رئیس پلیس فتای البرز در مورد سوء استفاده مجرمان سایبری از به روز رسانی سامانه شاد خبر داد و گفت: مدیران مدارس سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد را اطلاع رسانی کنند.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 05 December 2021

برای نصب و بروزرسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به  اینکه برای نصب و بروز رسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست، اظهار داشت: کاربران نرم افزار شاد را از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه‌های معتبر مجازی دانلود کنند.

وی افزود: دانش آموزان برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه های مناسب 2 مرحله ای استفاده کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه مدیران مدارس درخصوص سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کنند، بیان کرد: با توجه به حس کنجکاوی دانش آموزان و اطلاعات محدود آنها  احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه خانواده‌ها و دانش آموزان  مراقب سوء استفاده‌های مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد باشند، بیان کرد: مجرمان سایبری با ایجاد    اکانت‌های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال می‌کنند و بعد از این کار دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد قطع می شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی خانواده‌ها و دانش آموزان  به علت عدم آگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد مبادرت به ارسال کد تایید به کلاهبرداران کرده و شرایط دسترسی غیرمجاز به اکانت‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی برای مجرمان سایبری فراهم می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار