مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و ورود سامانه بارشی ، هشدار سطح نارنجی برای بخش کشاورزی استان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 04 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا فلاح نژاد گفت: با ورود سامانه جدید بارشی شاهد کاهش دما بین پنج  تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر هستیم و این روند تا صبح روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه  ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: یخبندان سطحی به ویژه در ارتفاعات استان البرز و خسارت به محصولات کشاورزی از پیامدهای این کاهش دما است.
فلاح نژاد گفت: وزش باد به نسبت شدید ، رگبار شدید باران و برف ، یخبندان به ویژه در ارتفاعات از اثرات این مخاطره طبیعی خواهد بود.
وی تاکید کرد: تسریع در برداشت و انتقال محصولات باغی و کشاورزی ، ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر از جمله توصیه ها در این زمینه به شمار می رود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: خودداری از مصرف کودهای ازته به علت تحریک رشد رویشی و افزایش حساسیت به سرما، استفاده از کودهای پتاسیسی  برای افزایش تحمل به سرما  از دیگر توصیه ها برای بخش کشاورزی با توجه به کاهش دما و یخبندان در این استان است.
وی از زنبورداران ،دامداران و سالن های پرورش قارچ خواست تا تمهیدات لازم برای این کاهش دما را نیز داشته باشند.
فلاح نژاد تاکید کرد: همچنین با توجه  به کاهش دما باید آب ماشین آلات و ادوات کشاورزی تخلیه و جمع آوری لوله ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر صورت گیرد .
وی گفت: استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی با توجه به روند کاهشی دما نیز ضروری است.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و حدود ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار