بازرس‌کل استان قزوین گفت: جذب بی‌ضابطه و بی‌نظم نیرو در شهرداری‌ها مربوط به یک‌دوره یا دو دوره نیست و در دوره‌های مختلف صورت گرفته و ممکن است این استخدام‌های بی‌ضابطه در آینده نیز ادامه پیدا کند، زیرا در شکل و مقررات ساختار شهرداری‌ها ایراد وجود دارد و لازم است اصلاح قانونی در این‌باره رخ دهد.
کد خبر: ۹۷۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 27 June 2021

عبدالله آقاعلیخانی، بازرس‌کل استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در محل اداره‌کل بازرسی استان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفتهٔ قوهٔ قضائیه اظهار کرد: رسانه نقش اساسی در مبارزه با فساد و تحقق آزادی و عدالت دارد و بدون حضور رسانه نمی‌توانیم قانونگرایی و مبارزه با فساد را در کشور محقق کنیم، یکی از پایه‌های تحقق قانونگرایی و مبارزه با فساد در کشور وجود رسانه‌های آگاه و روشنگر است.

وی افزود: تأکید ما همواره در قوهٔ قضاییه همراهی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها است و در این حوزه نباید از نقد منصفانه رسانه‌ها بترسیم، بلکه باید از آن‌ها استقبال کنیم، زیرا نقد منصفانه سازنده است.

آقاعلیخانی پیرامون جذب بی‌ضابطه و بی‌نظم نیرو در شهرداری‌ها عنوان کرد: این موضوع بیشتر ناشی از خلأ و نقص قانون است، اکنون طبق آمار بیش از ۳ هزار نفر نیرو در شهرداری وجود دارد.

این مسؤول اظهار کرد: این مسئله مربوط به یک‌دوره یا دو دوره نیست و در دوره‌های مختلف صورت گرفته و ممکن است این استخدام‌های بی‌ضابطه در آینده نیز ادامه پیدا کند، زیرا در شکل و مقررات ساختار شهرداری‌ها ایراد وجود دارد و لازم است اصلاح قانونی در این‌باره رخ دهد.

 

بیشترین شکایات رسیده از شهرداری‌ها است

محسن جانجان، معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان نیز در این نشست خبری، با اشاره به این‌که سازمان بازرسی یک مرجع تحقیق است نه رسیدگی‌کننده و صادرکنندهٔ حکم، عنوان کرد: ما در دستگاه‌های مختلف عملکردها را بررسی می‌کنیم، شوراهای شهرها قانونگذاری محلی است، وظیفهٔ آن‌ها مشخص است، این مصوبات باید توسط کمیتهٔ انطباق در فرمانداری تأیید شود، نمی‌توان شورا را به‌صرف مصوبات به مراجع قضایی معرفی کرد، فرآیند قانونی در رابطه با مصوبات شوراها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با تخلفات فردی اعضای شوراها، در سال گذشته ۲ نفر حکم انفصال دائم گرفتند و برای ۵ نفر نیز در مراجع قضایی به‌دلیل تخلفات تشکیل پرونده شده که در حال رسیدگی است.

جانجان بیان کرد: در سال گذشته برای ۱۳ نفر از کارکنان شهرداری تشکیل پرونده شد و بازداشت شدند، بیشترین شکایاتی که در سطح بازرسی کل داریم مربوط به شهرداری‌ها است و حتی امروز نیز یکی از شهرداران در استان قزوین به‌دلیل تخلفاتی که تشکیل پرونده شده بود بازداشت شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴ پروندهٔ تخلفات قضایی در استان تشکیل شده و در حال رسیدگی است، پرونده‌های تشکیل شده گاه ممکن است در روند بررسی قضایی  تغییراتی داشته باشند، برای مثال یک پرونده در ضیاءآباد با ۳٠٠ میلیون تومان تشکیل شد اما میزان تخلف اثبات شده در دادگاه به حدود ۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ۲۲درصد پرونده‌های تشکیل شده در بازرسی کل استان، مربوط به تضییع حقوق دولت، ۱۶ درصد مربوط به ارتشا، ۱۱ درصد مربوط به اختلاس و الباقی مربوط به جعل و غیره است.

جانجان در پایان تأکید کرد: در رسیدگی به هیچ پرونده‌ای مصلحت‌سنجی نشده است، در رسیدگی به پروندهٔ مسؤولین ارشد و افراد صاحب‌نفوذ هرگونه مصلحت‌اندیشی حذف و بدون مماشات به پرونده‌ها رسیدگی می شود، اما این تنها در بخش سازمان بازرسی است، زیرا مراحل بعدی پرونده‌ها در محاکم اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار