مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: بزرگترین اجتماع جاماندگان اربعین حسینی برای هفتمین سال متوالی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک انجام خواهد شد به طوری که هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر در این بقعه متبرکه حضور می‌یابند.
کد خبر: ۹۹۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 26 September 2021

بیش از ۲۰ هزار البرزی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت می‌کنند

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه ویژه برنامه اربعین در ۴۵ بقعه  از استان البرز برگزار می‌شود،  اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «در امتداد اربعین» در ۱۰ بقعه متبرکه، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شاگران مکتب حاج قاسم سلیمانی، مسابقه از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی و مسابقه خاطره نویسی در فضای مجازی از جمله این برنامه ها است.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش کمک مومنانه برای اقشار محروم و کم برخوردار با هدف عمل به شعائر حسینی و ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفین خیراندیش و ترویج روحیه مواسات و همدلی از دیگر برنامه های این روز است که در راستای آن ۳۰۰ بسته معیشتی در آستان امام زاده حسن (ع) توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به آماده سازی صحن‌ها و فضاسازی در بقاع متبرکه و دعوت از هیئات مذهبی برای اجرای برنامه در شب و روز اربعین اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۳۰ هیات مذهبی برای اجرای مراسم در این دو روز اعلام آمادگی کرده اند که به نوبت و طبق برنامه در بقاع حضور پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اربعین حسینی قرائت زیارت اباعبدالله الحسین در تمام بقاع متبرکه در شب اربعین است.

دشتکی به راه اندازی دسته‌های عزاداری و راهپیمایی جاماندگان اربعین اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی‌ها از مبداهای مختلف به سمت بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: بزرگترین اجتماع جاماندگان اربعین حسینی برای هفتمین سال متوالی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک انجام خواهد شد به طوری که هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر در این بقعه متبرکه حضور می‌یابند.

وی افزود: مراسم عزاداری و پیاده روی از ساعت هشت صبح روز اربعین حسینی از دو مبدا جدا به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) آغاز می‌شود که یکی از میدان سپاه به سمت خیابان شهید بهشتی و سپس خیابان انقلاب بوده و دیگری از میدان حصارک آغاز و به سمت خیابان انقلاب حصارک حرکت می کنند که هر دو گروه به هم پیوسته و به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) عزاداری می‌کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های امسال فراخوان به هیئات مذهبی دارای موکب بوده که نتوانسته‌اند در کشور عراق موکب برپا کنند تا موکب‌های نمادین خود را در قالب ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه راه اندازی کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در بقعه متبرکه امامزاده محمد (ع) حدود ۴۰ ایستگاه صلواتی شامل خدمات آرایشگاه، خیاطی، کفش دوزی و کفاشی، مشاوره، خدمات پزشکی و پذیرایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در روز اربعین حسینی بیش از ۱۲ هزار پرس غذای گرم بین عزاداران توزیع خواهد شد، گفت: مراسم عزاداری در بقاع متبرکه شاخص از ساعت ۱۰ صبح با قرائت زیارت اربعین و چهارپایه خوانی و دمام زنی آغاز شده که تا نماز ظهر و عصر ادامه دارد.

دشتکی افزود: در روز اربعین حسینی در این امامزاده‌ها مراسم قرعه کشی در بین عزاداران برگزار می‌شود بطوری که به ۱۴ نفر از عزاداران هزینه کامل سفر به کربلا اهدا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار