حمایت‌های قضایی از محیط بانان بیشتر شود/ اختیارات محدود است

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: ضرورت دارد در قانون بکارگیری سلاح از سوی محیط بانان بازنگری صورت بگیرد و حمایت‌های قضایی از آنان هم بیشتر شود.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 11 April 2021

حمایت‌های قضایی از محیط بانان بیشتر شود/ اختیارات محدود است

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی ضمن تسلیت در پی شهادت محیط‌بانان استان زنجان و ابراز تاسف بابت این حادثه ناگوار اظهار کرد: متاسفانه اختیارات قانونی محیط‌بانان اندک است و همین باعث سوء استفاده شکارچیان شده است.

وی ادامه داد: البته محیط بانان حتی در شرایط مواجهه با شکارچیان غیرمجاز هم به فکر تیراندازی به آنها نیستند و تنها هدف آنها حفاظت از محیط زیست به شیوه مسالمت آمیز است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش امکانات و اختیارات محیط بانان در مواجه با شکارچیان غیر مجاز توضیح داد: ضرورت دارد در قانون بکارگیری سلاح از سوی محیط بانان بازنگری صورت بگیرد و حمایت‌های قضایی از آنان هم بیشتر شود.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: قوانینی که به مواجه محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز مربوط می‌شود جامع نیست و نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات محیط بانان توضیح داد: سازمان محیط زیست باید تجهیزات به روز برای پایش مناطق حفاظت شده تامین کند تا محیط بانان ناچار نشوند در تمامی ماموریت‌های خود به صورت زمینی و از طریق خودرو پایش‌های لازم را انجام دهند.

حکیمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد پایش‌ها باید به سمت و سویی پیش برود که کمتر به حضور محیط بانان در مناطق حفاظت شده نیاز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار