صالحی:
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از مسئولیت‌های سازمان انرژی اتمی رسیدگی به نیازمندان در حوزه سلامت از جمله تأمین رادیوداروهاست و راه‌اندازی مرکز ملی یون درمانی کرج نیز در راستای همین مسئولیت است.
کد خبر: ۹۸۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 27 July 2021

مرکز ملی یون درمانی به زودی راه اندازی می شود

به گزارش «تابناک البرز» علی اکبر صالحی در حاشیه آزمایش بخشی از تجهیزات مهم مرکز ملی یون درمانی در استان البرز، در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد راه اندازی مقدماتی تجهیزات مرکز ملی یون درمانی در کرج هستیم. کار ساخت این مرکز در سال ۸۸ با تأمین مالی ۲۰۰ میلیون یورویی از سوی سرمایه‌گذار و هزینه هزار میلیاردی برای ساختمان ۲۶ هزار مترمربعی آن شروع شد.

وی با بیان اینکه مرکز ملی یون درمانی ایران در غرب آسیا بی نظیر است، گفت: ایران هفتمین کشوری است که این نوع از بیمارستان با این تجهیزات را در دنیا راه اندازی می‌کند. در این مرکز طیف وسیعی از سرطان‌ها به صورت کامل درمان و ریشه‌کن می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای درمان سرطان روش‌های مختلفی از جمله جراحی، شیمی‌درمانی و یا پرتودرمانی وجود دارد؛ در روش پرتودرمانی ضمن از بین بردن سلول سرطانی به سلول‌های سالم نیز آسیب وارد می‌شود اما یون درمانی جدیدترین شیوه‌ای است که در دنیا ایجاد و در آلمان، اتریش و ایتالیا به کار گرفته شده است.

صالحی افزود: ایران اولین کشور غرب آسیا است که این کار را شروع کرده است. نیروهای متخصص مورد نیاز برای این مرکز در کشور اتریش در حال آموزش هستند تا زمان راه اندازی بیمارستان خودشان کار را در دست بگیرند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز بخشی از تجهیزات مهم این مرکز آزمایش می‌شود و خود بیمارستان یک سال دیگر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: یکی از مسئولیت‌های سازمان انرژی اتمی رسیدگی به نیازمندان در حوزه سلامت از جمله تأمین رادیوداروهاست و راه‌اندازی این مرکز نیز در راستای همین مسئولیت است که جا دارد در خصوص آن از استاندار البرز و مسئولان وزارت بهداشت تشکر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار