افرادی که در نوبت اول یا دوم از واکسن غیر فعال سینوفارم، بهارات یا برکت استفاد نموده‌اند، میتوانند برای دز یادآور همین واکسن ها و یا واکسن های آسترازنکا و سوبرانا پلاس (ایران کوبا پلاس) را ترزیق کنند.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 08 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، مصطفی جوانیان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام این خبر گفت:گروه سنی بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم و برکت زده‌اند و ۴ ماه از تزریق نوبت دوم شان گذشته است، می‌توانند برای تزریق دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم واکسن به سالمندان بالای ۶۰ سال از چند روز گذشته در بابل شروع شده است،افزود:تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان نیز رو به اتمام است.

او گفت: افرادی که در نوبت اول یا دوم از واکسن غیر فعال سینوفارم، بهارات یا برکت استفاد نموده‌اند، میتوانند برای دز یادآور همین واکسن ها و یا واکسن های آسترازنکا و سوبرانا پلاس (ایران کوبا پلاس) را ترزیق کنند.

جوانیان ادامه داد: هموطنانی که با پلت فرم آدنوویروس (آسترازنکا یا اسپوتنیک) واکسینه شده‌اند، می‌توانند برای دز یادآور از واکسن های آسترازنکا و سوبرانا پلاس استفاده کنند.

وی گفت:گروه‌های هدف دز بوستر شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان و افراد با سرکوب سیستم ایمنی، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه های پرخطر می‌باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار