مهرداد بابایی گفت: تا زمانی که پاندمی کرونا در دنیا شکسته نشود حتی با واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی هم نمی توان امیدوار به ریشه کن شدن بیماری بود.
کد خبر: ۹۸۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 22 August 2021
با واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی کرونا زندگی به حالت سابق برمی‌گردد؟/ هویج تاثیری بر کرونا ندارد؛ تنوع غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
به گزارش «تابناک البرز» سخنگوی ستاد کرونا در البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر در اوج بیماری کرونا هستیم گفت: حتی زمانی که به کف پیک برسیم نباید پروتکل های بهداشتی را کنار بگذاریم.
مهرداد بابایی افزود: مردم باید بدانند که هیچ راهی جز رعایت شیوه نامه بهداشتی نیست حتی اگر واکسن تزریق کرده باشند، متاسفانه در برخی کشورها آمار فوتی ها و مبتلایان بالا می رود چون مردم با تزریق واکسن خیالشان راحت شده و پروتکل ها را کنار گذاشته اند.
وی اظهار داشت: تا زمانی که پاندمی کرونا در دنیا شکسته نشود حتی با واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی هم نمی توان امیدوار به ریشه کن شدن بیماری بود. افرادی که واکسن تزریق کرده اند خیالان راحت نباشد که بدون محافظت می توان عادی ارتباط برقرار کرد.
بابایی با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی باید همچنان رعایت شود، تصریح کرد: هر روز سویه جدیدی مطرح می شود و صحبت هایی از آمدن جهش جدید تر در آمریکا و آسیای جنوب شرقی شنیده می شود، تجربه نشان داده که جهش ها در دنیا می چرخد اما ما در حال حاضر درگیر دلتا هستیم.
وی گفت: از امروز محدودیت ها کمتر شده است اما اگر مردم تصمیم به همکاری نگیرند مثمر ثمر نخواهد بود، در حال حاضر هم متولدین ۵۰ به بالا می توانند برای واکسن اقدام کنند. بر اساس استانداردها باید ۱۷ مرکز واکسیناسیون داشته باشیم اما ۳۰ مرکز به مردرم خدمت می کنند.
بابایی افزود: خستگی کادر درمان و کمبود نیرو را نمی توان منکر شد، به سختی کار در حال انجام است و همچنان همکاران به وظیفه شان عمل می کنند اما اغلب ازدحامات در مراکز واکسیناسیون بخاطر عدم ثبت نام و حضور در مراکز واکسیناسیون است.
وی با اشاره به اینکه اقبال مردم برای واکسیناسیون خوب است اما با ساز و کار پیش بینی شده اگر جلو بروند شاهد تجمعات نخواهیم بود، اظهار داشت: موضوع تاثیر هویج بر کرونا از عجایب است و تاثیر خاصی ندارد، البته تنوع غذایی سیستم ایمنی بدن را کامل می کند اما با نوع خاصی از میوه یا سبزی اتفاقی نمی افتد. 
بابایی با تاکید بر اینکه مردم تبلیغات غیر واقعی را گوش ندهند، تصریح کرد: تاثیرگذاری واکسن کرونا از ۸۰ تا ۹۲ درصد است، این رقم اختلاف چندانی در موثر بودن واکسن ایجاد نمی کند چرا که تائید واکسن توسط سازمان جهانی بهداشت حائز اهمیت است.
وی گفت: شیوع بیماری کرونا آنقدر زیاد است که درصد محافظت به نظر نمی آید، واکسن ها تفاوتی ندارد اما برخی واکسن ها ممکن است در برخی سنین تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. اما اینکه فکر کنیم فایزر نسبت به سینوفارم تفاوت زیادی دارد و افراد مبتلا نمی شوند درست نیست.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار