مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دربخش آی تی و پایش هوشمند اراضی کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۷۵ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی با  استفاده از پایش هوشمند اراضی کشاورزی در این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۸۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 01 August 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد انصاری گفت: سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی استان البرز از اوایل سال جاری با هدف پیشگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی زراعی وباغی در این استان رونمایی شد.

وی اظهار داشت: این سامانه با استفاده از ترکیب چهار مدل هوش مصنوعی و با دقت بالا، تغییر کاربری در هر نقطه از استان را در اپلیکیشن مربوطه نشان می دهد که از سه هزار و ۷۵ مورد اعلام شده  توسط این سامانه، تاکنون یک هزار و ۲۵۹ نقطه توسط کارشناسان امور اراضی بازدید شده است.
وی گفت: از تعداد بازدیدهای انجام شده، ۹۷ درصد موارد تغییرات کاربری اعلام شده، صحیح بوده است که این امر دقت بالای سامانه را نشان می دهد.
انصاری با بیان اینکه پیش از این بیشتر موارد شناسایی شده توسط سامانه مردمی ۱۳۱ به جهاد کشاورزی اعلام می شد، افزود: در کل سال شاید حدود ۸۰۰ مورد تغییرکاربری به این سامانه مردمی اعلام می شد ولی با راه اندازی پایش هوشمند از ابتدای سال جاری شاهد رشد چند برابری شناسایی ها بوده ایم.
وی پایش های انجام شده را پیش از این توسط نیروهای گشت یگان به صورت رندومی در مناطق مختلف دانست و تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای گشت به نقاطی که از طریق سامانه پایش هوشمند مشخص می شود، مراجعه می کنند.
وی گفت: ضمن اینکه اکنون تمام ماشین های گشت مجهز به سامانه «چی پی اس » GPS شده اند که با استفاده از این سامانه مشخص می شود که آیا تمام ماشین های اعزامی گشت به نقاط معرفی شده رفته اند یا نه و آیا نیروهای گشت رصد لازم را از اراضی انجام می دهند.
مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: ضمن اینکه نیروهای گشت می بایست با حضور در محل تغییر کاربری داده شده عکسی را از محل، درسامانه بارگذاری کنند تابا تصاویر سامانه هوشمند ماهواره ای مقایسه گردد که صحت رصد ومانیتورینگ توسط کارشناسان ارزیابی شود که این بیانگر دقت در کار سامانه پایش هوشمند و جلوگیری از هر گونه تخلفی توسط نیروهای گشت می باشد.
وی افزود: با راه اندازی سامانه پایش هوشمند وافزایش نقاط شناسایی شده، کار جهاد کشاورزی بیشتر شده به طوریکه نیروهای گشت لحظه ای فراغت و استراحت ندارند.
انصاری اضافه کرد: این سامانه هوشمند باعث شده تا فسادی که در این چرخه وجود داشت حذف شود به طوریکه  علاوه بر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس کل دادگستری استان البرز نیز سوپر ادمین این سامانه خواهدبود که ایشان می توانند دادستان شهرستان ها را وارد سامانه کرده تا بر عملکرد اموراراضی هر شهرستان نظارت داشته باشند.
وی گفت: با این روال تمام مدیران امور اراضی زیر ذره بین هستند زیرا دادگستری نظارت دقیقی بر این سامانه خواهد داشت.
وی بیان داشت: از هفته جاری این سامانه تحت ویندوز و اندروید قرار گرفته و مسوولان مربوطه می توانند به صورت آنلاین در داخل گوشی های همراه خود رصد را مشاهده کنند.

استان البرز بالغ بر ۶۴ هزار هکتاراراضی کشاورزی زراعی و باغی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار