جدال نابرابرخودروهای شخصی باچاله های فضایی جاده صالح آبادبه مشهد
بی مسئولیتی،عدم بودجه ویاقرارنگرفتن صالح آباددرنقشه خراسان رضوی کدامیک عامل مشکلات چاله های فضایی درجاده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 18 December 2021

تابناک رضوی: آسفالت وچاله های جاده مشهدصالح آبادسالهاست زبانزدهمه است. محور ارتباطی صالح آبادبه مشهد در وضعیت بسیارنامطلوبی به سرمی برد وضعیت بسیاربدآسفالت وچاله هایی که به چاه تبدیل شده اند درخورشهرستان صالح آبادنیست.

روزانه خودروهای عبوری از این محور درمواجهه باچاله های فضایی و تکه های آسفالت کنده شده که همچون پاره سنگی در وسط جاده وجود داردمجبور به ترمزهای خطرآفرین وتغییرجهت های ناگهانی می شوندتاچاله ها وسنگ ها را ردکنندتاموجب بروزخسارت وسانحه برای خودروی خودنشوند که در اکثرموارد سبب به وجود آمدن خطرات بالقوه برای دیگرخودروهای عبوری اعم ازخودروهای روبرویی به واسطه انحراف به چپ و یا خودروهای پشت سری به واسطه ترمزهای ناگهانی می شوند.

چنانچه به میزان و آمار تصادفات و یا سایرسوانح خودرویی وهمچنین خرابی و بروزخسارات به خودروها توجه شود درخواهیم یافت که نقش جاده و چاله های مرگبار بسیار بارز و تأثیرگذاراست وحال در شرایط فوق آن مسئولی که متولی امورات این جاده اعم از گسترش،ایجاد،حفظ،ترمیم و بازسازی شده است،چگونه سر راحت بربالین می گذارد،درصورتیکه باسهل انگاریهاوکم کاریهاباعث به خطرافتادن جان هموطنان خودشده وسبب بروزخسارات مالی به آنها می شود.

قطعاًهرگونه خسارت جانی ویافوت اشخاص که در اثرکم کاری وسهل انگاری در این جاده و در اثر این چاله ها اتفاق بیافتدبی مرتبط با آن مسئول نیزنخواهد بودو اگر ازطرف مافوق ودولت نیز مؤاخذه نشودوخیالش از این بابت راحت باشددرقیامت پاسخگوی کودکانی خواهد بودکه پدرانشان را دراین محور ازدست می دهند ویامعلول می شوندویاباعث خسارت به خودروی آنهامی شوند.

پیشنهادی که به مسئولان متولی امر در بحث جاده های شهرستان صالح آباد داریم این است که ازپشت میزخود ساعتی رهاشده وباماشین شخصی خویش همراه باخانواده سفری به مشهد کرده و برگردندوخودشان در این مورد قضاوت کرده و کلاه خود را قاضی قرار دهند.

منظره های زیبای شهرستان صالح آباد امروزه باجاده های پرچاله و چوله اش مخدوش شده و وضع برخی ازجاده های این دیار دربدترین شکل خودقرار دارد.چاله هایی که درفصل بارندگی هابیشتربه یک آبگیرشباهت دارندوتقریبا درطول جاده ها گسترده شده اند،تصور این که راننده ای پس از برخوردناگهانی با یکی از این چاله ها وکاهش دید ناشی از پاشیدن آب به اطراف برایش چه اتفاقی رخ خواهد داد،انسان را به فکر وا می دارد.علاوه براین مشکلات کم عرض بودن بعضی ازقسمت های جاده برخطرناک تر شدن این جاده ها می افزاید.

حالابایددیدکه تکلیف چه خواهدشدومسئولین شهرستان واستان چه تدبیری خواهنداندیشید.

برومندزاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار