رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، ۴۲۴ نفر در حوادث ترافیکی استان و به علت شدت حوادث پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 30 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد جواد مرادیان، سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار جانباختگان حوادث ترافیکی استان فارس در مدت مشابه پارسال ۳۴۰ نفر بود.
وی با اشاره به انجام ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ فارس تا پایان آبانماه امسال ادامه داد: از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۸۳ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۲۹ هزار و ۶۵۲ مورد بوده، ۱۳ درصد رشد داشته است.
او ادامه داد: از مجموع ۳۳ هزار و ۴۸۳ ماموریت ترافیکی انجام شده، ۱۹ هزار و ۳۱۱ مورد حوادث شهری و ۱۴ هزار و ۱۷۲ مورد حوادث جاده‌ای را شامل می‌شود.
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ فارس بیان کرد: در اثر حوادث رانندگی مذکور طی هشت ماه امسال ۳۷ هزار و ۵۷۶ نفر دچار مصدومیت شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۳ هزار و ۶۶۶ نفر بوده، ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مرادیان گفت: ۱۷ هزار و ۴۶۲ مصدوم مربوط به تصادفات جاده‌ای و ۲۰ هزار و ۱۱۴ نفر مربوط به حوادث شهری است.

۸۴ هزار و ۹۷۱ مزاحمت تلفنی برای اورژانس

رئیس مرکز اورژانس فارس، با اشاره به برقراری ۸۸۳ هزار و ۱۵ مورد تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ این استان طی مدت مذکور گفت: از این تعداد ۸۴ هزار و ۹۷۱ مورد را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود.

انجام ۱۳۸ ماموریت امدادی توسط اورژانس هوایی فارس

مرادیان، انتقال هوایی بیماران را بهترین و کوتاه‌ترین راه نجات در مواقعی که فاصله محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۸ پرواز امدادی توسط اورژانس هوایی فارس انجام شده که در این پروازها ۱۳۹ مصدوم و بیمار، دو عضو پیوندی و دو انتقال فرآورده‌های خونی در سطح استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۴ درصدی داشته است.

فوت ۶ نفر در اثر گازگرفتگی

وی، تعداد ماموریت‌های مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان را طی هشت ماه امسال ۱۵۲ مورد برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد ۶ مورد جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
او افزود: ۶۸ نفر از افرادی که دچار گازگرفتگی شده نیز به شکل سرپایی در محل درمان شده و ۷۸ نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی، با اشاره به آماده باش نیروهای اورژانس در پایگاه‌ها و مراکز اورژانس گفت: هم‌اینک ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال است.

برچسب ها: تصادف ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار