اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در ششم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۷۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ 27 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی روز یکشنبه مورخ 06/04/1400 فرماندهی انتظامی استان مازندران به شرح زیر است .

 

بازداشت سارق داخل خودرو در قائم شهر

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق داخل خودرو با 25 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در سطح قائم شهر ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران انتظامی شهرستان قائم شهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدند و با هماهنگی قضائی در عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگير و در بازرسی از مخفیگاه این فرد مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد اما در ادامه با مشاهده ادله و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و در مجموع به 25 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان قائم شهر اعتراف کرد.

سردار میرزایی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و معرفی وی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: متهم پس از صدور قرار مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان از شهروندان خواست: با خاموش‌ کردن موتور، برداشتن سوئيچ و قفل‌کردن درب هاي خودرو در مواقعی مانند باز و بسته‌ كردن درب پاركينگ، سوخت‌گیری و برطرف کردن نقص فني فرصت طلایی برای سرقت خودرو را از سارقان سلب کنید.#


بازداشت 181 سارق در طرح مقابله با سارقان در مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از بازداشت 181 سارق در طرح محله محور مقابله با سارقان طی 72 ساعت گذشته در سطح استان خبر داد .

سرهنگ سید محسن جعفری در گفت ‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، بیان داشت : با هدف پيشگيري و مقابله با جرایم ، طرح محله محور مقابله با سارقان در سه روز گذشته در سطح کلانتری ها و پاسگاه های استان به مرحجله اجرا در آمد .

وی با اشاره به بازداشت 181 سارق طی این مدت از کشف 241 فقره انواع سرقت خبر داد و افزود: ، ماموران انتظامی کلانتری ها و پاسگاه های استان طی این مدت موفق به کشف بیش از 4 کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری 42 خرده فروش موادمخدر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به جمع آوری 54 معتاد متجاهر از دستگیری 4 متهم به شرارت و اراذل و اوباش در این طرح خبر داد و افزود: 178 دستگاه خودرو 50 دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شد.

سرهنگ جعفری در پایان با اشاره به پاسخ گویی به موقع اکیپ های گشت کلانتری ها و پاسگاهها به فوریت های پلیسی مورد نیاز شهروندان، عنوان داشت: استفاده از دوربین های مداربسته،شبگردها و نگهبان محلات و همچنین تعامل مناسب مردم با پلیس در کاهش سرقت ها موثر است.

 
کشف 30 تن نهاده دامي خارج از شبکه در ساری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 30 تن نهاده دامی قاچاق و خارج از شبکه به ارزش 2 و نیم میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمد پور با اعلام این خبر، بیان داشت : در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص مقابله با قاچاق منابع ملي و در پي کسب خبری مبني بر اينکه فردی اهل و ساکن ساري در امر خريد و فروش نهاد هاي دامي خارج از شبکه فعاليت دارد، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق پليس امنيت اقتصادي استان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل دپوی نهاده هاي دامي قاچاق در یک انبار واحد صنفي شناسایی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی و با همکاری ماموران اداره اطلاعات و کارشناسان جهاد کشاورزي و صنعت و معدن و تجارت در بازرسی از این انبار 30 تن انواع نهاده هاي دامي قاچاق شامل (سبوس - جو- ذرت- يونجه- کاه خردشده-گندم و غيره ...) کشف شد .

سرهنگ محمد پور با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ريالي این مقدار کشفیات 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده، افزود: کليه اموال مکشوفه توقيف و در اين زمينه پرونده اوليه تشکيل و تحت رسيدگي است.


هشدار پلیس راهور مازندران؛ مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است

 جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با هشدار به رانندگان وسایل نقلیه، گفت: مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحیم باقری ضمن قدردانی از شهروندانی که محدودیت های تردد اعلامی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته و همکاری بسیار خوبی با مجموعه پلیس راهور دارند، اظهار داشت: تعداد معدودی از رانندگان خودروها برای فرار از جریمه و نقض قوانین محدودیت تردد اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می کنند که این اقدام برابر قانون از اعمال مجرمانه و مستوجب مجازات است.

وی با بیان اینکه پلیس با هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و یا پوشاندن پلاک وسایل نقلیه برابر قانون رفتار خواهد کرد، افزود: اگر راننده‌ای با مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو سعی در نقض قوانین داشته باشد، پلیس ضمن توقیف خودرو، راننده متخلف را به مرجع قضایی معرفی خواهد کرد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، اظهار داشت: پلاک وسیله نقلیه، معرف هویت و شناسنامه خودرو و مالک آن است که متاسفانه تعداد اندکی از رانندگان متخلف به منظور فرار از تخلفات و اعمال قانون از سوی ماموران راهنمایی و رانندگی و دوربین های سطح محور های استان اقدام به برداشتن پلاک، مخدوش کردن پلاک، گل مالی کردن، جعل و یا پوشاندن آن می کنند تا توسط پلیس شناسایی نشوند.

وي افزود: این امر نه تنها به عنوان تخلف بلکه به مثابه جرم تلقی و مرتکب نیز تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرد چرا که مخدوش کردن پلاک نشان دهنده این است که راننده خودرو قصد انجام تخلف خاص با خودروی در اختیار را دارد که این تخلف می تواند در حوزه رانندگی و یا خارج از آن باشد.

جانشین پلیس راهور استان تاکيد کرد: برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر شکل ظاهری پلاک خودرو و یا دستکاری در آن جز مصادیق مخدوش کردن پلاک است که مجازات قانونی تعیین شده برای این عمل شامل توقیف وسیله نقلیه، اعمال قانون و حبس از 6 ماه تا 1 سال بوده است .

وی افزود : دستكاری و مخدوش كردن غیرقانونی پلاك خودرو مشكلاتی را نیز برای دیگران ایجاد می كند و حقوق افراد دیگر را ضایع می كند، زیرا اقدام آنان موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می شود بنابراین ضمن مجازات قانونی و معرفی به مراجع قضائی، راننده باید خلافی هر دو پلاک را پرداخت کند.

سرهنگ باقری در پایان خاطر نشان کرد : رویکرد و اولویت پلیس در برخورد با ناهنجارهای ترافیکی، فرهنگ سازی است که مشارکت تمام آحاد جامعه در این مسیر ضروری است.


طرح ضربتی پلیس ساری در برخورد با ناهنجاری پارک ها و بوستان ها

 فرمانده انتظامی شهرستان ساری از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در پارک ها و بوستان ها و دستگیری 11 اراذل و اوباش خبر داد.

سرهنگ عبدااله حسن زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به طرح ویژه پلیس ساری برای ارتقای امنیت پارک‌ ها و بوستان ها در سطح شهر ساری، بیان داشت: پاکسازی محیط‌ های تفریحی از وجود معتادان متجاهر، برخورد با خرده فروشان موادمخدر و مزاحمان به نوامیس از اولویت ‌های طرح ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش پلیس در برقراری نظم وامنیت عمومی و تامین آرامش و آسایش مردم ، خاطر نشان کرد: تامين امنيت اجتماعي، پاسداري از ارزش هاي اسلامي، پيشگيري از وقوع جرم و ايجاد بستري مناسب و امن براي حضور مردم در تفرجگاه ها، بوستان ها و پارک ها از وظایف پلیس است .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه نظم، امنيت و آسايش مردم خط قرمز پلیس است، اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد، تفرجگاه ها و اماکن تفریحی، جولانگاه اراذل و اوباش و افراد قانون شكن باشد.

سرهنگ حسن زاده افزود: در اجرای اين طرح 11 متهم از اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شدند و از 45 فرد دیگر که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند با هماهنگی قضائی تعهد کتبی اخذ شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اماکن تفریحی و عمومی جای عرض اندام مجرمان و هنجارشکنان نیست، گفت: با هرگونه اقدامی که امنیت اجتماعی را مختل کند مقتدرانه برخورد خواهد شد و امید است مردم عزیز نیز پلیس را در اجرای موفقیت آمیز ماموریت های محوله و همچنین برقراری امنیت پایدار در شهرستان یاری کنند.

 

کشف 17 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در نوشهر

جانشین انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري 2 سارق حرفه ای با 17 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ صدرا عبدی در تشريح اين خبر ، بیان داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره و سیم برق در سطح شهرستان نوشهر ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 2 سارق حرفه ای که داراي سابقه سرقت در این شهرستان بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان نوشهر، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 17 فقره سرقت ساختمان هاي نيمه کاره و سیم و کابل برق اعتراف کردند.

سرهنگ عبدی با اشاره به این که متهمان پس تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب برای پیشگیری از سرقت در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


توقیف موتورسیکلت قاچاق 2 میلیاردی در محمودآباد

 فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت 1000سی سی خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمودحسین زاده در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق در سطح شهر محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی متهم به قاچاق موتورسیکلت شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و موتورسیکلت 1000 سی‌سی خارجی فاقد هرگونه مدارک گمرکی از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محموآباد با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌ مکشوفه برابر اعلام کارشناسان 2 میلیارد ریال برآورد شده، افزود: در اين خصوص متهم برای انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي معرفی شد .

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین اولویت های کار پلیس است از شهروندان خواست، هرگونه گزارش در زمینه خرید و فروش و یا تهیه کالاهای خارجی قاچاق و موارد مشکوکی از این دست را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.


زندان؛ ایستگاه پایانی سارق با 15 فقره سرقت در بابل

 فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سابقه دار با 15 فقره سرقت و کشف 3 دستگاه موتور سیکلت سرقتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان بابل ، موضوع دردستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، خاطر نشان کرد : با هماهنگی قضائی و شناسایی مخفیگاه متهم به سرقت ، ماموران انتظامی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند .

سرهنگ شالیکار با اشاره به تحقیقات پلیس و بازجویی های فنی از متهم دستگیر شده از کشف 15 فقره سرقت خبر داد و افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم 3 موتور سیکلت سرقتی کشف شد و با شناسایی مالکان با هماهنگی قضائی اموال سرقتی به آنان تحویل شد .

شالیکار در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً از طریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند و نسبت به نصب سیستم هشدار الکترونیک ( مها) اقدام کنند.


کشف 21 فقره سرقت از ساختمان های نيمه کاره در تنکابن

 فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره با 21 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشريح اين خبر بیان داشت : در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 3 سارق حرفه ای که داراي سابقه سرقت در این شهرستان بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ شعبانی، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 21 فقره سرقت آهن آلات ساختمان هاي نيمه کاره و در حال احداث اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به این که متهمان پس تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب برای پیشگیری از سرقت در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار