کد خبر: ۹۷۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 14 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان طالقان با بیان اینکه در ایجاد فضاهای ورزشی روباز ورزشی گام های خوبی را برداشته ایم گفت: در صورت تقویت زیرساخت های ورزشی و با توجه به اقلیم مناسب می توانیم میزبان اردوهای ملی باشیم.

شهرستان طالقان با طبیعت واقلیم خاص خود از ظرفیت های ویژه ای برای توسعه گردشگری برخوردار است و ورزش نیز می تواند در این حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در عین حال اختلاف ارتفاع مناسب این شهرستان از سطح دریا این امکان را ایجاد می کند تا میزبان اردوهای ورزشی باشد و فرایند آماده سازی ورزشکاران را به بهترین شکل ممکن در آن انجام داد.

در ارتباط با آخرین وضعیت ورزش شهرستان طالقان گفتگویی با علی عباسی رییس اداره ورزش وجوانان انجام شده که در ادامه می خوانید:

در آغاز از شرایط سخت افزاری شهرستان بگویید؟

طالقان در بخش زیرساخت ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد اما باید عنوان کنم روند حرکتی شهرستان به سمت ارتقا سرانه های ورزشی در شرایط خاص کشور و محدودیت اعتبارات قابل قبول بوده و ما توانسته ایم با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان در بخش دهیاران ،خیران ورزشی و شهرداری گام های خوبی را برداریم و چندین زمین ورزشی چمن روباز را ایجاد وبهره برداری کنیم.در دو سه سال اخیر با همکاری دهیاری و شورای روستاها 7زمین چمن ورزشی ایجاد شده و در حال حاضر نیز یک زمین در حال اجرا است.

در برخی از روستاها نیز زمین لازم تهیه شده و در صورت تامین اعتبار می توانیم فضاهای جدیدی را ایجاد کنیم.مهمترین اتفاق این حوزه هم مربوط به تنها زمین چمن طبیعی شهرستان در مرکز شهر طالقان بوده که خوشبختانه با همکاری شهرداری و حمایت های اداره کل ورزش وجوانان استان احیا شده و قرار است میزبان مسابقات شهرستان باشد.

البته برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به احداث 5 زمین ورزشی روباز در برخی مناطق شهرستان داریم تا دسترسی اهالی و علاقمندان به آن تسهیل شود. ضمن آنکه تجهیز خانه ورزش روستاها به شکل متناوب انجام شده و امروز بسیاری از روستاهای ما مسابقات داخلی برگزار می کنند و در برنامه های شهرستانی مشارکتی پررنگ دارند.

در حوزه فضاهای سرپوشیده چه اقدامی صورت گرفته است؟

در این بخش با توجه به ممنوعیت تعریف پروژه های جدید شاهد اقدامی نبوده ایم اما به واقع شهرستان طالقان نیازمند یک سالن ورزشی چند منظوره مسابقاتی با ظرفیت حداقل 1200 نفر است و چنانچه احداث شود می توانیم میزبان مسابقات و اردوهای ملی و استانی باشیم.

ما در این شهرستان از حیث آب وهوایی واختلاف از سطح دریا شرایط بسیار مساعدی را داریم و امکانات اقامتی خوبی هم ایجاد شده و با توجه به ایجاد راه دسترسی جدید و تسهیل تردد وافزایش جمعیت ساکن نیازمند یک سالن ورزشی مجهز و مسابقاتی هستیم تا این خلاء را جبران کنیم.

در خصوص تنها استخر شهرستان نیز با توجه به آسیبی به تاسیسات آن وارد شده اخیرا کار بازسازی وتعمیرات آن آغاز شده و امیدواریم بتوانیم آن را تا پابان تابستان مهیای بهره برداری دوباره کنیم.

فعالیت های ورزشی در دوران کرونا چگونه است؟

شهرستان طاالقان در دوران شیوع کرونا همواره در وضعیت زرد بوده و این امکان را داشته ایم تا به شکل محدود فعالیت ها را ادامه دهیم.

در حال حاضر نیز کلاس های مختلف در رشته های رزمی،ژیمناستیک،سنگ نوردی،کوهنوردی،فوتبال وفوتسال، آمادگی جسمانی و... در حال برگزاری است و اخیرا نیز برنامه ریزی لیگ فوتبال شهرستان را داشته ایم تا پس از وقفه ای دوساله برگزار شود.

چه تعداد هیات ورزشی فعال در شهرستان داریم؟

در بخش هیئت های ورزشی همواره به دنبال کیفیت بوده ایم و بر این اساس تلاش شده هیئت هایی را فعال کنیم که دارای ظرفیت لازم در بعد انسانی و فنی هستند.

بر این اساس حدود 16 هیئت ورزشی ما فعالیت مستمر و خوبی دارند و درارتباط با هیئت استان مشارکتی موثر در برنامه های آنها دارند.

در حوزه جوانان و فرهنگی چه فعالیت هایی داشته اید؟

در این بخش سال گذشته برنامه های متنوعی را با کمک برخی سمن های استان اجرا کردیم و امسال نیز در این راستا تاکنون چندین کارگاه آموزشی ازدواج و راه اندازی کسب وکار روستایی برگزار شده است.

در این بخش علاقمند به مشارکت وهمکاری بیش از پیش جوانان طالقان برای ایجاد سازمان های مردم نهاد هستیم و وامیدوارم بتوانیم در سال 1400 برنامه های متنوع تری در این بخش برگزار کنیم.

صحبت پایانی شما؟

همراهی و همکاری مسئولان شهرستان اعم از امام جمعه محترم، فرماندار،شورای شهر وشهردار طالقان، دهیاران وشورای روستاها با حوزه ورزش وجوانان را ارج می نهیم و امیدوارم با نگاه ویژه مسئولان ملی واستانی بتوانیم زیرساخت های ورزشی شهرستان را ارتقا دهیم و نقش بیشتری در استعدادیابی وقهرمان پروری ایفا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار