بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«مُد جدید بی‌حجابی رسید!»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 20 September 2015

ماجرای درخواست غرضی برای رفتن روی مین

محمد غرضی در بخشی از گفت و گو با روزنامه اعتماد گفت:« روايتي را براي شما تعريف مي‌كنم. زمان جنگ من به اصفهان زنگ زدم و گفتم ٥٠ نفر لازم داريم تا بروند روي مين. فكر مي‌كنيد چند نفر آمدند؟ ٥٠٠ نفر آمدند ٥٠ نفر شهيد شدند تا راه باز شود.»

مُد جدید بی‌حجابی رسید!

نویسنده وبلاگ حقایق طی مطلبی نوشت: مانتوهای شیشه‌ای پروژه‌ جدید فرهنگی است که قرار است دخترکان جوان ما را به سمت دوری از فرهنگ غیرایرانی و اسلامی پرتاب کند، درست همین لحظه‌ که مسئولان فرهنگی‌ عرصه مد و پوشاک چشمانشان را بروی حس زیبایی شناختی یک دختر جوان بسته‌اند، کسی دیگر آنطرف مرزهای کشور در حال برنامه‌ریزی برای لباسی است که قرار است دختر ما بپوشد و فردا به دانشگاه برود.زمان زیادی نمی‌گذرد، همین 2 سال پیش بود که پس از خواب عمیق مسئولان محترم فرهنگی پوشش ساپورت از میهمانی‌ها و مجالس خصوصی به خیابان‌های شهر راه پیدا کرد.یک ماه پیش محمدجواد صدق آمیز مشاور اتحادیه صنف پوشاک از «آغاز طرح وی‍‍ژه مشترک اتحادیه صنف پوشاک و اماکن نیروی انتظامی برای برخورد با تولید، عرضه و فروش مانتوهای شیشه‌ای» خبر داد.وی گفته بود که: «در این طرح، اتحادیه صنف پوشاک با جدیت تمام با تولیدی‌ها و واحدهایی که به عرضه این گونه لباس‌ها دست می‌زنند برخورد می‌کند زیرا عرضه و فروش مانتوهای شیشه‌ای در مانتو فروشی بارها با اخطار اتحادیه همراه بوده است.»تصویر پیشرو استفاده از مانتوهای شیشه‌ای را در خیابان‌های شهر تهران نشان می‌دهد:

روایت آیت الله مصباح از زندگی امام (ره)

آیت‌الله مصباح یزدی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار با اعضای شورای مرکزی و فعالین اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به هشدار اخیر مقام معظم رهبری درباره نفوذ بیگانگان، اظهار داشت: خداوند نعمتی را به ما عطا کرده است که نظیرش را نمی‌توانیم پیدا کنیم و آن وجود مقدس مقام معظم رهبری است که به بهترین شکل این کشتی را هدایت می‌کنند تا به ساحل امن برسانند. وی با اشاره به پیروزی انقلاب به دست امام (ره) گفت: امام زندگی بسیار ساده و متواضعانه‌‌ای داشت. در زمان مرجعیتش، غذای خانه امام آب گوشتی بود که به قول نزدیکان ایشان هیچ کس هوس نمی‌کرد یک شب مهمان خانه امام باشد؛ یک کاسه آلومینیومی، یک ملاقه آب، چند دانه نخود و لوبیا که گاهی یک ریشه‌ای گوشت هم در آن پیدا می‌شد.وی افزود: در آن زمان در خانه امام(ره) هفته‌ای یکبار دم‌پختگ می‌پختند، بدون خورشت و بدون گوشت. این‌ها زندگی امام(ره) بود. این فرد در مقابل دستگاه شاه قیام کرد و پیروز شد. چیزی که باعث پیروزی شد، عوض کردن فکر مردم بود. ایمان را در آن‌ها تقویت کرد، با خدا آشنا شدند و به او توکل کردند، خودباور شدند،‌ حاضر شدند شهادت‌طلب بشوند و جان خودشان را فدا کنند.

امیر تتلو عليه «خندوانه»

امير تتلو با انتشار پستي نسبت به اجراي امير مهدي ژوله در برنامه‌ي «خندوانه» واکنش نشان داد.اين خواننده‌ي زيرزميني "امير ديوا معروف به امير تتلو" ساعتي پس از اجراي امير مهدي ژوله در برنامه‌ي «خندوانه » با انتشار پستي نسبت به اجراي اين کمدين واکنش نشان داد و متن زير را در صفحه‌ي اينستاگرامش منتشر کرد:«ميگن تو برنامه ى خندوانه به ما مثكه بى احترامى شده توسط يه آقايى به اسم ژوژولو !! والا من اون برنامرو تا حالا نديدم و اين آقارم نميشناسم اما چيزايى كه الان راجبش فهميدم اينجوريه كه ميخوان يه كارى كنن كه مردم بخندن !! خوب اگه با بى احترامى به ما مردم ميخندن بذار بخندن دمشونم گرم شكايتى ندارم ،حساس نشين ، بذارين زندگيشونو بكنن به نظرم خوشحال كردن و خندوندن مردم كار مقدسيه البته اگه به خاطر نفع شخصى نباشه».

انتقاد جمهوری اسلامی از تحلیل‌های وارونه

روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از کسانی که درباره سرنوشت برجام در اروپا و آمریکا و تقویت رابطه غرب با ایران «تحلیل‌های وارونه» می‌دهند، نوشت: منصفانه نیست که افرادی به جای حمایت از دولتمردان سخت‌کوش، با ارائه تحلیل‌های تخیلی، آرامش مردم را برهم بزنند و افکار عمومی را دچار تشویش کنند.در بخش دیگری از سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی است آمده است: نکته قابل تأمل، ارائه تحلیل‌های وارونه‌ای است که این روزها برخلاف واقعیت‌های مشهود و ملموس ارائه می‌شود. در اینکه آمریکا همچنان شیطان بزرگ است تردیدی نیست، در اینکه آمریکا در رأس استکبار جهانی قرار دارد نیز تردیدی نیست و در اینکه ما باید به مبارزه با استکبار ادامه دهیم نیز تردیدی نیست، اما اینکه رویکرد جدید کشورهای اروپایی در تعامل با ایران را بازی آنها در چارچوب طرحی بدانیم که آمریکا طراح آنست و آنها از خود اراده‌ای در این زمینه ندارند، سخن نامعقولی است کما اینکه جنگ زرگری دانستن اختلاف رژیم صهیونیستی با آمریکا برسر برجام نیز سخنی غیرمنطقی است.

جريان احمدي نژاد با هر اسمي بيايد مردم فريب نمي خورند

محسن غرويان به موج گفت؛ مردم نسبت به اتفاقات 8 سال اخير آگاهي پيدا کرده اند. بازداشت هاي اخير معاون اول رئيس جمهور گذشته و بابک زنجاني را ديده اند. با توجه به آگاهي هاي مردم جريان وابسته به احمدي نژاد با هر اسمي بيايد مردم متوجه هستند و فريب نمي خورند. اين جريان فکري، جريان شکست خورده اي است و مردم هم وازده شدند و خواهان يک مديريت عالمانه و عاقلانه همراه با آرامش و تدبير هستند.

برخی اصولگرایان به دنبال احیای ورشکستگان سیاسی

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسات اصولگرایان برای همگرایی در انتخابات عنوان کرد: تلاش برای همبستگی اصولگرایان همواره مورد حمایت است، اما تجربه گذشته نشان داده که ائتلاف‌های انتخاباتی با شکست مواجه شده و باعث انشقاق اصولگرایان خواهد شد.وی افزود: بدون شک با این روش آنها که امروز خود را قیم اصولگرایان می‌دانند و وحدت را در«همه با من باشید» می‌بینند، شکست خواهند خورد.اصولگرایان هم در گذشته به دلیل رفتارهای این افراد ضربه خورده‌اند. عضو جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جریان اصولگرا عده‌‌ای به دنبال این هستند که با برخی ورشکستگان سیاسی که انگیزه بازگشت به عرصه سیاست را دارند همراهی کنند تا از این طریق جریان‌هایی را که در گذشته به اصولگرایان ضربه زد، احیا کنند.

کاهش45درصدی واردات خودرو

به گزارش خبرنگار ایلنا از فروردین تا مرداد ماه 94 تنها 300 دستگاه خودرو مدل سال وارد شده است که بیشتر آنها بر خلاف روند سالیان قبل جزو خودروهای ارزان قیمت جهان محسوب می‌شوند. البته این در حالیست که کل واردات خودرو در این بازه زمانی 17 هزار و 778 دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل، کاهش 45 درصدی داشته است.بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 93 در همین بازه زمانی 36 هزار و 422 خودرو وارد کشور شده بود. همچنین ارزش واردات خودرو طی پنج ماهه نخست امسال معادل 420 میلیون و 325 هزار دلار بود. در حالی که در همین مدت زمان و در سال گذشته ارزش دلاری خودروهای وارداتی 747 میلیون و 307 هزار دستگاه بود.

برخی سفارت‌خانه‌ها دست به واردات می‌زنند

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین اخبار مبنی بر موضوع نظارت بر برخی سفارت‌خانه‌ها در پی شکایت مطرح شده گفت: در حال حاضر کمیسیون اصل 90 فهرستی از سفارت‌خانه‌های مد نظر را تهیه و درصدد هماهنگی با وزارت امور خارجه جهت سفر به برخی از کشورهاست.وی با بیان اینکه در صورت حصول هماهنگی با وزارت امور خارجه قطعا موضوع سفر و بازدید و نظارت بر فعالیت سفارت‌خانه‌ها انجام خواهد شد، افزود: ما همچنان پیگیر این موضوع خواهیم بود.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه چندی پیش موضوعی در رابطه با فعالیت سفارت‌خانه‌ای مطرح بود که در راستای آن موضوع از وزارت امور خارجه گزارشی دریافت کردیم، متذکر شد: گزارش ارسالی وزارت امور خارجه به کمیسیون مبنی بر فعالیت سفارت خانه مذکور عینا از طرف آن سفارت‌خانه به وزارت امور خارجه ارسال و وزارت‌خانه مذکور همان گزارش را به کمیسیون اصل نود مجلس منعکس کرده است که این امر برای ما قابل قبول نبوده و تنها توجیه است تا ذکر واقعیات.پورمختار در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی کمیسیون اصل نود لازم می داند تا از نزدیک به فعالیت برخی سفارت‌خانه ها رسیدگی کند تا ارزیابی صحیحی در این راستا شکل بگیرد.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه با اشاره به محتوای برخی از گزارشات در پی شکایات مطرح شده، بیان داشت: بخشی از این گزارشات معطوف به خرید و فروش املاک از جانب برخی سفارت‌خانه ها و بخش دیگر آن به موضوعات مربوط به واردات منتهی می‌شود.

آگهی فروش قرنیه، کبد و مغز استخوان!

آگهی فروش یکجای قرنیه چشم و کبد؛ مغز استخوان در سطح تهران توزیع و بار دیگر در فضای مجازی منتشر شد.

برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری و وام بود

جهانگیری با اشاره به اظهارات برخی منتقدان دولت درباره برداشت از صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: یکی از حرف‌های ناحقی که از سوی منتقدان در مورد استفاده دولت از صندوق توسعه ملی مطرح می‌شود این است که می‌گویند دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است. این در حالی است که تاکنون تنها 10 میلیارد دلار آن هم با اخذ مجوز از رهبری و برای منابع ‌آب و خاک به صورت وام برداشت کرده است و قطعاً آن را به صندوق بازمی‌گرداند.

عده‌ای با لباس اصلاح‌طلبی در قبال سوریه اشتباه کردند

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از صحبت‌های خود در یک مصاحبه مطبوعاتی که در شهر یاسوج برگزار شده، گفته است: شعار نه غزه، نه لبنان و (شعار) جمهوری ایرانی شعار اصلاح‌طلبی نیست.به گزارش سایت حزب ندای ایرانیان، او افزوده است: در مجمع پیروان خط امام(ره) روی مسأله هم غزه و هم لبنان تأکید داریم و هر دولتی که در کشور روی کار بیاید موظف به کمک به سوریه، غزه و لبنان است.حجت‌الاسلام خامنه‌ای همچنین تصریح کرده است: عده‌ای در لباس اصلاح‌طلبی نظر خودشان را در خصوص سوریه دادند و اشتباه کردند.

اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در کدام کشور نگهداری می شود؟

سایت رسمی تلگرام در توئیتر نوشت: همه اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در آمستردام قرار دارد و خواهد داشت و این پیام رسان با هیچ دولتی وارد معامله نشده است.در حالی که محمد حسن انتظاری دبیر سابق ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ۲۱ شهریور ماه با شرکت در برنامه تلویزیونی نگاه یک، با تأکید بر لزوم راه‌اندازی زیرساخت‌های میزبانی اطلاعات کاربران اینترنت در داخل کشور گفته بود که ۳۰ درصد ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ این کاربران ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻭ ۷۰ درصد ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭ میزبانی می‌شود، گروهی از کاربران توئیتر، صحت این موضوع را در خصوص اپلیکیشن تلگرام از مدیر این شبکه جویا شدند که وی میزبانی اطلاعات کاربران تلگرام در ایران را تکذیب کرد.گفتنی است اخیرا کاربران برای دریافت کد ورود به تلگرام پیامکی از سوی مرکز تلفنی با پیش شماره امریکایی دریافت می کنند!

رییس جمهور باید عملگی کند

سعید قاسمی با تاکید بر اینکه اگر در مورد شهدای جمعه خونین مکه از سوی مسئولان کاری نمی شود به این دلیل است که روسای جمهور اعتقاد دارند می شود با مقامات عربستان کنار آمد خاطرنشان کرد: مجلسی که شش تا و نصفی آنها اصولگرا هستند باید قانونی را تصویب کند که طی آن رئیس جمهور فقط عملگی کند به این معنا که فقط کارکند و نتواند اصول و مبانی جمهوری اسلامی را در آن دست ببرد و دخل و تصرف کند.

دولت‌های نهم و دهم «دولت تبر» بودند

مهرعلیزاده با بیان اینکه« دولت های مختلف هرکدام نمادهایی دارند از جمله "کلید آقای روحانی".» اظهار کرد: دو دوره دولت‌های 9 و 10 دوره "دولت تبر" بود؛ چراکه در این دوره‌ها تبر به ریشه عقلانیت و اعتماد مردم به دولت و نظام و اخلاق و راستگویی و ریشه مدیران لایق و دلسوز نظام زده شد.

ماجرای چشمک زدن یک نماینده به عراقچی

بهروز نعمتی درباره ماجرای چشمک به عراقچی در کمیسیون برجام به جماران می گوید: من از نظر شخصیتی، آدمی شوخ طبع هستم و با خیلی از دوستانم مزاح دارم، اما پشت چشمکی که به آقای عراقچی در جلسه اخیر زدم واقعا هیچ نیتی نبود. اینکه چشمکی بخواهد با هدف زده شود بینی و بین الله واقعا اینگونه نبوده است. من برای خیلی از نمایندگان هم چشمک می زنم. آدم برای دوستش چشمک می زند برای دشمنش که چشمک نمی زند.اگر هم موضوعی که دوستان می گویند باشد یعنی همه مشکلات این کمیسیون به چشمک من است(خنده). ممکن است دوستان برای غریبه چشمک بزنند من برای دوستم چشمک زدم.

60 درصد موافقان برجام از محتوای‌ آن بی‌اطلاع اند

عضو ارشد جبهه پایداری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های مهم که می‌تواند به سرمایه اجتماعی کشور ضربه بزند تأیید یا نقد برجام بدون اطلاع کافی درباره آن است، افزود: هر دو حالت به کشور آسیب خواهد زد در حالی که اگر ابعاد موضوع برجام تبیین شود و مردم و نمایندگان از موضوع مطلع باشند و بتوانند با همکاری قوه مجریه تصمیم بگیرند آینده کشور حفظ می‌شود.لنکرانی تصریح کرد: تحقیق یک موسسه بین‌المللی که در سطح کشورمان انجام شد، متأسفانه نشان داد بیش از 60 درصد از کسانی که از برجام حمایت می‌کنند از محتوای آن اطلاعی ندارند و این نکته مثبتی محسوب نمی‌شود.

از نظر صداوسیما همه آیت الله هستند جز هاشمی؟

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: یکطرفه عمل کردن مدیران صدا و سیما در انکعاس اخبار مربوط به درگذشت آیت‌الله خزعلی بروز پیدا کرد آن هم بسیار غیرمنتظره.پس از رويداد فوق، مقامات بلندپايه كشوري و لشكري اقدام به ارسال تسليت كردند. بديهي است كه صدا و سيما نمي‌تواند همه تسليت‌ها را بخواند، اما مي‌تواند بدون خط بازي اسامي مقامات را براي بينندگان و شنوندگان رسانه ملي بخواند. اين كار را كردند، اما به گونه‌اي كه توي ذوق مخاطب مي‌زد.موقع خواندن اسامي مقامات و غيرمقامات روحاني از پيشوند «آيت‌الله» استفاده كردند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني، آيت‌الله احمد جنتي، آيت‌الله موحدي‌كرماني، آيت‌الله مكارم شيرازي، آيت‌الله فلان، آيت‌الله بهمان، حجت‌الاسلام سيد حسن خميني، حجت‌الاسلام فلان و در ميان اين همه آيت‌الله و حجت‌الاسلام كه نام برد، به نام هاشمي رفسنجاني رسيد، گفتند آقاي هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام.مهم نيست كه چه كسي را آيت‌الله صدا بزنند يا نزنند، اينها همه محصول يك رقابت دوره قاجار است و از آن وقت به بعد وارد ادبيات حوزوي شده است. تا اواسط دوره قاجار، هيچ پيشوندي چون آيت‌الله و آيت‌الله العظمي و ثقه‌الاسلام والمسلمين و... نداريم، بنگريد به كتاب تاريخ: سيد كاظم يزدي، آخوند خراساني، ملا هادي سبزواري، شيخ مرتضي انصاري، ملا احمد نراقي، ميرزاي شيرازي، سيد عبدالله بهبهاني، شيخ عبدالله مازندراني و امثالهم. پس القاب كه مي‌خواهد مقام علمي يك چهره مذهبي را نشان دهد، از آورده‌هاي تاريخ معاصر است كه چندان اعتبار ندارد. لذا فرق نمي‌كند كه به هاشمي رفسنجاني بگويند آيت‌الله يا نگويند. اما رديف كردن يك سري آيت‌الله و در ميان آنها فقط و فقط از كلمه «آقاي» براي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام استفاده كنند، به دور از انصاف و عين خط بازي است.

فتوای عجیب مفتی سعودی درباره ورزش و هنر

فتوای عجیب مفتی سعودی مبنی بر حرام بودن کار به عنوان تحلیلگر ورزشی، موجی از واکنشها را در پی داشت.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن عربستان، پس از سؤال یکی از کاربران پایگاه اینترنتی " اسلام، پرسش و پاسخ،" شیخ محمد صالح منجد شیخ سعودی سوری الاصل اعلام کرد به دلیل آنکه تحلیلگران ورزشی و هنری وقت خود را در راهی تلف می کنند که سودی ندارد، این کار حرام است.در فتوای این شیخ سعودی همچنین آمده است: گناه تحلیلگر هنری از تحلیلگران ورزشی نیز بالاتر است؛ چرا که آنها به دنبال هنرمندان و رقاصه ها هستند. فتوای این شیخ سعودی درحالی مطرح می شود که وی کار به عنوان تحلیلگر نظامی، سیاسی و اقتصادی را مجاز دانسته است.

گلايه ناطق از دولت قبل

علي‌اكبر ناطق‌نوري كه به استان آذربايجان‌شرقي سفر كرده بود در نشست صميمي برخي روحانيون استان اظهار داشت: از زمان ناصر‌الدين‌شاه تا زمان دولت خاتمي به اندازه هشت سال دولت گذشته نفت فروخته نشد و در حالي كه در تمام سال‌هاي قبل نفت ٥٠٠ ميليارد دلار فروخته شد اما در دولت هشت سال گذشته ٧٠٠ ميليارد دلار نفت فروخته شد و به عبارت ديگر بيشتر از ٢٠٠ ميليارد دلار نفت بيشتري فروخته شد. وي تاكيد كرد: اگر امروز استكبار جهاني جرات حمله به كشورمان را ندارند به خاطر ترس از ملتي است كه در صحنه جنگ تحميلي و با دست خالي در برابر دشمن متجاوز ايستادند و اين ملت همان ملت زمان ابتداي انقلاب است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد: روحانيت همواره در مصدر امور بوده و مردم مشكلات خود را به روحانيون منتقل مي‌كنند و مردم تصور مي‌كنند كه روحانيون هيچ مشكلي ندارند و اين در حالي است كه روحانيون نيز مانند ساير اقشار با مشكلات اقتصادي درگير هستند. وي ادامه داد: بايد آنچه در هشت سال گذشته در كشور رخ داده به مردم منتقل شود و در عين رعايت شؤون و آبروي افراد، حقايق به مردم منتقل شود.

برای استقبال از روحانی چک پول و کوپن توزیع نشد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به سخنان دو نفر از نمایندگان سمن های مردم نهاد در زمینه استقبال از رییس جمهوری گفت: مطمئن هستم برای استقبال مردم از رییس جمهوری در سفرهای استانی چک پول، کوپن و برنج توزیع نشد. به گزارش ایرنا دو نفر از نمایندگان سمن های مردم نهاد که برای سخنرانی در همایش سازمان های مردم نهاد و فرهیختگان استان همدان سخنرانی کردند با اشاره به بنر قرار گرفته در جایگاه که حاوی تصاویر استقبال مردم همدان از رییس جمهوری در سوم شهریور ماه سالجاری بود اظهار کردند: این رویه استقبال از رییس جمهوری در همه دولت ها بوده است. معصومه ابتکار پنجشنبه در این مراسم در واکنش به این سخنان گفت: سمن ها در دولت گذشته روزگار ناخوشی را پشت سر گذاشتند. وی اضافه کرد: شرایط در دولت گذشته برای طیف های مختلف بویژه سمن های مردم نهاد به جایی رسید که در انتخابات سال 92 به شعار تدبیر و سیاست اعتدال ایشان رای دادند. وی اظهار کرد: استقبال بی نظیر مردم همدان از رییس جمهوری به خاطر توزیع کوپن، برنج و چک پول نبود بلکه مردم بخاطر عزت و شرف، اعتمادی دارند، فضای امید و نشاطی که دولت یازدهم برای مردم و حضور تمامی اندیشه ایجاد شده آمدند. وی اظهار کرد: فراهم شدن فضای گفت و شنود در جلسات به برکت انقلاب و شهدا، قانون اساسی حق دخالت مردم در سرنوشت فراهم شد. وی اظهار کرد: فضای برای نقد و طرح دیدگاهها و پاسخگویی در دولت یازدهم فراهم شده و این دولت ، دولت پاسخگو است و از نقد سازنده استقبال می کند و معتقد است سازمان مردم نهاد دانشگاهیان و فرهیختگان کشور می توانند در سطوح مختلف کشور در عرصه تصمیم گیری به دولت کمک کنند.

موضع گیری عجیب خادم در قبال نتایج ضعیف کشتی در آمریکا

صبح جمعه رسول خادم میهمان برنامه ورزش و مردم بود. برنامه ای که مجری گری بهرام شفیع انتظاری برای انتقاد از آن وجود نداشت. با این همه مجری برنامه کار را تا جایی پیش برد که رسول خادم به جای عذرخواهی یا توضیح فنی بیشتر نسبت به نتایج ضعیف کشتی مدعی عدم حمایت از سوی مسوولان شود. رییس فدراسیون نه در مورد غیبت بنا و عدم بازگشتش مجبور به توضیح اساسی شد و نه کشتی فرنگی. او بیشتر انتظاراتش را گفت.

رازگشایی از فشار برای برکناری یکی از مسئولان

علی کفاشیان در تازه ترین گفت و گوی خود اعتراف کرد که وزارت ورزش از او خواسته بود تا مهدی تاج رئیس سازمان لیگ را به خاطر اتفاقات تبریز برکنار کند. رئیس فدراسیون اما با این خواسته وزارتی ها مخالفت کرد تا رابطه اش با وزیر ورزش، تیره تر از گذشته شود. پس از اتفاقات عجیب و غریب در بازی تراکتورسازی و نفت تهران در هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر، وزارت ورزش تاکید داشت که باید با عوامل این حادثه تلخ برخورد شود. این خواسته عموم بود و وزیر ورزش هم اصرار داشت تا خاطیان شناسایی و با آنها برخورد شود. پس از بررسی های حراست وزارت ورزش مشخص شد غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات و بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در تبریز حضور داشتند. وزارت ورزش از کفاشیان خواست تا این دو مسئول برکنار شوند اما تاج رئیس سازمان لیگ که این دو جزو کارکنانش بودند، با این موضوع مخالفت کرد. وزارت ورزش که تصور می کرد سازمان لیگ سهمی در این اتفاقات دارد، پس از رفتار تاج، از علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا مهدی تاج را کنار بگذارد که او با این موضوع هم مخالفت کرد تا اختلافات فدراسیون و وزارت ورزش وارد فاز تازه ای شود.

مهدکودک‌ هایی با شهریه دکتری!

فضای مشجر 2500 متری، استخرآبگرم سرپوشیده، سالن ورزشی چندمنظوره مجهز به دیواره سنگ‌نوردی، اتاق تکواندو، ژیمناستیک، اسکیت و شطرنج، آموزش زبان انگلیسی و فرانسه و آموزش مهارت‌های مختلف و ... ؛ این امکانات اگر در فهرست امکانات یک مجتمع رفاهی قرار بگیرد، شاید عجیب نباشد اما اگر به شما بگوییم که همه آنها برای بچه‌هایی زیر هفت سال در نظر گرفته شده‌ است. بچه‌هایی که پدر و مادرهایشان ترجیح می‌دهند آنها را در مهدهای ویژه و چندستاره ثبت‌نام کنند؛ مهدهایی با امکانات غیرمتعارف و البته شهریه‌های نجومی، عجیب و فراتر از نرخ تعیین‌شده از سوی سازمان بهزیستی کشور و خانواده‌هایی که حاضرند برای یک ماه حضور فرزندشان در این مهدهای کودک، مبالغی بین دو تا سه میلیون تومان و حتی بیشتر هم بپردازند. وقتی پای صحبت دو سه نفر از پدر و مادرهایی که بچه‌هایشان را در این مهد ثبت نام کرده‌اند، می‌نشینیم از پرداخت ماهانه دو میلیون و 500 هزار تومان شهریه خبر می‌دهند؛ پرداختی که البته با رضایت کامل صورت می‌گیرد و در سال به صرف هزینه‌ای 30 میلیون تومانی می‌رسد.

از بین بردن اسراییل برای زمینه سازی ظهور ضروری است

رییس قرارگاه فرهنگی عمار با تاکید بر اینکه حوادث یمن و سوریه در قله موفقیت و پیروزی قرار دارد،گفت: پیروزی نهایی مردم یمن جز به مقاومت به هیچ چیز دیگری احتیاج ندارد.حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب جمعه شب در سیزدهمین یادواره یکصد شهید محله مسجد جامع قم با اشاره به حرکت های شکل گرفته و در حال انجام در کشورهای منطقه، اظهار داشت: بدون شک این وقایع متاثر از خون شهدای جنگ تحمیلی است. وی با بیان اینکه ایجاد دولت جهانی مستلزم ایجاد امنیت در خانه خدا و بیت الله الحرام است، تصریح کرد: تا آنجا امنیت بر قرار نشود، حضرت مهدی (عج) ظهور نمی کند و حضرت امام نیز برای این کار یک شعار راهبردی مبنی بر اینکه اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود، را ارایه دادند. استاد حوزه علمیه قم همچنین با اذعان به اینکه این شعار باید هدف عملیاتی ما برای امن کردن خانه خدا برای ظهور منجی محسوب شود، تصریح کرد: نباید از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات هسته ای غافل شویم. رییس قرارگاه عملیاتی عمار خاطر نشان کرد: در این مذاکرات وقتی وزیر خارجه آمریکا بر خلاف قول و قرارهای قبلی به محض خارج شدن از جلسه مذاکره کل جریان را به نخست وزیر اسراییل تلفنی گزارش می دهد، در حقیقت حامی و پشتیبان اصلی این رژیم غاصب است، و تلاش دارد، تا این مذاکرات را به نحوی که تامین کننده منافع اسراییل باشد، پیش ببرد. وی با بیان اینکه پایین کشیدن فتیله آمریکا برای از بین بردن اسراییل برای زمینه سازی ظهور ضروری است، تصریح کرد: خدا نکند، که ما در این جریان ها دشمن واقعی خود را از یاد ببریم.

احتمال توبیخ صالحی به خاطر وعده به کمیسیون برجام

سیدحسین نقوی‌حسینی درباره سرانجام ارائه نقشه راه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کمیسیون ویژه برجام که چندی پیش خبر آن از سوی وی به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام شده بود، اظهار داشت: هنوز چیزی ارائه نشده و البته ما فکر می‌کنیم که بعید است این سند ارائه شود. وی افزود: تصور می‌کنم آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) هم به خاطر اینکه گفته بود چنین سندی را به کمیسیون برجام ارائه می‌دهم، توبیخ هم می‌شود؛ ولی ما در هر صورت همچنان منتظریم تا این قول آقای صالحی عملی شود.

همه نماز می‌خواندند، احمدی نژاد عکس یادگاری می‌گرفت

از صبح امروز تصویری از در گروه های تلگرامی بازنشر می شود با این زیر نویس: «عکس یادگاری محمود احمدی نژاد در مراسم تشییع پیکر آیت الله خزعلی». اگرچه دوربینی در این تصویر دیده نمی شود اما از آنجا که زاویه ایستادن احمدی نژاد و فرد کنار وی با دیگرانی که در صف نماز ایستاده اند، متفاوت است، این گمانه را تقویت می کند.

بزرگترین پالایشگاه نفت ایران تعطیل شد

پالایشگاه نفت شازند به عنوان بزرگترین تولید کننده بنزین یورو چهار ایران به دلیل حادثه از مدار بهره برداری خارج شده است که پیش بینی می‌شود با تعطیل شدن این پالایشگاه حجم واردات بنزین افزایش یابد پالایشگاه نفت شازند از ظرفیت تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است که با تعطیلی موقت این پالایشگاه عظیم نفتی، قطعا حجم واردات بنزین کشور با افزایش روبرو خواهد شد پالایشگاه نفت شازند از ظرفیت تولید روزانه حدود ۱۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار برخوردار است و یکی از مهمترین تامین کنندگان بنزین یورو چهار کلانشهرهای کشور به ویژه تهران، کرج، اراک و حتی قم است از سوی دیگر در حالی به دلیل حادثه و مشکلات فنی پالایشگاه نفت شازند به صورت موقت تعطیل شده است که از ابتدای سال جاری تاکنون این پالایشگاه عظیم نفتی در چندین نوبت به دلیل انجام تعمیرات اساسی از مدار بهره برداری خارج شده بود.

عقب نشینی تدریجی سعید جلیلی

اینستاگرام منسوب به جلیلی امروز نوشت: اﮔﺮ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﻮﻡ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺗﻢ ﻏﻠﻂ ﺍﺳﺖ، ﻗﻄﻌﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻄﺮﺡ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻢ، ﻣﺎ ﻟﺠﺎﺟﺘﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﺩﻩ ﻫﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﺧﺒﺮﻩ ﺗﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ ﻧﯿﺰ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﻣﺎ ﭘﺎﺳﺦ ﻗﺎﻧﻊ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺸﻨﯿﺪﻡ. ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻡ ﺗﺎ ﺷﺎﯾﺒﻪ ﺷﺨﺼﯽ ﻭ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻧﺸﻮﺩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﻘﺪﯼ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﻣﺴﯿﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﻘﺘﺪﺭ ﺗﺮ ﭘﯿﺶ ﺑﺒﺮﺩ.

انتقاد به جناحی شدن خندوانه

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب امروز در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از امیر مهدی ژوله در کنار رئیس دولت اصلاحات نوشت: خیلی بده كه مسابقه خندوانه جناحی شده. کلی گروه تلگرامی اصولگرایی و دلواپس دیدم که توصیه میکردند به صورت سازمانی به امین حیایی رای بدهید. فقط به دلیل بازی توی فیلم های ده نمکی و یا فیلم های علیه حوادث انتخابات ۸۸. احتمالا اقای حیایی هم بی تقصیر . در اين كارها نبايد جناحي بود. از آن سو خیلی ها دنبال رای آوری ژوله هستند. من البته به ژوله رای دادم چون کمدی استند آپش بهتر بود.بهانه ای هم پیدا کردم که عکسی که خودم گرفته بودم را نشر بدهم.

پیش بینی قذافی درست از آب در آمد

خبرگزاری اسپوتینگ نوشت: در مارس سال 2011 میلادی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هشدار داد، بدون یک لیبی متحد و با ثبات هیچ کس نخواهد توانست تعداد بی‌شمار مهاجران از آفریقا و خاورمیانه را که در حال فرار به اروپا هستند، کنترل کند. برخلاف رهبران غربی قذافی کاملا می‌دانست که اگر طرابلس سقوط کند میلیون‌ها مهاجر به اروپا فرار خواهند کرد. قذافی به شبکه تلوزیون "فرانسه 24" گفته بود: میلیون‌ها سیاه پوست به مدیترانه خواهند آمد تا به فرانسه وایتالیا بروند؛ لیبی در امنیت مدیترانه نقش مهمی دارد. ساعدی قذافی، پسر معمر قذافی که در حال حاضر منتظر اجرای حکم اعدامش است در مصاحبه‌ای مشابه همین نظر را بازگو کرد. وی گفت: لیبی به سومالی شمال آفریقا در مدیترانه تبدیل می‌شود. آن وقت شما شاهد دزدان دریایی در سیسیل، کرت و لامپروسا و میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی خواهید بود به دنبال آن تروریسم نیز در نزدیکیتان قرار خواهد گرفت. معمر قذافی دورنمایی را که انتظار وقوعش را داشت، این چنین توصیف کرد: مدیترانه به دریایی از آشوب تبدیل خواهد شد.

بی‌پروایی روحانی در پشت‌سر گذاشتن برخی از خط قرمزها

احمد غلامی، سردبیر روزنامه شرق به صراحت از مرزبندی با گفتمان دولت یازدهم سخن می‌گوید؛ او تنها وجه اشتراک میان دولت و اصلاحات را «رادیکال نبودن «در تبیین «تفکری سیاسی» می‌داند و معتقد است که حسن روحانی به دلیل نگاه توسعه‌گرا دارای «اقتدارگرایی» و رویکرد «امنیت‌محور» است. سردبیر روزنامه شرق به صراحت از غیاب اصلاح‌طلبان در فضای سیاسی کشور گلایه می‌کند و شیشه عمر دولت برای ادامه را وابسته به کنشگری اصلاح‌طلبان قلمداد می‌کند. در همین راستا احمدغلامی سردبیر روزنامه شرق نوشت: «شاید بی‌پروایی روحانی در پشت‌سر گذاشتن برخی از خط قرمزها از این امر ناشی می‌شود که مخالفان او خوب می‌دانند که امنیت بیش از هر چیز دیگر برای او اهمیت دارد و او به هیچ‌وجه حاضر نیست بر جامعه‌ای مواج مدیریت کند. دولت روحانی هرقدر به موقعیت‌های انتخاباتی نزدیک می‌شود، با مسائل بیشتری مواجه خواهد شد. جنس استراتژی ثبات نمی‌تواند هیجان لازم را در سطوح مختلف مردم ایجاد کند. هیجانی که موجب کنش سیاسی شود با ذات استراتژی ثبات، ناهمگون است. اصلاح‌طلبان تنها گروه سیاسی موجود در جامعه ایران هستند که هنوز از توان و انرژی لازم برای ایجاد هیجان و کنش سیاسی برخوردارند. از سوی دیگر این کنش‌گری سیاسی اجازه معامله و چانه‌زنی با دولت و مشارکت جدی را به آن‌ها نمی‌دهد. غیاب سیاستی کنش‌گر که با موجی از هیجان توأم باشد، این نگرانی را به وجود می‌آورد که دولت روحانی تبدیل به دولت گذار یا دولت دائمی‌شود.»

وحدت استراتژیک و نه تاکتیکی اصولگرایان

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز از دیدار و رایزنی احزاب و شخصیت‌های اصولگرا با آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی برای نظارت و رهبری فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان خبر داد. حجت‌الاسلام سید رضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ادامه روند وحدت در میان جریان‌های اصول‌گرا، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های ارزشمند روحانیت در طول تاریخ بویژه در دوران انقلاب اسلامی و سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تلاش در جهت وحدت نیروهای انقلابی و رهروان راه ولایت و امامت بوده است. وی ادامه داد: تلاش برای وحدت نیروها استراتژیکی است نه تاکتیکی و به همین دلیل فعالیت‌های وحدت بخش روحانتی مقطعی و فصلی نبوده و نخواهد بود. منتهی در برخی از شرایط، به تناسب نیازهای موجود، فعالیت‌های وحدت‌بخش اوج بیشتری می‌گیرند و ظهور و جلوه آنها افزونتر می‌شود.

مخالفت با مداحی به شیوه سیاسی

رییس خانه مداحان گفت: من با اینکه یک مداح حرف های سیاسی اش را با شیوه مداحی بیان کند موافق نیستم. به گزارش خبرآنلاين، چندی پیش بعد از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و اعتراض دلواپسان به این موضوع، فایل صوتی از "سیدرضا نریمانی" مداح اهل بیت در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نریمانی در این مداحی که محتوايي سیاسی داشت، مدعی شده است این سفارتخانه در واقع جاسوسخانه است که دولت در بازگشایی آن بی تدبیری به خرج داده است. حالا محسن طاهری رییس خانه مداحان در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه به هر جهت اقشار مختلف این مملکت می‌توانند راجع به سیاست‌ نظر دهند، آن مداح هم فکر می‌کند اگر در قالب شعر حرفش را بزند بهتر است اظهار داشت: با این حال من شخصا موافق این کار نیستم. به جهت اینکه برخورد با یک جریان سیاسی، برخورد با یک تصمیم گیری سیاسی در یک کشور کار ما نیست. وی افزود: قوه مجریه یک کشور که ریاست جمهور متولی آن است و هیات دولتی دارد، به جمع بندی رسیدند و تصمیم گرفتند و در وزارت خارجه این سیاست گذاری شده که مثلا سفارت انگلیس باز شود. این کار ما نیست که با سبک مداحی از آن انتقاد کنیم. اگر صاحب‌نظر هستم و جایگاه دارم به‌عنوان نظریه شخصی خودم می توانم اعتراضیه هم به مسئول مربوطه بنویسم، با او صحبت کنم و نظرم را بدهم. اما اینکه جمع و جمعیتی را درگیر این موضوع کنم درست نیست. این تابع احساسات شدن است.

برای منافع جناحی و سیاسی زنجانی را پیراهن عثمان کرده اند!

رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در خصوص اظهارنظر‌های هفته گذشته برخی مسئولان از جمله بیژن زنگنه وزیر نفت، سلطانی نماینده مجلس و اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور درباره پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که اظهارنظرهایی که اخیراً و قبل از تشکیل دادگاه و صدور رای قطعی در خصوص پرونده موکل صورت می‌گیرد دارای علت و انیگزه‌های متفاوتی است. برخی از سر اخلاص و صدق، دنبال کشف حقیقت و اجرای عدالت هستند. گروهی صرفا دغدغه وصول مطالبات و استیفای حقوق بیت المال را دارند. عده‌ای هم بنا به دلایل خاص به دنبال این هستند که به هر شکل ممکن، موکل صرفاً و حتماً مجازات شود. وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: تعدادی از افراد هم، کسانی هستند که نه چندان دغدغه حفظ و استیفای حقوق بیت‌المال را دارند، نه به دنبال کشف حقیقت و اجرای عدالت هستند و نه حتی واقعاً در پی مجازات موکل‌ هستند. این دسته صرفاً در پی تحقق منافع سیاسی و جناحی بوده و برای رسیدن به امیال سیاسی، بابک زنجانی را پیراهن عثمان کرده‌اند؛ یعنی هر چند صحبت از مبارزه با فساد و دفاع از حقوق ملت می‌کنند که حرف‌های درست و به حقی است ولی در واقع با کارت پرونده موکل، مشغول بازی‌های سیاسی هستند.

بوی مناظره جلیلی و ظریف می آید

غلامعلي جعفرزاده، عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي از برگزاري مناظره ظريف و جليلي خبر داد و گفت:اگرچه برخي به دنبال راه اندازي مناظره ميان جليلي و ظريف هستند اما کميسيون برجام صلاحيت برگزاري چنين مناظره اي را ندارد لذا بنده توصيه مي کنم آقايان عراقچي ،ظريف و بعيدي نژاد در صورتي که به اين نتيجه رسيدند اين کميسيون قصد برگزاري مناظره و تخريب تيم مذاکره کننده را دارد به هيچ وجه در اين مناظره شرکت نکنند. اين نماينده مجلس گفت که قرار است اين مناظره پس از بازگشت ظريف از پکن برگزار شود. وي افزود: متاسفانه کميسيون برجام برخلاف توصيه هاي رهبري درجهت نااميد کردن مردم و کاملا انتخاباتي رفتار مي کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار