عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی گفت: اگر واکسن کرونا در برخی افراد عوارضی به دنبال داشته باشد این عوارض گذرا و کوتاه مدت است و به سادگی رفع می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 30 September 2021

داروها با واکسن کرونا تداخل دارند؟

به گزارش «تابناک البرز» دکتر مرضیه توکل در خصوص نگرانی برخی شهروندان در خصوص عوارض واکسن کرونا، گفت: تزریق واکسن کرونا مثل سایر واکسن‌ها می‌تواند عوارضی موضعی مثل درد، وروم و قرمزی در محل تزریق داشته باشد.

توکل افزود: علاوه بر این، تزریق واکسن کرونا می‌تواند مواردی مثل کهیر، خارش، بی حالی، تب، ضعف و بدن درد هم ایجاد کند که گذرا و کوتاه مدت است و به سادگی رفع می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که برای درمان یک بیماری مشغول مصرف دارو هستند در خصوص تداخل دارویی با واکسن کرونا سوال می‌پرسند؛ این افراد باید درمان‌ خود را ادامه دهند فقط در موارد استثنایی مثل افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند بسته به نوع دارو و با مشورت پزشک ممکن است لازم باشد مدتی قبل و یا مدتی بعد از تزریق واکسن، مصرف این داروها را قطع کنند.

گفتنی است با آغاز نوبت‌دهی واکسیناسیون برای افراد ۱۲ سال به بالا از هم ‌اکنون تمامی متولدین ۱۳۸۸ و قبل از آن در سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار