معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین گفت:این سازمان ۲۴ پرونده تخلف که بیشتر شامل موضوعات اقتصادی است را در مراجع قضایی رسیدگی می‌کند.
کد خبر: ۹۷۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 27 June 2021

محسن جانجان روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه از نظر بازرسی اگر یک میلیون تومان هم تخلف صورت بگیرد تشکیل پرونده انجام می شود، گفت: ۲۴ پرونده کیفری در حال حاضر در مراجع قضایی استان با معرفی اداره کل بازرسی استان تشکیل شده که در آن ۱۵۲ متهم نقش داشته و عمده این تخلفات مربوط به تضییع حقوق دولت، اختلاس، ارتشا و جابه جایی اعتبارات است.
جانجان با اشاره به چگونگی ورود سازمان بازرسی به تخلفات خرید و فروش زمین مانند تعاونی جانبازان، افزود: در این تعاونی، سازمان بازرسی برای جلوگیری از ادامه فرآیند خرید و فروش ورود کرد و جلوی ادامه فرایند آن را گرفت.
وی با بیان اینکه در هیچ پرونده تخلفات اقتصادی و مالی مصلحت اندیشی نشده است،افزود: سازمان بازرسی استان هیچ اغماض و مصلحت اندیشی در این زمینه ندارد و حتی برخی از پرونده های مربوط به مسوولان رده بالای استان و صاحب نفوذان را به مراجع قضایی معرفی کرده است.
این مسوول اضافه کرد: در باب نظارت بر حوزه معاملات نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ معامله در سطح استان مورد نظارت قرار گرفته که تعدادی از آنها لغو یا تجدید و از تضییع حقوق دولت جلوگیری شده است.
جانجان اظهار داشت: در سال گذشته ۳۴ دستگاه مورد بازرسی برنامه ای قرار گرفتند و ۲ هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی رسیدگی شد که بیشترین شکایات مربوط به شهرداری ها بوده است.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۵۲ نفر به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و ۱۰۵ نفر به دادسرا معرفی و نزدیک به ۸۲ میلیارد تومان به نفع دولت کارسازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار