مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مهلت ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای صنعتگران این استان تا پایان آذرماه تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 31 October 2021

سید امین قاسمی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این تسهیلات به صنعتگران لرستانی خسارت دیده از ویروس کرونا پرداخت می شود و بر اساس شرایط متقاضیان، بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام به هر صنعتگر تعلق می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به ارتباط مستقیم صنایع‌دستی با اشتغالزایی و ضرورت حمایت از صنعتگران افزود: صنعتگران به منظور ثبت‌نام می‌توانند به سایت https://corona-kara.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: تولید سالانه دست بافته، زیراندازهای سنتی و لباس محلی در لرستان ۲۰ هزار مترمربع و ۱۵۰ تن در سایر محصولات برآورد می شود.

قاسمی گفت: این تولیدات، علاوه بر مصرف داخلی در استان و صادرات چمدانی به خارج کشور، با عرضه در فروشگاه‌های داخلی، مراکز تفریحی، گردشگری و هتل‌ها فروخته و یا با تبلیغ در سایت‌های فروش و فضای مجازی به سراسر ایران نیز ارسال می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بازارچه صنایع‌دستی خرم‌آباد عنوان کرد: این پروژه با هدف ایجاد ۱۵ غرفه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث می باشد و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال به آن تخصیص‌ یافته است.

بیش از ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۸۲ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در ۵۲ رشته بومی و غیربومی صنایع‌دستی لرستان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار