آیت الله سعیدی گفت:پرستاری از مشاغل سخت است که باید مسئولان به مطالبات این قشر زحمت کش توجه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 11 December 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم که در مصلای قدس اقامه شد با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها و روز پرستار، پرستاری و مراقبت از بیماران را سخت و طاقت فرسا دانست و گفت: مردم قدردان تلاش کادر سلامت در ایام کرونا هستند و دولت سیزدهم نیز باید با درک جایگاه کلیدی و حساس پرستاران در نظام سلامت نسبت به مطالبات این قشر زحمت‌کش توجه داشته باشد.

وی افزود: در ایران اسلامی مناسبت‌های مختلف با اعتقادات دینی و مذهبی مردم گره خورده است و روز پرستار هم مزین به نام مبارک حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت است.

امام جمعه قم همچنین با تاکید بر جایگاه و نقش زنان در نظام و انقلاب اسلامی که برگرفته از الگو‌های بزرگی همچون حضرت زینب کبری (س) است، افزود: انقلاب اسلامی ایران حسینی و زینبی است و زنان در پیروزی و استمرار آن نقش برجسته‌ای ایفا کرده اند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: دشمن و صهیونیست‌ها به اهمیت نقش زنان آگاهی دارند و با توطئه افکنی تلاش می‌کنند آن‌ها را از فرهنگ اصیل اعتقادی و انقلابی مانند عفاف و حجاب و جهاد دور کنند و به سمت فرهنگ منحط غربی سوق دهند.

وی با بیان اینک دشمن برای تحقق این هدف شهر مقدس قم را به عنوان پایگاه و مرکز انقلاب اسلامی نیز نشانه گرفته است، افزود: دشمن در این مسیر با ابزار فساد و ابتذال به میدان آمده است، اما با هوشیاری مردم شکست می‌خورد.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت فعال مردم در واکسیناسیون کرونا، این اقدام را نوعی تشکر از پرستاران خواند و گفت: مراجع عظام تقلید نسبت به تزریق واکسن اقدام و واکسیناسیون را یک امر دینی و ملی، رعایت حقوق مردم و هدیه مبارک قلمداد کردند.

آیت الله سعیدی با بیان این که امکان تزریق واکسن از شرکت‌های مختلف در کشور فراهم است، از افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند خواست در این امر مهم مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار