کد خبر: ۹۸۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 26 August 2021
به گزارش «تابناک البرز» کارشناس مسایل سیاسی گفت: مولفه هایی که در گام دوم انقلاب وجود دارد، دال های جدید گفتمانی است که رهبری به آن اشاره کردند، این گفتمان در سایه جوان گرایی، فساد ستیزی، واقع گرایی آرمان خواهانه در سیاست خارجی، اقتصاد درون زا، عقلانیت، معنویت، عدالت، امنیت، مشارکت و دانش بنیانی یا محوریت دانش شکل می گیرد.
محمد رضا اخضریان کاشانی با اشاره به اینکه گام اول انقلاب باید در ذیل مفهوم حکمرانی خوب امروز مطرح شود، افزود: باید شاخص های گام دوم را بازنویسی و باز نگری کنیم یعنی با شاخص های ۴۰ سال نخست نمی توانیم ۴۰ سال دوم را بنویسیم و حتماً نیاز به بازنگری دارد.
این کارشناس تصریح کرد:  یکی از ضرورت هایی که ما در ۴۰ سال نخست توجه چندانی به آن نکردیم مسئله کارآمدی است، در ۴۰ سال نخست بیشتر به مسئله مشروعیت و مشارکت توجه کردیم اما نیاز ۴۰ سال دوم کارآمدی است و باید مفهوم آن را در سازمان ها و مفاهیم  خود بازخوانی کنیم.
با آن ترکیب قبلی گام اول انقلاب نمی توانیم گام دوم انقلاب را بسازیم
اخضریان کاشانی گفت: باید گفتمان دال های شناور را که تلفیقی از اسلام سنتی، مدرن، سلطنت، چپ و ... است را کنار گذاشت و از آن عبور کنیم، باید یک مفهوم جدید به نام انقلاب اسلامی گام دوم بسازیم، با آن ترکیب قبلی کارمان پیش نمی رود چرا که هر چه ما بر اساس محور ها و دال های شناور گفتمان های رقیب تلاش کنیم بیشتر به تعارضات در داخل انقلاب اسلامی و نه بر تقویت انقلاب اسلامی دامن خواهیم زد.
مردم در بخش اصلی زندگی یعنی اقتصاد، سیاست و فرهنگ نقشی ندارند
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: تعابیر مردمی سازی در کشور پیاده شده است اما واقعیت این است که مردم در اصل زندگی جامعه، یعنی  اقتصاد، سیاست و فرهنگ نقشی ندارند و متصدی، مجری و مأمور همه چیز دولت است، در نتیجه تا زمانی که یاد نگیریم همه چیز را به مردم بسپاریم و دولت را از نقش متصدی خارج کنیم گفتمان دوم اصلاً شکل نخواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار