رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:طی هفت ماهه سال جاری ۶۹۸ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۲۰ دلار با وزن ۹۱۷ هزار و ۲۲۷ تن ازاین استان به مقصد ۸۶ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و اربکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۲ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 02 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سعید جعفری کرهرودی افزود:انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلوریجات، مقاطع فولادی و دستمال کاغذی(تیشو)، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از استان در این مدت بوده‌ است.
وی یادآورشد: بر اساس این گزارش ۷۳ هزار و ۵۸۱ تن کالا به ارزش ۲۶۲ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۷۳ دلار امسال به استان مرکزی وارد شد که این کالاها از ۴۴ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و کره جنوبی به استان مرکزی وارد شده‌ است.
وی افزود: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی، کویل آلومینیوم و مواد اولیه بهداشتی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده‌ است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار