مسئول واحد لجستیک پست قم استقبال روزافزون مردم از این خدمات را مورد توجه قرار داد و گفت: خدمات لجستیک پست قم در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 20 December 2021

به گزارش تابناک قم، عناصر تشکیل دهنده زنجیره تامین؛ تامین کنندگان مواد و قطعات، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان است که شامل تمامی جریان تامین از تولید کالا تا مرحله پایانی و تحویل نهایی به مصرف کننده است. بخش مهمی از زنجیره تامین، متعلق به لجستیک است که خدمات و اطلاعات وابسته به آنها را از نقطه تولید تا نقطه مصرف، برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل می‌کند.

لجستیک به عنوان پشتوانه فعالیت های اقتصادی، نقش ارزشمندی در تحقق اهداف شرکت های تولیدی ایفا می کند و تاثیر آن در گردش مالی تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار غیر قابل انکار است. با توجه به تعریف جهانی، لجستیک به محلی اطلاق می شود که کلیه فعالیت های حوزه حمل و نقل، انبارداری، توزیع و سایر خدمات لجستیکی در آن صورت می پذیرد. به‌ دیگر عنوان، مراکز لجستیکی، مجموعه‌ای از امکانات و زیرساخت‌ها در یک محدوده مکانی مشخص هستند که در آن متصدیان مختلف به ارائه گستره‌ای از خدمات و فعالیت‌های لجستیکی می‌پردازند.

اداره کل پست استان قم، به عنوان پیشگام در کشور، اولین مرکز لجستیک در پست کشور را از سال ۱۳۹۵ راه اندازی نمود تا یکی از اصلی ترین بازوهای خدمت رسانی به صاحبان کسب و کار در استان باشد. مشخصا، امروزه موضوع کاهش هزینه و افزایش سرعت ارائه محصول یا خدمت به مشتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کارآمدی خدمات لجستیکی نقش کلیدی در تحقق این دو امر ایفا می‌کند. بر همین اساس و با در نظر گرفتن ظرفیت های استان، سالن و انبارها و تجهیزات مورد نیاز لجستیک در پست استان تهیه و به بهره برداری رسید.

مسئول واحد لجستیک پست استان قم در گفت و گو با خبرنگار فارس، با بیان ظرفیت های لجستیک در پست استان بیان کرد: تمامی قراردادها پس از انعقاد در اداره بازاریابی پست استان قم، از مبدا تحویل گرفته می شوند و پس از بسته بندی استاندارد و اجرای عملیات پستی بر روی مرسولات، به سراسر کشور و به آدرس گیرندگان ارسال می شود.

امیرحسین رضایی ادامه داد: هم اکنون شرکتها، کارخانجات و تولیدی های بزرگی با پست استان قرارداد دارند که بخشی از آنها بسته بندی شان را در مبدا و با استانداردهای پست انجام می دهند و بخش دیگر در واحد لجستیک صورت می پذیرد.

وی افزود: مشتریانی که روزانه بالای ۱۰ فقره مرسوله داشته باشند، بدون نیاز به حضور در باجه های پستی می توانند بعد از انعقاد قرارداد در اداره بازاریابی پست استان، از خدمات ویژه لجستیک بهره مند شوند. همچنین در زمینه انبارداری قراردادهایی داریم که طرف های قرارداد کالاهای خود را در انبارهای لجستیک پست استان دپو نموده اند و مستقیما سفارشات خود را از طریق ما ارسال می کنند.

مسئول واحد لجستیک پست قم استقبال روزافزون مردم از این خدمات را مورد توجه قرار داد و گفت: خدمات لجستیک پست قم در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد کرده است.

رضایی ادامه داد: در واحد لجستیک، تعامل دوطرفه و سازنده ای بین طرف های قرارداد و پرسنل پست برقرار است، این موضوع موجب رضایتمندی و افزایش ضریب نفوذ و بهره مندی از لجستیک در بین تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان گردیده است به گونه ای که امروزه شاهد رشد چشمگیر ترافیک این واحد هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحثی که در واحد لجستیک پست استان قم صورت می پذیرد، ارسال مجلات و مطبوعات است. به لحاظ اهمیت شهر قم به عنوان مرکز چاپ و نشر کتب، مجلات و مطبوعات مذهبی، تمهیداتی در این خصوص در واحد لجستیک انجام گرفته است. 

مسئول واحد لجستیک پست استان قم ابراز کرد: دستگاه های شیرینگ پک در هر ساعت ۳ هزار و ۶۰۰ مجله را با سلفون بسته بندی می کنند. دستگاه های تسمه کشی کارتن های حاوی کتب را با بهترین کیفیت محفوظ می نمایند و دیگر تجهیزات مستقر در این واحد که در راستای افزایش سرعت و کیفیت عملیات پستی تهیه گردیده است.

رضایی اظهار کرد: بطور متوسط ماهانه ۳ هزار و ۵۰۰ فقره بسته بندی در این واحد بصورت تخصصی صورت می پذیرد، همچنین ماهانه ۴ تا ۶ هزار جلد مجله نیز در این واحد بسته بندی می شود.

وی عنوان کرد: بنگاه های اقتصادی، تولیدی ها و صاحبان کسب و کار با بهره‌گیری از فعالیت‌ها و خدمات لجستیکی کارآمد، علاوه بر اینکه می‌توانند در گسترش بازار محصولات خود در سطح ملی به ‌صورت موفق عمل کنند، از این توانایی نیز برخوردار هستند که توان رقابت‌پذیری و تجارت خود را افزایش دهند. 

رضایی در پایان گفت: زیرساخت‌های لجستیکی کارآمد به‌واسطه کاهش قیمت تمام‌شده محصول و کاهش اختلاف قیمت میان تولیدکننده و مصرف‌کننده، منجر به افزایش رفاه هر دو طرف و شکوفایی اقتصادی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار