رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: والدین مراقب سودجویان انتخاب رشته کنکور دراستان به منظور فریب نخوردن و گرفتارنشدن در دام آنان و پیشگیری از آسیب دیدن فرزندانشان در فرآیند انتخاب رشته باشند.
کد خبر: ۹۸۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 02 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» علی رحمانی در نشست کارگروه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ البرز اظهارداشت: با آغاز فرایند انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ۱۴۰۰، سودجویان نیز دست به‌کار شده‌ و با استفاده از ترفندهای مختلف و با تبلیغات خاص، خانواده‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و با دریافت مبلغ گزاف اقدام به انتخاب رشته می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های غیرمجاز دربازه زمانی انتخاب رشته قارچ‌گونه رشد می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این افراد سودجو از نبود نظارت در این زمینه نهایت استفاده را می‌برند.

وی بیان داشت: برخی موسسات که به طرق مختلف به شماره تماس داوطلبان کنکور دست یافته‌اند، با آنان تماس می‌گیرند و عنوان می‌کنند دارای مجوز از سازمان سنجش برای انتخاب رشته هستند درحالی که مجوز و حتی مهارت در انتخاب رشته ندارند.

رحمانی تصریح کرد: به همه داوطلبان و خانواده‌ها توصیه می شود مراقب اینگونه تبلیغات و افراد شیاد باشند تا مورد سوء استفاده آنان واقع نشوند.

وی ادامه داد: سودجویان از خلاهای موجود درامر برگزاری کلاس‌های کنکور، کتاب‌های کنکور و کمک‌آموزشی و انتخاب رشته نهایت استفاده را می‌برند وبرای بازار چند صد میلیارد تومانی کنکور برنامه‌ریزی دقیق دارند.

وی با بیان اینکه هر ساله آموزش و پرورش البرز با هدف تسهیل در فرایند انتخاب رشته کنکور اقدام به ایجاد پایگاه‌های انتخاب رشته درمراکز مشاوره تحت پوشش خود می‌کنند،اضافه کرد: انتخاب رشته بسیار مهم است،چون ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد کند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزیادآور شد: در پایگاه‌های انتخاب رشته بعد از مشاوره فردی، داوطلب افزون بر مشاوره با خانواده، با مشاوره انتخاب‌ها را مرور کرده و در نهایت خود داوطلب کد رشته‌ها را در سامانه سازمان سنجش ثبت می‌کند.

وی گفت: افرادی که با حوزه‌های مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته آشنا هستند، آموزش‌های لازم را دیده‌اند در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش کار انتخاب رشته دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

رحمانی گفت: مشاوران آموزش و پرورش، بهترین افرادی هستند که می‌توانند انتخاب رشته را انجام دهند ‌زیرا آنها با دانش‌آموزان ارتباط دارند و با شرایط خانوادگی،اجتماعی و فرهنگی آنها آشنایی دارند.

وی تاکید کرد: مرکز مشاوره رازی واقع درچهار راه طالقانی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به عنوان مرکز ستاد انتخاب رشته کنکور سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است که داوطلبان و والدین می توانند با تماس گرفتن با شماره های ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۸ و ۰۲۶۳۴۴۲۹۰۹۹ از خدمات مشاوره  با تعرفه دولتی بهره مند شوند.

دراین نشست اعضای کارگروه در زمینه چگونگی سازماندهی فرآیند انتخاب رشته کنکور،تعرفه دولتی انتخاب رشته، تعداد مراکز مجری انتخاب رشته،پشتیبانی و نحوه اطلاع رسانی مراکز انتخاب رشته کنکوربه داوطلبان و والدین از طریق ارسال بخشنامه به مدارس استان البرز تبادل نظر کردند.

۴۰ هزار و ۹۳۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آزمون استان البرز شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار