بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند : درخواست عجيب يک مسئول براي قطع درختان رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 22 September 2015
رکورد واردات بنزین شکسته شد

براساس اسناد جدیدی که در اختیار داریم، مشخص است این رکورد شکنی ها ادامه دارد، زیرا در روز چهارشنبه هفته گذشته 80 میلیون لیتر بنزین از پایانه های جنوب کشور وارد شده است ، واردات 80 میلیون لیتر بنزین و افزایش 240 درصدی در ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گدشته، در حالی صورت می گیرد که رانت های 5 تا 9 دلاری در هر بشکه بنزین وارداتنصیب دلالان زنجیره واردات می شود.اگرچه مسئولان وزارت نفت مدعی هستند، این رقم بنزین های برای یک مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد و میانگین واردات بنزین به کشور تنها 6 میلیون لیتر در روز است، اما لازم است اعلام کنیم، از ابتدای ماه جاری تا کنون روزانه به طور میانگین 17 میلیون لیتر و از ابتدای سال جاری تاکنون به طور میانگین 8 میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است.همچنین باید گفت: مصرف بنزین کشور نیز روند افزایشی دارد زیرا هم اکنون به طور میانگین حدود 80 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.


پشت پرده دیدار معاون جنتی با بانوی اول اتریش

آن طور که حتی در خبرها هم نیامد چندی پیش با سفر هیات عالیرتبه کشور اتریش به ایران و دیدار رئیس جمهور دو کشور، طی یکی از برنامه های از پیش تعیین شده همسر رئیس جمهور اتریش و معاون فرهنگی بانک مرکزی این کشور و نیز رئیس موزه‌های بین المللی اتریش در قالب یک هیات فرهنگی و هنری با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد. آنچه در این دیدار در دستور کار قرار گرفت، مذاکره و تفاهم شفاهی! این مقامات بود. اتفاقی که هرگز توسط روابط عمومی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد مورد اشاره قرار نگرفت.اصحاب رسانه با حذف شدن نهاد روابط عمومی از معاونت هنری و برخی دیگر از بخش‌های دستگاه فرهنگی در بی خبری کامل بسر می‌برند. اینکه در این دیدار پیرامون چه مواردی تفاهم شده است و علت شفاهی بودن این تفاهم چیست؟ آیا محرمانه ماندن این دیدار گمانه ایجاد شبکه نفوذ فرهنگی را تقویت نمی‌کند؟حال سوال اینجاست چرا اتریش؟ اگر بر مبنای نیاز فرهنگی و هنری جامعه نیاز به بر قرای ارتباط با این کشور وجود داشته، چرا این گفتگوها با همسر رئیس جمهور اتریش صورت پذیرفته؟ آیا هیچ مسئولی در اتریش علاقمند به گفتگو با مسئول ایرانی ارشاد نبوده است؟ البته اهالی سیاست معنای چنین ارتباط‌هایی در حوزه فرهنگی و هنری را می‌دانند و بخوبی از مفهوم و بار معنایی آن آگاهی دارند.


امتحانات نهایی علماء داعشی

گروه تروریستی داعش در گزارش تصویری از امتحانات نهایی علماء و خطباء خود رونمایی کرده است. این امتحان در ولایت فرات در عراق برگزار شده و شرکت کنندگان پس از کسب نمرات و ارزیابی آن توسط داعش می توانند به فعالیت ها خود ادامه دهند. داعش شهر "البوکمال" سوریه، " القائم" عراق" و روستاهای مجاور این دو را ادغام کرده و یک ایالت با نام "ولایت فرات" را در اراضی میان سوریه و عراق ایجاد کرده است. این دو شهر در مرز میان سوریه و عراق در اطراف رود فرات هستند.


كارگزاران موافق سرليستي عارف نيست

وحيد فياضي،عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا درباره اختلاف كارگزاران و اصلاح طلبان برسر سرليستي محمدرضا عارف ،گفت:نيروهاي طيف اصلاح طلب در نهايت به يك اجماع و نظر واحد نخواهند رسيد.وي اظهار داشت:بي ترديد هرچه به انتخابات نزديك تر مي شويم اختلاف در طيف اصلاح طلبان بيشتر مي شود درواقع با نزديك شدن به مقصد، انشعاب بيشتر خودش را نشان مي دهد چراكه انتخابات مجلس فرصتي است براي تخصصي تر كردن انديشه ها و بروز انديشه هاي دقيق تر در حوزه سياسي .لذا فعالان سياسي از حوزه كلان به خرد وارد مي شوند ازاين رو بين كارگزاران و اصلاح طلبان فاصله زيادي ديده مي شود و بطور طبيعي كارگزاران كسي مثل عارف را برنمي تابد و موافق سرليستي او نيست.نماينده محمود آباد تاكيد كرد:آقاي عارف اگرچه ممكن است نيازمند كارگزاران باشد اما خيلي به اين جريان شبيه نيست عارف جريان اصلاح طلبي را كه البته گاهي به حاشيه هاي تندهم نزديك مي شود ،نمايندگي مي كند اما سمت و سوي كارگزاران اين است كه معتدل ناميده شوند هرچند كه خيلي وقتها از مسير اعتدال خارج مي شوند.وي گفت:به نظر مي رسد كارگزاران با آقاي عارف به جمع بندي نرسند مگر اينكه شيوخ جريان اصلاحات و كارگزاران بتوانند به نقطه مشتركي برسند.فياضي خاطرنشان كرد:اگرچه تلكيف اصلاح طلبان برسر سرليستي روشن است و قرار است از آقاي عارف حمايت كنند اما كارگزاران براي تعيين سرليست خود همچنان بلاتكليف است.


ادعای برخی اهالی روستای «توچال» پاکدشت

برخی از اهالی روستای توچال که هنوز باور ندارند در محل زندگی‌شان چنین سیل بی‌سابقه‌ای رخ داده، ادعای عجیبی داشتند. آنان علت سیل را بارش شدید باران نمی‌دانستند چرا که معتقدند بارها شاهد باران‌های شدیدی بودند اما هرگز منجر به سیل نشده بود و این برایشان عجیب است.یکی از اهالی روستای توچال در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شوک به منطقه پاکدشت، بیان کرد: شکسته شدن سد «دهک» که در بالای روستای توچال قرار دارد باعث بروز این سیل عظیم شده است.


درخواست عجيب يک مسئول براي قطع درختان

خراسان نوشت: در حالي که بر اساس مصوبه دي ماه سال 92 کابينه، مقرر شده است به منظور حفظ و مديريت جنگل هاي کشور، سازمان جنگل ها موظف باشد اجراي طرح هاي جنگلداري در شمال کشور را به نحوي برنامه ريزي و مديريت کند که چوب حاصل از بهره برداري جنگل، صرفاً از درختان آسيب ديده (شکسته، افتاده، ريشه کن، آفت زده) وعمليات پرورشي تأمين شود، يکي از وزراي کابينه با ارسال نامه‌اي رسمي، درخواست لغو اين دستور را داده که با مخالفت مسئولان ارشد نهاد رياست جمهوري مواجه شده است.


خاطره ری شهری از یک برکناری عجیب

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در کتاب خاطرات خود از دو دهه سرپرستی حجاج بیت‌الله حرام، به یکی از تلخ‌ترین خاطرات خود در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اشاره می‌کند، حادثه‌ای که به تعبیر مؤلف، نشان از بی‌اخلاقی و بی‌قانونی رییس‌جمهور سابق بود.ری‌شهری درباره عزل یکی از مسؤولین سازمان حج آن هم در وسط مذاکرات با مقامات سعودی می‌نویسد: در آن سال (شهریور 85) قرار بود پس از برنامه‌های عمره، همراه آقای زرهانی رئیس سازمان حج، آقایان مهدوی و قاضی عسگر، سفری به کنیا و سودان داشته باشیم، اما هنگام خارج شدن از منزل آقای عَمری[1]، آقای زرهانی گفت: بهتر است آقای آخوندزاده طی تماسی با آقای صفارهرندی وزیر ارشاد، همراهی من با شما در سفر به کنیا و سودان را اطلاع دهد، چون ایشان پیغام داده است که من به تهران برگردم.پرسیدم: چرا با این عجله خواستن شما برگردید؟ گفت: برای مراسم تودیع! گفتم منظورتان چیست؟ پاسخ داد: چون آقای خاکسار قهرودی برای ریاست جدید سازمان حج در نظر گرفته‌شده است، می‌خواهند زودتر مراسم تودیع و معارفه برگزار شود.با شنیدن این خبر، واقعاً بهت‌زده شدم، زیرا اولاً اگر قرار به تغییر و تحول در سازمان حج بود، طبق قانون می‌بایست قبل از آن با من مشورت می‌شد و ثانیاً به فکر فرورفتم که دلیل این‌گونه برخورد غیراخلاقی چیست!... روز بعد آقای زرهانی با بیان اینکه کار تغییر ریاست سازمان به اتمام رسیده است، در پاسخ به سؤال من که چگونه چنین کاری شده است، گفت: حدود یک ساعت پیش، آقای نصیری (مسئول دفتر زرهانی در تهران) با من تماس گرفت و اطلاع داد که حکم آقای خاکسار قهرودی به‌عنوان ریاست جدید سازمان حج در مطبوعات چاپ شده است.با شنیدن این مطلب به‌شدت متأثر شدم، چون گذشته از اینکه اساساً صدور حکم برای ریاست جدید سازمان بدون مشورت و هماهنگی با نماینده ولی فقیه قانونی نبود، هم‌زمان با مذاکره آقای زرهانی با مقامات سعودی در مورد مسائل مربوط به حج، حکم ریاست فرد دیگری در مطبوعات داخل کشور، چاپ شده بود.


نظر حسین الله کرم درباره تسخیر سفارت انگلیس

حسین الله کرم درباره ماجرای تسخیر سفارت انگلیس می گوید: اینکه روشهای بهتری میتوانست وجود داشته باشد صحیح است و باید از این روشها استفاده می شد. اما کسانی که باید روشهای درست را انجام می دادند انجام ندادند و این حرکت در پی این کوتاهی اتفاق افتاد . نمایندگان مجلس باید قبل از این حرکت می کردند. وقتی که قانونگذار به وظیفه خود عمل نمی کند جوانهای انقلابی باید چیکار کنند؟ بروند به کجا شکایت کنند؟ حرکت انقلابی هم اگر نادرست باشد می تواند توسط رهبر انقلابی مورد نقد قرار بگیرد و افراد هم می پذیرند آنرا و ماهم می پذیریم که باید به روش‌های دیگری عمل می کردیم.


تبلیغ سیگارهای ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات سیگار تولید ایران در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از ایرانیانی که مصرف سیگار دارند خواسته شده تا از برندهای ساخت داخل به جای قاچاق استفاده کنند.به گزارش صبحانه، در این تصاویر حتی از اشعاری به مانند «خلاف شیوه میهن‌پرستی‌ست/ به‌جز سیگار ایرانی کشیدن» برای مجاب کردن ایرانیان به استفاده از سیگار استفاده شده است.این تصاویر از یک سو به مشتریان هشدار می‌دهد که از سیگارهای قاچاق روی گردانند چرا که سلامتی آنان را تهدید ‌می‌کند و از سویی دیگر پیشنهاد می‌دهد تا از سیگارهای ایرانی که کیفیتی مرغوب دارند، استفاده کنند.


عضو بنیاد باران استاندار کرمانشاه شد

در جلسه هیئت دولت به ریاست دکتر روحانی،اسدالله رازانی از سوی هیئت وزیران به عنوان استاندار کرمانشاه تعیین و از زحمات رضایی بابادی استاندار پیشین این استان قدردانی شد.اسدالله رازانی مدیر عامل سابق بنیاد باران و معاون اداری صندوق توسعه ملی بود.

این در حالی است که حسینعلی امیری در حاشیه نشست استانداران و در جمع خبرنگاران به تشریح سیاست دولت در تغییر استانداران پرداخت و اظهارداشت: وزارت کشور همواره ارزیابی را از استانداران و فرمانداران دارد و در جمع‌بندی‌ها با توجه به شرایط خانوادگی و اینکه خانواده استاندار کرمانشاه در تهران بود به این نتیجه رسیدیم که آقای بابادی تغییر کند.وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه دو سال این سمت را بر عهده داشت خاطرنشان کرد: ما از وی تقدیر می‌کنیم و به جای آقای بابادی، آقای رازانی که سابقه کار در بخش‌های مختلف و استانداری کردستان را بر عهده دارند جایگزین وی شد.

5400 هکتار به طیف مرعشی تقدیم شد

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در واکنش به توهین‌ها از سوی مرعشی به رای‌دهندگان دولت قبلی که آنها را بی‌شرف خوانده است، اظهار داشت: صحبت‌های مرعشی علیه دولت قبلی به این دلیل بوده است که وی و اطرافیانش در دوران احمدی‌نژاد نتوانستند از بیت‌المال سوءاستفاده کنند.نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، طبق تصویب دولت 5 هزار و 400 هکتار از زمین‌های بم به آنها داده شد.وی افزود: قبل از این هم مرعشی و دوستان وی مجموعه‌ای در کرمان با عنوان هفت باغ داشتند که دولت‌های قبل از احمدی‌نژاد در اختیار آنها گذاشته بودند و عصبانیت آنها از دولت قبل این است آن طوری که در دولت‌های گذشته از بیت‌المال استفاده می‌کردند، نتوانستند استفاده کنند.


 مثلث اصولگرایی دو ضلع دارد!

شجونی درباره ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین و آیت الله مصباح در انتخابات مجلس گفت:بعضی آقایان در انتخابات قبلی با آیت‌ا… مهدوی خوب کنار نیامدند، لذا انتخابات از اصولگرایی منحرف شد.جعفر شجونی ادامه داد: بنابراین در این مدت که از انتخابات ۹۲ گذشته است همگرایی‌ای در بین اصولگرایان با محوریت آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح ایجاد شده است که انتخابات تحت اشراف جامعتین باشد.وی د پاسخ به این سوال که شما اردیبهشت ماه گفته بودید که در مثلت اصولگرایی، آیت‌ا… مصباح‌یزدی ضلع سوم تصمیم‌گیری و اجماع نیستند نیز گفت: ضلع که نمی‌شود گفت، ما فقط دو ضلع داریم؛ یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین. آقای مصباح هم جزو مدرسین است. مطلب این است که انقلاب ما فرزند حوزه است. امام (ره) انقلاب کرده و این آقایان روحانیون هم حوزوی هستند. اما ممکن است اصلا این آقایان لیست ندهند و فقط گروه‌های دیگری که لیست اصولگرا می‌دهند را تایید کنند؛ یعنی اصولگرایان تحت اشراف این آقایان هستند. در هر اتفاق دیگری هم مثل انتخابات خبرگان و امور دیگر، مردم از روحانیت تبعیت کرده و خواهند کرد.


در خواست جدید زیباکلام از ناطق نوری

صادق زیباکلام طی نامه ای به علی اکبر ناطق نوری ازا و درخواست کرد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند. این استاد دانشگاه در بخشی از نامه نوشته است: «آنچه کشور خیلی بیش از"جوان گرایی" و....بدان نیاز دارد، دوری از تندروی و پرهیزاز رادیکالیزم انقلابی و متقابلا رفتن بسمت و سوی اعتدال، میانه روی و پراگماتیسم است و دقیقا هم بواسطه این نیاز است که بنده در مقابلتان زانوزده و درخواست می نمایم که نه نگویید. یقین بدانید نیامدن شما کمک خواهد کرد تا جایگاه مجلس دهم ازجایگاه مجلس فعلی هم در تاثیرگزاری برسیاست های سرنوشت ساز کشور و تصمیم گیری های کلان نظام کم اثرتر و کم رنگ تر شود.»


روحانی برای نمایش تعامل به نیویورک می‌رود

معاون اقوام و اقلیت‌های رئیس‌جمهور سفر روحانی به نیویورک را نمایش زبان تعامل ایران توصیف کرد.به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام علی یونسی در حاشیه مراسم ختم برادر محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور ایران همواره از حقوق هسته‌ای مردم ایران دفاع کرده است و با توجه به مشکلاتی که آمریکا و اسرائیل برای منطقه و برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند٬ برای رفع این مشکلات به سازمان ملل خواهد رفت.معاون اقوام و اقلیت‌های رئیس‌جمهور افزود: زبان ایران زبان گفت‌و‌گو و تعامل است و رئیس‌جمهور برای نشان دادن این زبان به نیویورک خواهد رفت.


تبلیغات خیابانی علیه مقامات ایرانی در واشنگتن

گروه «پروژه اسرائیل» بیلبوردی با عنوان «ایران هنوز عزم نابودی آمریکا را دارد» را در خیابان‌های واشنگتن و در نزدیکی ساختمان کاخ سفید و کنگره نصب کرده است.به گزارش مشرق، گروه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در آمریکا در روزهای اخیر با هدف تحت فشار قرار دادن دولت و کنگره آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران، از همه نوع ابزارهای تبلیغی علیه این توافق استفاده می‌کنند؛ از دادن آگهی در روزنامه‌های پرتیراژ تا نصب بنر و بیلبوردهای خیابانی.در یک نمونه از این اقدامات، یک گروه صهیونیستی در آمریکا بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی ساختمان‌های کنگره و کاخ سفید در خیابان‌های واشنگتن نصب کرده‌ است.این گروه صهیونیستی که «پروژه اسرائیل» نام دارد، همچنین دو آگهی تمام‌صفحه در روزنامه‌های پرتیراژ آمریکا یعنی «نیویورک‌ تایمز» و «واشنگتن پست» منتشر کرده‌ که محتوای آنها هشدار نسبت به تبعات توافق هسته‌ای ایران است.در بیلبوردی که این گروه در خیابان‌های واشنگتن و در نزدیکی ساختمان کاخ سفید و کنگره نصب کرده، حضرت امام خمینی (ره)، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) به عنوان مقامات ارشد جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر معرفی شده‌اند که خواستار نابودی آمریکا بوده‌اند.

واکنش معاون وزیر کشور به سخنان رییس مجلس خبرگان

امیری در پاسخ به اظهارات رئیس مجلس خبرگان در خصوص صندوق‌های الکترونیکی گفت: بنده به آیت‌الله یزدی علاقه دارم و به ایشان دسترسی دارم و نمی‌خواهم از طریق رسانه با وی صحبت کنم به برخی از اعضای شورای نگهبان گفته‌ام که گزارشی که به وی داده شده مبنی بر چینی یا کره‌ای بودن دستگاه‌های الکترونیکی رای، درست نیست و توضیحات لازم را ارائه کردند.وی افزود: آیت‌الله یزدی در دوره قبل نیز از مدافعان برگزاری انتخابات الکترونیکی بود و هیچ اختلاف نظری نداریم و آنچه که دغدغه به حق شورای نگهبان است این است که انتخابات به نحوی برگزار شود که شورای نگهبان از ابتدا تا انتهای نظارت داشته باشد.


تهران 20 درصدآمادگی زلزله را دارد

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بحث زلزله تهران موضوعی بسیار پیچیده است.به نظرم همه باید دعا کنیم تهران زلزله نیاید. وی افزود: وزیر کشور اعلام کرده است که آمادگی تهران برای زلزله 20 درصد است.تهران هرروز مانیتور می شود و پیش نشانگرهایی در آن نصب است و همه امکانات درآن به کار گرفته شده است. اما تهران یک شهر پیچیده است. تهران از لحاظ جایگاه بسیار حائز اهمیت است. اگر در تهران زلزله بالای 7 ریشتر بیاید کار بسیار پیچیده می شود. این آمادگی اصلا وجود ندارد و یا در حد 20 درصد است. همه هم به این موضوع اهتمام جدید دارند و به دنبال چاره اندیشی در این موضوع هستیم. یکی از موضوعات منهای آموزش مردم، شناسایی پدهای هلی کوپتر در تهران اعم از استاندارد و غیر استاندارد است. این پدها باید شناسایی شود تا در زمان بحران از همه ظرفیت های هوابرد استفاده شود. به هر حال تهران شهر شلوغی است و سال های سال بستر این افزایش جمعیت در آن مهیا نشده و اگر زلزله بیاید امداد رسانی هوایی باید صورت بگیرد. در بم برای امداد رسانی و در آوردن مردم از زیر آورا با بیل و کلنک اقدام می شد، اما شما تصور کنید همین سازه وزارت کشور تخریب شود با چه ابزاری می خواهیم مردم را از زیر آوار دربیاوریم و خاک برداری کنیم؟


جزوه جلیلی منتشر شد

اینستاگرام منسوب به سعید جلیلی امروز نوشت: ﻣﺸﺮﻭﺡ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺳﻌﯿﺪ ﺟﻠﯿﻠﯽ ﺩﺭ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﻣﺠﻠﺲ ﭘﯿﺮﺍﻣﻮﻥ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﭘﺎﻭﺭﭘﻮﯾﻨﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺳﺎﺑﻖ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﺰﻭﻩ ﻣﻨﺘﺸﺮ منتشر شد. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﺰﻭﻩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺒﺴﻮﻁ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺣﻔﻆ ﺷﺪﻥ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎﯼ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺍﺭﻭﭘﺎ، ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺗﻮﻗﻒ ﻣﻮﻗﺖ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺭﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ، ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺭﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻋﺪﻡ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﭘﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺩﺭﺁﻣﺪﻫﺎﯼ ﻧﻔﺘﯽ ﻭ ﻟﻐﻮ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻗﺒﻠﯽ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻭ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.


تشکیل شورای‌عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: انتشار خبر کذب انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، یک ترفند سیاسی خارج از عرف و قاعده حزبی و نوعی شیطنت رسانه‌ای و سیاسی است که ما آن‌را تقبیج می‌کنیم. علی‌محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتشار خبری درخصوص انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، اظهار داشت: بنابر مصوبه آیین‌نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، تنها مرجع اطلاع‌رسانی اخبار این شورا، سخنگوی شورای هماهنگی است. وی افزود: البته تمامی اعضا می‌توانند نظرات حزبی و سیاسی خود را در گفت‌وگو با هر رسانه‌ای بیان کنند٬ اما طبیعتاً تنها هیچ‌یک از اعضا به‌جز سخنگو حق ندارد٬ نسبت به انتشار اخبار شورای هماهنگی اقدام کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برگزاری جلسه ظهر امروز با سیدمرئیس دولت اصلاحات اعلام کرد: بنابر تصمیمی که در شورای هماهنگی اتخاذ و در جلسه امروز نیز بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت، نظر رئیس دولت اصلاحات به عنوان لیدر جریان اصلاحات نیز بر همین منوال است که شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به‌عنوان یک شورای سیاست‌گذاری عمل کرده و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان‌ها نیز همچون گذشته و حتی فعال‌تر از پیش، به فعالیت‌های خود ادامه دهد. وی افزود: انتشار خبر انحلال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارغ از این‌که از حقیقت به‌دور است، فرسنگ‌ها با اخلاق و شئونات رسانه‌ای‌ نیز فاصله دارد.


تلاش برای آزادی بابک زنجانی از زندان

امیر عباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در تشریح آخرین وضعیت پرونده این متهم اقتصادی، گفت:‌ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نخستین جلسه دادگاه زنجانی 11 مهر ماه تشکیل می‌شود، البته شاهد هستیم که وکلای این متهم در تلاش هستند با استفاده از مواد و ابزارهای قانونی این جلسه را به تعویق بیاندازند. نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش وکلای زنجانی برای آزادی وی از زندان، افزود: بر اساس قانون مجلس، هیچ متهمی را بدون صدور حکم بیش از 22 ماه نمی‌توان در زندان نگه داشت، از این رو وکلای زنجانی به‌دنبال آن هستند که میزان زمان بازداشتی وی را به بیش از این زمان یعنی 24 ماه افزایش دهند، تا عملا حکم آزادی وی صادر شود. وی با بیان اینکه بر اساس قانون مجلس، وکلای زنجانی به وسیله برخی مواد قانونی می‌توانند وی را از زندان آزاد کنند، گفت: به نظر من دستگاه قضا با در دست داشتن مدارک کنونی باید دادگاه را برگزار و زنجانی را محکوم کند.


عربستان سعودي از نتانياهو دستور مي گيرد

وکیل حقوق بشر تاکید کرد عربستان سعودی آشکارا حقوق بشر را نقض می کند و به نوعی از رژیم صهیونیستی و به ویژه نتانیاهو فرمان می گیرد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، الفرد لامبرمونت وبر در گفتگو با این شبکه درباره جنایات سعودیها و انتخاب عربستان سعودی به ریاست هیئت اصلی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت علت چنین انتخابی حاکم بودن سیاستی غیرشفاف در سازمان ملل متحد است. چنین اتفاقی باعث می شود عربستان سعودی بیش از پیش به ارتکاب نقض حقوق بشر تشویق شود. برای مثال در یک مورد عربستان سعودی فردی را به علت نوشتن مطالبی در اینترنت درباره آزادی بیان به هزار ضربه شلاق محکوم کرد. به علاوه عربستان سعودی اطلاعیه ای برای استخدام هشت جلاد جدید منتشر کرده است. این خود نشان از افزایش احکام اعدام در عربستان سعودی است. به عبارت دیگر می توان گفت در عربستان سعودی فرهنگ مرگ حاکم است. مسئله دیگر اینکه عربستان سعودی به نوعی از رژیم صهیونیستی و به ویژه نتانیاهو فرمان می گیرد و مرتکب جنایات ضد بشری علیه مردم خود و مردم یمن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار