کد خبر: ۱۰۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 27 September 2015

استاندارالبرز با تاکید بر اینکه مدیران خاطی در بحران ها و حوادث بازخواست می شوند، گفت: باید مسیرهای جایگزینی را محورهای ارتباطی این استان پیش بینی کرد .

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان البرز افزود: محورهای مواصلاتی استان البرز به جهت محصور بودن در مسیرهای مسدود اتوبان و نیوجرسی های ثابت در بحران ها و حوادث احتمالی جاده ای، خسارات های جبران ناپذیری را شاهد خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون مسیرهای جایگزین در محورهای ارتباطی استان البرز پیش بینی نشده که لازم است تمهیدات ویژه پیش بینی شود.

طهایی گفت: همچنین باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی علاوه بر اختصاص مسیرهای جایگزین، نیوجرسی های سیاری که در هنگامه وقوع حوادث قابلیت جابجایی دارند در طول مسیرهای مواصلاتی بالاخص اتوبان تهران – کرج و کرج – قزوین دیده شود.

استاندار البرز اظهار کرد: پدافند غیرعامل از مباحث حایز اهمیتی است که در بحران ها می تواند بخش قابل توجهی از خسارت های احتمالی را کاهش دهد و از این جهت نیز باید اقدامات پیشگیرانه در قالب برنامه جامع و مدونی دیده شود.

استاندار البرز بحث مدیریت منابع آبی در خشکسالی های پیش رو را نیز از جمله تمهیدات در بحث پدافند غیرعامل عنوان کرد و خواستار توجه ویژه به این امر شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز نیز بر لزوم رعایت موازین پدافند غیرعامل در استان البرز به عنوان یک استان مهم و استراتژیک تاکید کرد.

سید شهاب الدین حسینی افزود: اجرای برنامه ها براساس زمانبندی و رعایت موازین پدافند غیرعامل در استان البرز به عنوان یک استان مهم و استراتژیک از مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیسات آب شرب شهرها و روستاها شامل چاه ها، مخازن، شبکه از اولویت ها و مهمترین ابنیه ها و زیرساخت ها محسوب شده و لذا رعایت موضوع پدافند غیرعامل در آن بسیار مهم و حیاتی می باشد.

حسینی افزود: اهمیت موضوع جبران کمبود آب از برنامه های پدافند غیر عامل می باشد و باید در قسمت اعتبارات آن پیگیری های خاص صورت پذیرد.

وی افزود:تهدیدات خشکسالی و بحران های طبیعی یکی از موارد قابل توجه در کارگروه پدافند غیر عامل می باشد که در دست بررسی است .

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز در ادامه به اهمیت آموزش این موضوع در بین دانش آموزان پرداخت و گفت: آشنایی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی و فرهنگ و نهادینه سازی الزامات پدافند غیر عامل در بین دانش آموزان از مهمترین امور آموزش اجتماعی است که هم ذهن و باور گروه مخاطب را روشن می کند و هم از طریق دانش آموزان به خانواده های آنان نیز تسری پیدا می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرزافزود: این امر به تدریج موجب ارتقاء پایداری ملی در سطح کشور خواهد بود ویکی از مقوله های پدافند غیرعامل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار