مدیرکل دامپزشکی ایلام خبر داد
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: ۱۸ هزار و ۲۳۲ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف طی سه ماهه نخست امسال در استان ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۹۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 07 July 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر رامین پورنجف  اظهار داشت: تعداد ۲۵ هزار و ۷۸۶ مورد بازدیددر سه ماهه نخست سال جاری از مراکز تولیدی و عرضه فرآورده های خام دامی و سایر مراکز توسط بازرسان دامپزشکی در نقاط مختلف استان انجام گرفته است.

وی افزود: در این نظارت و بازدید ها تعداد ۹۰ مورد از مراکزی که مرتکب تخلف بهداشتی شده بودند به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۳۰ واحد نیز از این مراکز پلمپ شدند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام یادآور شد: همچنین طرح ارتقاء سلامت شیر خام در واحدهای تولیدی و مراکز عرضه شیر خام در استان ایلام اجرا می شود که هدف از اجرای این طرح در واقع حفظ سلامت بهداشتی شیر در طول زنجیره غذایی از تولید تا مصرف است تا فراورده سالم و باکیفیت به دست مصرف کننده برسد.

پورنجف اضافه کرد: مرحله نخست این طرح از ابتدای سال جاری شروع شده که نمونه‌های شیرخام از این مراکز جمع آوری می شود و سپس این نمونه ها در آزمایشگاه از نظر شاخص‌های بهداشتی مهم از جمله میزان بار میکروبی توتال و تقلب در شیر از جمله درصد آب افزوده، افزودن هیپوکلریت ها ( مواد شوینده) و جوش شیرین مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهم و موثری در سلامت شهروندان دارد که این امر منجر به افزایش ضریب امنیت و سلامت فرآورده خام دامی می شود و بی توجهی به موضوع سلامت فراورده های خام دامی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم خواهد شد.

پورنجف به عموم مردم توصیه کرد فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به اداره کل دامپزشکی و یا شماره تلفن ۱۵۱۲ اعلام کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار