مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداریهای ایام دهه فاطمیه در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 18 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمد پهلوان با بیان این مطلب افزود: استفاده صحیح و مداوم از ماسک، رعایت فاصله بین افراد از هر طرف ۲ متر، توزیع نذورات به صورت بسته‌بندی و انجام ‌تهویه مناسب از توصیه‌های مورد تاکید در این زمینه است.
وی اضافه کرد: تعبیه و در دسترس بودن تجهیزات ضد عفونی، شرکت نکردن افرادی که واکسیناسیون کامل دریافت نکرده‌اند در این مراسم، ممنوعیت خوردن و آشامیدن در حین مراسم و جلوگیری از افراد با علایم بیماری از دیگر اصول بهداشتی است که باید جدی گرفته شود.
مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راهنمای گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ با عنوان مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و با محور لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در قالب ۲۲ صفحه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش بهداشتی تهیه شده و برای اجرا به نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ شده است.
پهلوان افزود: در این راهنما بهداشتِ دست در تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت فردی، بهداشتِ تهویه ساختمان، نظافت و گندزدایی و بهداشت مواد غذایی مورد تاکید قرار گرفته است.

در حال حاضر تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونایی در کشور به صفر رسیده است و ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

در استان خراسان رضوی نیز تنها یک شهر در وضعیت زرد و بقیه در شرایط آبی قرار دارند با این حال خطر شیوع ویروس اومیکرون با توجه به سرایت‌پذیری بالای آن در بین افراد جامعه از سوی مسوولان حوزه سلامت مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار