کنده کاری های دستگاه های خدمات رسان از جمله آبفا باعث اعتراض شدید مردم به شهرداری می شود ، شهرداری شکایت به فرمانداری می برد ، فرماندار در نشست های مرتبط مانند شورای ترافیک با حضور نماینده دستگاه قضایی مطرح می کند و ... که نهایتا شهرداری و دیگر دستگاه ها از فشار بر آبفا عملا خلع سلاح می شوند .
کد خبر: ۱۰۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 10 November 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در فیلم بالا مشاهده می شود بخشی از نشست شورای ترافیک شهرستان بویراحمد است که در یکی از معدود حالت های بیان دیدگاه های مسئولین شهرداری و آبفا به صورت در پیش گرفتن شیوه همکاری است در حالی که معمولا در چنین نشست هایی از هم گلایه و انتقاد و انداختن تقصیر مشکلات بر عهده همدیگر دارند !
کنده کاری های دستگاه های خدمات رسان از جمله آبفا باعث اعتراض شدید مردم به شهرداری می شود ، شهرداری شکایت به فرمانداری می برد ، فرماندار در نشست های مرتبط مانند شورای ترافیک با حضور نماینده دستگاه قضایی مطرح می کند و در حالی که از حربه توپ و تشر برای مجاب کردن آبفا به انجام دقیق تعهدات استفاده می کند ، آبفا هم در دفاع از خود ، بدهکاری میلیاردی مشترکین دولتی را وسط می کشد و درخواست اجازه برای استفاده از اهرم قانون برای وصول طلبات خود جهت انجام وظایف تعهدی می شود که نهایتا شهرداری و دیگر دستگاه ها از فشار بر آبفا عملا خلع سلاح می شوند . نشستی دیگر پایان می یابد همچنان شهردار و آبفا هر کدام بر می گردند سر جای نخست و مردم هم همچنان باید با این مشکلات مواجه باشند !
شهردار یاسوج در نشست شورای ترافیک در بخش مربوط به تعیین وضعیت کنده کاری ها داد خود از کنده کاری های آبفا را فریاد زد و گفت : عمده مشکلات شهر یاسوج در حوزه کنده کاری توسط آبفا است.
نستهن مقدم افزود : من نمی دانم چگونه به شهروندان توضیح دهم که کنده کاری های شهر را شهرداری انجام نمی دهد! و هیچ وقت برای خود هزینه ایجاد نمی کنیم و این کنده کاری ها کار دستگاه های دیگر است !
مقدم ادامه داد : در موارد متعدد دستگاه های دیگر در سطح شهر کنده کاری انجام می دهند و اقدامات لازم را برای ترمیم انجام نمی دهند و باعث بروز تصادف و یا مشکلاتی برای شهروندان می شوند اما همه شهرداری را مقصر می دانند !
وی ادامه داد : در ترمیم کنده کاری ها هم اصلا رعایت اصول نمی شود و می بینیم که پیمانکاری که به دنبال سود بیشتر است و نظارتی هم بر کار خود نمی بیند با بدترین کیفیت اقدام به ترمیم کنده کاری می کند که هیچگونه دوامی ندارد !
دور باطل اتهام زنی شهرداری و آبفا / هشدار مقام قضایی : اقدام حقوقی هفته گذشته بر علیه مدیران متخلف را ببینید!+ فیلم
فرماندار و توصیه و توپ و تشر!
اما در این بین فرماندار بویراحمد هم که همه مدیران با توضیحاتی انتظار تایید سخنان و حمایت وی از دستگاه خود را دارند ، معمولا بر سر دوراهی قرار می گیرد و نهایتا خواستار توجه به وضعیت مردم می شود !
مجید احمدی در این نشست هم ضمن انتقاد از اقدامات غیر مسئولانه آبفا خواستار توجه فوریتی به وضعیت کنده کاری ها شد و گفت : مردم از ما نمی پذیرند که اینگونه مشکلات در سطح شهر وجود داشته باشند .
احمدی ادامه داد : متاسفانه کنده کاری های رها شده باعث ایجاد تصادف و مشکلاتی در سطح شهر می شود که گاها می بنیم همین کنده کاری ها منجر به تصادف و برخورد و درگیری شهروندان می شود و گاهی کار به مشکلات امنیتی هم کشیده می شود .
فرماندار بویراحمد هم در نهایت خواستار همکاری جدی و موثر آبفا و شهرداری برای حل این مشکلات ریز اما فراوان شد و خطاب به مدیر آبفا گفت : تعمیر یک کنده کاری 2 تا 3 متری که نیازمند اعتبارات آنچنانی نیست ضمن اینکه باید در تعمیر همین کنده کاری ها هم نظارت کافی وجود داشته باشد .
دستگاهی قضایی و جدل های حق به جانبی همیشگی مدیران!
همانگونه که گفته شد در چنین جلساتی و با حضور مسئولین قضایی ، مدیرام معمولا خواستار دادن حق به آن ها هستند .
در نشست شورای ترافیک شهرستان بویراحمد ، مسعودی معاون دادستان مرکز استان با انتقاد و تذکر شدید به مدیران گفت : این چه شیوه مدیریتی است که همه خواستار ورود دستگاه قضایی به حوزه کاری و عملکردی هستند؟
مسعودی با طرح این سوال که چرا مدیران از همان ابتدا اقدامات و وظایف قانونی خود را انجام نمی دهد که کار به دستگاه قضایی کشیده نشود ، ادامه داد : متاسفانه بر اثر سهل انگاری و عدم مدیریت قوی و موثر می بینیم با ورد و اقدام دستگاه قضایی آبروی چندین ساله یک مدیر خدشه دار می شود .
این مقام قضایی گفت : در بعضی مواقع دستگاه ها گروکشی از هم می کنند ! مثلا وقتی شهرداری از آبفا انتقاد کنده کاری ها را دارد ، آبفا فورا لیست بدهی های شهرداری به خود را منتشر می کند ! این دیگر چه شیوه مدیریتی است که شما دارید؟
مسعودی ادامه داد : مصوبات شورای ترافیک از نطر دستگاه قضایی لازم الاجرا است و هر مدیری که در انجام وظایف خود کوتاهی کند که منجر به تخریب اموال دولتی و نادیده گرفت حقوق عمومی شود ، بی شک با برخورد قاطع قضایی مواجه خواهد شد همانگونه که هفته گذشته با برخی از مدیران متخلف با قاطعیت برخورد شد .
این مسئول قضایی خطاب به مدیران گفت : در چنین جلساتی بالاترین مقام هر دستگاه باید حضور داشته باشد و چرا مدیر آبفا از همان ابتدای جلسه حضور نداشت ؟! در حالی که مشکلات مربوط به تخریب اموال عمومی و نادیده گرفتن حقوق عامه مطرح است!
وی در پایان خطاب به اعضای شورای ترافیک بیان کرد : نبود یک کانال یا گروه فضای مجازی برای اطلاع رسانی لحظه ای مصوبات و مشکلات برای اعضا مشهود است که پیشنهاد می کنم در این خصوص اقدام شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، متاسفانه مشکلات و اتهام زنی دستگاه ها به همدیگر در خصوص عدم انجام وظایف ، باعث ایجاد یک دور باطل شده است که اگر قرار بر مدیریت دستگاه ها بر همین منوال باشد ، مطمئنا مشکلات پابرجا و هزینه آن متوجه اصل نظام و حاکمیت به دلیل نارضایتی مردم خواهد بود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار