استاندار مرکزی گفت: شهروندان این استان بالاتر از میانگین کشوری از ماسک استفاده می‌کنند که می‌طلبد با تداوم این رفتار متعهدانه از گسترش مخاطرات در موج پنجم کرونا جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 10 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان مرکزی در اراک، افزود: بر اساس ارزیابی‌ها ۶۷ درصد از شهروندان استان مرکزی از ماسک استفاده می‌کنند و باید دایره شمول این رفتار روز به روز بزرگتر شود.
وی یادآورشد: استان مرکزی از نظر تعداد مبتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در زمره ۱۰ استان آخر کشور است و هنوز درگیر پیک پنجم مانند بسیاری از استان‌ها نشده و برای جلوگیری از مخاطرات پیک احتمالی کرونا همه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با دقت ویژه انجام دهند و به هیچ عنوان بدون ماسک از خانه خارج نشوند.
استاندار مرکزی ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی در همه بخش‌ها باید بر اساس رنگ‌بندی شهرستانی اعمال شود و فرمانداران مکلف هستند محدودیت‌ها را بر اساس وضعیت رنگ‌بندی شهرستانی اعمال کنند و هر نوع فعالیت خارج از مصوبات رنگ‌ها خلاف است و بحث دورکاری در ادارات نیز نیازی به اعلام در هر نشست نیست و دستگاه‌ها مکلف هستند بر اساس رنگ زرد، نارنجی و قرمز در این راستا اقدام داشته باشند.
آقازاده اظهار داشت: بر اساس تصمیم ملی، روزهای پنجشنبه تا پایان مردادماه امسال تعطیل اعلام شده و این روز در زمره دورکاری محسوب نمی‌شود.
وی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات رانندگانی تاکسی در اراک گزارش شده که نیاز است شهرداری و فرمانداری به صورت جدی در این زمینه وارد شوند و متخلفان را به مراجع ذیربط معرفی کنند، حضور چهار مسافر در تاکسی‌ها خلاف مصوبه ستاد مدیریت مقابله با کرونا است و این افراد علاوه بر تخلف کرونایی گران فروشی هم دارند، زیرا تعیین نرخ قیمت‌ها بر اساس سوارکردن سه مسافر صورت گرفته است و تعزیزات نیز در این راستا باید با جدیت وارد شوند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: کشور در آستانه برگزاری ۲ عید بزرگ قربان و غدیر قرار دارد و آیین‌های مختلف این مناسبت‌ها باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد.
آقازاده ادامه داد: نیاز است نظارت بر شهربازی اراک به‌صورت ویژه انجام شود و مستندات فعالیت این مکان هفته آتی به ستاد ارایه شود تا تصمیم گیری بر فعالیت و تعطیلی آن صورت گیرد و نظارت بر عروسی‌ها و فعالیت تالارها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت: فعالیت بانک‌ها نیز از ساعت هفت برای حضور کارمندان، ساعت هفت و نیم تا ۱۳ ظهر برای ارایه خدمات به مشتریان است و پس از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هیچ کارمندی نباید در بانک‌ها حضور داشته باشد و تمام برق‌ها و سیستم‌های خنک کننده آنها باید خاموش شود.
استاندار مرکزی با عذرخواهی از مردم بابت قطع برق در هفته گذشته، گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی اعمال خاموشی‌ها در بخش خانگی چند روز است که رخ نداده و صنایع استان مرکزی همکاری خوبی در این راستا داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار