی بر دانش، مهارت و زیرساخت‌های هوشمند به توسعه صلح و سازش در استان به نقطه مطلوب دست یابیم.
اسدی افزود: در این چشم انداز مقرر گردیده تا فرهنگ صلح و سازش در استان بصورت محسوسی اعتلا یابد و با استفاده از نقش آفرینی مردم، شبکه نخبگان، گروه‌های اثرگذار اجتماعی، صلح و سازش را در جامعه نهادینه ساخته و شاهد کاهش چشمگیر مراجعات مردم به دادگستری‌ها باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار