همراه با تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در این بسته خبری ابتدا به کنایه دکتر تقوی به بزرگواری ،سپس توضیح اعتبارات ماده 180توسط زارعی نماینده بویراحمد و دنا ودر آخر به موضوع بازدید سرزده مدیرکل زندان های استان از زندان مرکزی یاسوج می پردازیم
کد خبر: ۱۰۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 27 September 2015

بسته خبری  تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری ابتدا به کنایه دکتر تقوی به بزرگواری ،سپس توضیح اعتبارات ماده 180توسط زارعی نماینده بویراحمد و دنا ودر آخر به موضوع بازدید سرزده مدیرکل زندان های استان از زندان مرکزی یاسوج می پردازیم.

چماقی که بر پیکر بزرگواری فرود می آید

روزی که بزرگواری سر حال و آماده و با قدرت تمام پشت تریبون رفت و  واژه چماق لری را بکار برد اصلا فکر نمی کرد این همه بازتاب و متلک به همراه داشته باشد.مدت زیادی از آن موضوع می گذرد اما گویا این چماق لری هنوز باید بر پیکر خود بزرگواری بخورد.یکی از سایت های محلی با درج پرسش و پاسخی از دکتر تقوی یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس در حوزه ی کهگیلویه بزرگ این موضوع را در قالب سئوالی که بیشتر طعنه به نظر می رسد پرسیده است.این سوال و جواب بدین صورت آمده است:

چماق لری توانست کمکی به توسعه کهگیلویه بکند؟ چرا که قرار بود اگر مسئولان کشوری به حوزه انتخابیه نماینده فعلی توجه نکند با چماق لری طرف باشند؟

پاسخ دکتر تقوی :در عرصه ی سیاست، نماینده مجلس عملا بعنوان نماد شخصیت و فرهنگ عمومی جامعه تلقی میشود، بنابراین گفتار و مواضع نماینده باید معرف حیثیت و هویت موکلین خود باشد. در مجموع، نماینده ی مجلس هر اندازه از توانمندی و وزن سیاسی بیشتری برخوردار باشد، در انتقال نیازمندی‌های موکلین جامعه‌ی خود به مسئولین اجرایی و هیات دولت موفق تر خواهد بود و امکان تعامل بیشتری فراهم خواهد شد.

توضیحات اعتبارات ماده 180از زبان زارعی

ماده 180چند وقتیست که اعتبارات تخصیصی آن مورد مناقشه در برخی مناطق شده است زارعی نماینده بویراحمد و دنا ضمن دفاع از نحوه توزیع این اعتبارات، توضیحاتی در این خصوص داده است.

زارعی به بیان ماهیت اعتبارات ماده ۱۸۰ پرداخته و گفت: هدف از احیای تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ ایجاد توازن و تعادل در مناطق محروم و کمک به توسعه این مناطق و نزدیک شدن به مناطق برخوردار است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: در سال گذشته سهم این اعتبارات از کل اعتبارات یک درصد و سهم ما ۳۰ میلیارد تومان بود و امسال در لایحه بودجه یک درصد را به دو درصد افزایش دادند و سهم ما از ۳۰ میلیارد به ۶۰ میلیارد باید افزایش پیدا کند.

زارعی گفت: البته برنامه این است که ۶۰ درصد اعتبارات ماده ۱۸۰ در اختیار استان و ۴۰ درصد آن ملی و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باشد.

وی افزود: بنابراین از محل ۶۰ درصد، نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان اعتبار مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دنا بوده که در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بر اساس فصل و برنامه توزیع شده و در کمیته برنامه‌ریزی بین پروژه‌ها توزیع شده است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اگر بخواهیم حساب کنیم بالای ۶۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌ها و عمران شهری و راه روستایی تاکنون از این اعتبارات در این دو شهرستان داشته‌ایم.

وی افزود: توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ بر اساس درصد نیست بلکه بر اساس شاخص‌ها بوده که نرخ بیکاری یکی از شاخص‌های اثرگذار است.

شبیخون به زندانبانان

مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد به همراه مسؤلین امنیتی اداره کل و زندان مرکزی دیشب بطور غیر مترقبه و بدون اطلاع قبلی در زندان مرکزی یاسوج حضور یافته و بخشهای مختلف این زندان را مورد بازدید دقیق قرار داده و نکات امنیتی را تذکر داد .

علی عباس فلاحتی مطلق مدیر کل زندانهای استان در این بازدید از بخشهای مختلف اندرزگاهی، خدماتی، یگان حفاظت و تأسیساتی و تأمینی بازدید بعمل آورده و ضمن بررسی اقدامات اجرائی تذکرات و راه کارهای لازم را در راستای ارتقاء کیفی سطح خدمات و برنامه های عملیاتی به کارکنان شیفتی ومسؤلین مداومتکارو متصدیان امر ارائه داشت.

مدیر کل زندانهای استان دربازدید از قسمتهای نگهبانی بر ضرورت نظارت جدی بروظایف محوله و سرکشی مدوام از قسمتهای تحت امر خود اظهار داشت : امنیت زندانها بستگی به کار شما دارد لذا با هوشیاری و دقت در انجام وظایف میتوان ارتقاء امنیت را در زندانها افزایش داد.

وی با تقدیر از زحمات کار کنان زندان گفت: هر چند کار شما بسیار سخت وطاقت فرساست ولی کاهلی در کار زندانبانی خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت که استان وحتی نظام را زیر سوال خواهد برد لذا همیشه مخصوصا در زمان استراحت مددجویان وشبانگاه دقت و نظارت خود را بیش از پیش بکار ببندید.

مدیر کل زندانهای استان همچنین انجام توصیه ها وراهکارهای حفاظتی وامنیتی را به مسؤلین ذیربط ارائه نموده و خواستار ارتقاء نکات امنیتی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار