گزارش
حرکت زنجیره‌ای تانکرهای عراقی در جاده‌های ایلام مخصوصاً محور ایلام - مهران موجب مشکلات برای رانندگان ماشین‌های سبک شده است، دلیل اصلی این شرایط این است که استان فاقد بزرگراه است.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 25 September 2015

حرکت زنجیره‌ای تانکرهای عراقی در جاده‌های ایلام مخصوصاً محور ایلام  - مهران موجب مشکلات برای رانندگان ماشین‌های سبک شده است، دلیل اصلی این شرایط این است که استان فاقد بزرگراه است.

به گزارش تابناک ایلام، تانکرهای حمل سوخت به عراق با گذشت از بزرگ‌راه‌های کشور وارد استان فاقد بزرگ‌راه ایلام می‌شوند و این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی برای رانندگان ماشین‌‌های سبک و حتی منشاء بسیاری از تصادفات نیز بوده است.

«علی‌زاده» راننده‌ی خطی در مسیر ایلام به مهران گفت: این جاده ظرفیت این تانکر‌ها را ندارد و باید هر چه زودتر نسبت به راه‌سازی متناسب با شرایط موجود اقدام کرد.

«محراب» راننده‌ی دیگر با بیان اینکه با شرایط موجود جاده‌های باریک و غیراستاندارد استان بار  آزادراه و بزرگراه را به دوش کشیده‌اند و قدرت سبقت مجاز از رانندگان گرفته‌شده است، تصریح کرد: دلیل بخشی از تصادفات به وضعیت جاده‌ها برمی‌گردد.

«شاهین» راننده‌ی دیگر گفت: چون پلاک این تانکرها عراقی است به نظر می‌رسد کمتر به نحوه‌ی رانندگی آن‌ها نظارت می‌شود و همین موضوع عامل برخی تصادفات می‌شود.

جاده‌های غیراستاندارد که بار بزرگراه به دوش می‌کشند

«مهرداد جهانی» -  مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان نیز با تایید اظهارات رانندگان گفت: تردد کامیون‌های عراقی به‌صورت زنجیره‌ای در جاده‌های ایلام موجب بروز حوادث ناگوار برای سایر رانندگان ازجمله رانندگان خودروهای سواری شده است.

وی بابیان اینکه این تانکرها برای ایجاد امنیت پشت سرهم در جاده‌ها حرکت می‌کنند، افزود: باید به این رانندگان گوشزد کرد که در ایران امنیت برای آن‌ها محیا است و با یک تماس بلافاصله پلیس در محل برای کمک حضور پیدا خواهد کرد و نیاز نیست ده‌ها تانکری باهم حرکت کنند.

جهانی ادامه داد: تصادفات وحشتناکی به دلیل حرکت زنجیره‌ای تانکرهای عراقی تاکنون به وقوع پیوسته است .

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان با اشاره به اینکه جاده‌های ایلام در این شرایط نیاز جدی به توسعه دارند، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از یک هزار و 500 کامیون وارد مرز مهران می‌شود.

وی بابیان اینکه کامیون‌های عراقی که وارد خاک ایران می‌شوند بارنامه بین‌المللی دارند و باید قوانین بین‌المللی را رعایت کنند، تصریح کرد: چنانچه راننده‌ای تخلف کند تا اعلام قانون نشود حق خروج از مرز را ندارند.

جهانی مهم‌ترین راهکار جلوگیری از تصادفات این حوزه را توسعه جاده‌ها دانست و افزود: جاده‌های استان باید دوبانده شوند و با جداکننده گارد ریل ترددها را مدیریت کرد.

 توسعه جاده‌های ایلام به‌اندازه حد انتظار صورت نگرفته است

سرهنگ «محسن ناصری» - رئیس پلیس‌راه ایلام نیز گفت: توصیه می‌کنیم سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های مربوطه رانندگان کامیون‌های عراقی را توجیه کنند که کاروانی حرکت نکنند و حداقل به‌اندازه یک کامیون از هم فاصله داشته باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی ایران را در جاده‌های کشور رعایت کنند و هرگونه تخلف توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه کنترل تخلفات کامیون‌های عراقی هرچند پلاک آن‌ها عراقی است اما تخلفات آن‌ها تحت کنترل بوده  و در صورت مشاهده تخلف برخورد می‌کنیم. 

رئیس پلیس‌راه ایلام گفت:در مبادی ورودی باید گواهینامه‌ی این رانندگان موردبررسی قرار گیرد تا جلو هرگونه تخلف احتمالی گرفته شود.

ناصری تأکید کرد: هم‌اکنون امن بودن مرز مهران و نزدیکی به عتبات عالیات موجب تردد بیشتر زائران شده است و این امر مسئولیت راه و شهرسازی استان را بیشتر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون توسعه جاده‌های ایلام به‌اندازه حد انتظار صورت نگرفته است، گفت: جاده‌های ایلام نیازمند توجه جدی است


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار