استاندار ایلام گفت: اعتبارات اربعین امسال به استان به طور کامل و ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۹۷۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 07 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در نشست شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اربعین است که در بودجه امسال دیده شده و با کمک این اعتبارات می توان کارهای مناسبی در استان انجام داد.

وی اضافه کرد: سالهای قبل از اعتبارات مصوب شده به اربعین بخشی تخصیص نمی یافت اما امسال به طول کامل در بودجه دیده شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در سفر رییس برنامه و بودجه کشور به استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

نوذری یادآور شد: همچنین برای ۱۳ پروژه جهش تولید نیز ۶۲ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده بود که کارهای خوبی در بخش آب و خاک، زیرساخت، راه و شهرسازی و پروژه های عمرانی بسیج سازندگی در دست پیگیری و اقدام است.

وی از مدیران خواست نظارت بیشتری بر روند اجرای پروژه ها داشته باشند و اولویت تخصیص را به طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا بدهند که هرچه سریعتر تکمیل و بهره برداری شوند.

استاندار ایلام گفت: فرمانداران نیز باید توجیه شوند که این اعتبارات را در محل خود هزینه و از قربانی کردن آن جلوگیری کنند.

نوذری فشارهای سیاسی برای تخصیص اعتبار به برخی پروژه ها را یکی از مشکلات کمیته های برنامه ریزی برشمرد و اضافه کرد: همین مسأله باعث می شود هیچ پروژه ای موفق نشود.

وی بزرگترین اشکال در تخصیص اعتبارات را عدم توجه به تکمیل پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا برشمرد و افزود: اعتبارات باید بر اساس عقلانیت توزیع شود.

استاندار ایلام همچنین عملکرد دیوان محاسبات در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مدیرکل سابق فردی پیگیر و بازوی نظارتی خوبی بودند.

نوذری اظهار داشت: خدمات بسیار خوبی در بخش های مختلف در استان انجام شده و به رغم سیل، زلزله، تحریم و کرونا بسیاری از مشکلات، دولت کارهای ماندگاری با وجود شرایط خاص کشور انجام داد.

وی افزود: نباید قدرت ریسک را از مدیران بگیریم، همه تلاش می کنیم که مسیر توسعه و خدمتگزاری را هموار کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: نباید اجازه داد تخلف صورت بگیرد و مدیری بدون توجه به دستگاه نظارتی بیت المال را تضییع کند.
نوذری اضافه کرد: همدلی خوبی بین دستگاه‌های نظارتی، ائمه جمعه و سایر اعضا وجود دارد و همه دنبال توسعه پایدار استان هستند.

استاندار ایلام افزود: در نظام جمهوری اسلامی تودیع نداریم زیرا افراد همواره در حال خدمت به مردم در بخش های مختلف هستند.
وی ابراز امیدواری کرد مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان دقیق تر و حساس تر پیگیر امور باشند و در تعامل با مدیران باشند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
جناب ناعزیز و نامحترم مگر کرونا را نابود کردی یا استانو واکسینه 100%کردی که دنبال اعتبار برای اربعینی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار