مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه و در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت محدود با حضور زائرین و مجاورین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 20 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام علی دشتکی با تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان اظهار کرد: عرفه یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌هایی است که در فرهنگ دینی ما به عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن تام و تمام بنده مقابل پروردگار شناخته شده است.

وی بیان کرد: بار دیگر روز عرفه روز معبود و روز عید قربان و روز سرسپردگی به خداوند یکتا و رهانیدن روح در مسیر پرستش از امیال دنیوی فرارسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: بر این اساس ما انسان‌ها با نصب العین قرار دادن سنت‌های پیامبران الهی همواره به خداوند یکتا بیش از پیش نزدیک شده و با قرار گرفتن در مسیر تقوا و عبودیت توشه آخرت را با انبوهی از نیات خالصانه و کار نیک انباشته تا شاید شفاعت معبود بزرگوار را شامل حال خود کنیم.

برخی از گناهان فقط در روز عرفه بخشیده می‌شود

وی با بیان اینکه عرفه روز معرفت و روز زدودن قلب از گناه و روز خدایی شدن است، خاطرنشان کرد: به فرموده امیرالمؤمنین علی (ع) برخی از گناهان فقط در روز عرفه بخشیده می‌شود و در معارف اسلامی بر عبادت و نیایش و طلب مغفرت در روز عرفه بسیار سفارش شده و شب و روز آن ایام در اسلام مبارک به شمار می‌رود.

دشتکی با بیان اینکه درباره نام‌گذاری صحرا به عرفات نکاتی گفته شده که شناخت آدم از حوا از یکدیگر در این ناحیه بوده است، گفت: انجام اعمال حج به آدم یا ابراهیم در صحرای عرفات و شناخت حاجیان از یکدیگر در این مکان از جمله نکات مطرح شده در مورد صحرای عرفات است.

وی با اشاره به اهمیت دعای عرفه و تلاوت آن توسط حضرت سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: بنابراین مهم‌ترین پیام عید قربان ایثار، فداکاری، گذشت و اطاعت فرزند از والدین و در نهایت اطاعت فرمان پروردگار از سوی بندگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در کرج، بیان کرد: با کسب اخذ مجوز از ستاد کرونا مراسم پرفیض دعای عرفه در ۲۰ بقعه متبرکه و در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت محدود با حضور زائرین و مجاورین در شهرستان‌های البرز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان محمد (ص) و سکینه خاتون (ع)، امام‌زاده طاهر (ع) مهرشهر، امامزاده حسن (ع) کرج، امامزاده حیدر (ع) کلاک، امامزاده عبدالله محمد شهر، امامزاده قاسم (ع) ماهدشت، امامزاده هادی (ع) ینگه امام ساوجبلاغ، امامزاده حسین (ع) کردان، امامزاده جعفر (ع) هشتگرد و امامزاده اُم کبری و صغری (ع) اشتهارد و… میزبان این مراسم پرفیض هستند.

دشتکی خاطرنشان کرد: در روز عید سعید قربان در بقاع شاخص نماز عید به خصوص در امامزاده محمد (ع) حصارک، امامزاده طاهر (ع) و دیگر امامزادگان برگزار می‌شود.

ذبح ۱۰۰ رأس گوسفند در روز عید قربان

وی گفت: امسال با کمک خیرین و از محل بقاع متبرکه ۱۰۰ رأس گوسفند در بقاع متبرکه و پیرامون آن قربانی و بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا که در مراکز افق ساماندهی شدند، توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه امروز روز شهادت مسلم بن عقیل (ع) سفیر کربلا است، ادامه داد: شب گذشته در بقاع متبرکه مراسم به این مناسبت برگزار شد.

وی متذکر شد: برای اولین بار اجتماع هیئات مذهبی و مراسم چهارپایه خوانی در امامزاده حسن (ع) به منظور تداوم این سنت حسنه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با استقبال کم‌نظیر مردم ولایتمدار البرز برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار