مدیر کل ثبت احوال استان همدان از اختصاص ۱.۸ درصد موالید ثبت شده استان به دوقلو‌ها خبر داد
کد خبر: ۱۰۱۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 25 December 2021
 مدیر کل ثبت احوال استان همدان از اختصاص ۱.۸ درصد موالید ثبت شده استان به دوقلو‌ها خبر داد

به گزارش تابناک همدان، اسد حسن زاده زورمند اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۵هزار ۴۱۴ مورد ولادت به ثبت رسیده که ۲۷۴ مورد از این موالید ثبت شده دوقلو بوده اند و طی مدت فوق ۱.۸ درصد از ولادت‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه طی همین مدت ۱۰ مورد سه قلوزائی در سطح استان به ثبت رسیده خاطر نشان کرد: در هشت ماهه سال گذشته ۱۶هزار و ۲۶مورد موالید در استان همدان به ثبت رسید که تعداد موالید به ثبت رسیده هشت ماه ۱۴۰۰به نسبت مشابه سال گذشته دارای ۳.۸درصد کاهش بوده است.

حسن زاده زورمند با اشاره به اینکه در هر شبانه روز ۶۳ نوزاد و در هر ساعت سه نوزاد در سطح استان متولد شده، خاطرنشان کرد: امیر علی، علی، آریا، امیرحسین و محمدحسین در گروه پسران و رستا، فاطمه، زهرا، آوا و زینب بیشترین فراوانی انتخاب نام در گروه دختران از ابتدای سال تا کنون را در استان همدان داشته اند. 

وی در ادامه با اشاره به آمار فوتی‌های ثبت شده استان همدان از ابتدای سال تاکنون یاد آور شد: در هشت ماهه سال جاری تعداد ۱۰هزار و۳۱۳ مورد وفات در استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

حسن زاده از افزایش چهار درصدی میزان ازدواج در استان همدان به نسبت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در این مدت تعداد هشت هزار و۸۸۴ مورد ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با چهار درصد افزایش همراه بوده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت دو هزار و ۴۲۶ مورد واقعه طلاق گفت: طلاق با ۹.۹ درصد کاهش از ابتدای سال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

حسن زاده همچنین گفت: از ابتدای طرح تا کنون تعداد یک میلیون و۳۸۰هزار و ۴۶۹مورد درخواست کارت هوشمند ملی توسط ثبت احوال سطح استان همدان اخذ شده که معادل ۹۵.۶ درصد از واجدین شرایط سطح استان برای کارت ملی درخواست ارائه داده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان همدان همچنین بیان کرد:در هشت ماهه سال جاری تعداد ۳۷ هزار ۴۷۹ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در استان همدان صادره شده و این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل این رقم برابر۴۰هزار و ۴۱۰فقره بوده که از کاهش ۷.۲درصدی برخوردار بوده است.
 
منبع:  ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار