رییس پلیس راه کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از تحت نظارت قرار گرفتن جاده‌های فرعی استان توسط پلیس راه خبر داد و گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن جاده‌های فرعی احتمال بروز حوادث در آن‌ها کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 02 November 2021

کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل سرما اقدامات خود را در چند بخش آغاز کردیم، در بخش اطلاع رسانی، آموزش‌های ویژه کاربران آغاز شد تا نسبت به نحوه رانندگی در آب و هوای بارانی و جاده‌های لغزنده آگاهی و دانش بیشتری بیابند، این آموزش‌ها به صورت حضوری و مجازی انجام شد.

وی افزود: در بخش اقدامات کنترلی نیز تیم‌های گشتی را در مقاطعی که احتمال بروز حوادث بر اثر بارندگی پیش بینی می‌شود، آماده می‌کنیم، اگر چه این تیم‌ها در سراسر استان حضور دارند، اما با توجه به سوابق و تجارب گذشته، حضورشان در مقاطع حساس پر رنگ‌تر می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: تمرکز گشت‌ها در جاده‌های پر ترددِ استان مانند جاده کرمانشاه_بیستون، بیستون_ صحنه، کرمانشاه_ کامیاران، کرمانشاه_ اسلام آباد به عنوان جاده‌های پر تردد که بار ترافیکی بیشتری دارند، است.

وی اضافه کرد: تیم‌ها را به صورت عملیاتی قرار داده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دادیم تا در صورت شروع بارش‌ها با نحوه خدمت رسانی آشنا و هشدار‌های لازم را به تمام رانندگانی که از محور‌ها تردد می‌کنند، بدهند، از طرفی سامانه‌های پایش هوشمند در تمام جاده‌های استان فعال است تا در صورت بروز هرگونه تخلف، ثبت آن انجام و فرد خاطی به صورت مکانیزه مورد اعمال قانون قرار گیرد.

دستغیب با بیان اینکه سهم تمرکز بر راه‌های فرعی را افزایش دادیم، خاطر نشان کرد: با تحت پوشش قرار گرفتن راه‌های فرعی، رانندگان در این جاده‌ها نیز با چتر نظارتی قانون رو به رو هستند و ملزم به رعایت آن خواهند بود.

وی با اشاره به تعامل مستقیم و نزدیک با
راهداری، بیان کرد: تعامل با راهداری با شروع فصل بارندگی و برودت هوا به ویژه همزمان با آغاز طرح زمستانی که از ٢٠ آذر کلید می‌خورد، افزایش می‌یابد و تیم‌های پلیس راه به صورت عملیاتی و شبانه روزی در جاده‌های برفی و گردنه‌های برف گیر مستقر می‌شوند.

دستغیب تاکید کرد: تیم‌های راهداری آمادگی شبانه روزی دارند که در صورت بارش نذورات آسمانی یا هر مساله‌ای که در جاده‌ها و گردنه‌های برفی استان رخ دهد به صورت عملیاتی و شبانه روزی حضور داشته و با راهداری هماهنگ شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار