مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی صبح امروز در یک نشست برخط با محیط بانان سراسر استان به مناسبت ولادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و روز ملی محیط بان، از محیطبانان برتر استانی تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۷۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 27 June 2021

حسن اکبری دراین مراسم گفت: محیط بانان خط مقدم جبهه حفاظت و حراست از مواهب خدادای هستند که شجاعانه و بی ادعا، چشمان تیزبین و نگرانشان ،بی وقفه پهنه های وسیع مناطق حفاظت شده این سرزمین را می نگرد و برای پاسداری از عرصه های طبیعی و حیات وحش ، از فدا کردن جان خویش که گرانبها ترین و ارزشمند ترین هدیه آفریدگار به آدمی است نیز دریغ ندارند.
وی با اشاره به این روز فرخنده گفت: روز میلاد خجسته حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که بنام ضامن آهو و روز محیط بان مزین شده است،فرصت مغتنمی است که از زحمات و تلاش های محیط بانان عزیز که حافظان راستین عرصه ها و مواهب لایزال الهی هستند و به عنوان پاسداران طبیعت با عشق و علاقه از عرصه های طبیعی و زیست بوم های حیات بخش استان و گونه های گیاهی و جانوری و ارزش های تنوع زیستی حفاظت و حراست می نمایند تشکر و قدردانی نماییم .
محیط بانان در شرایط اقلیمی سخت وطاقت فرسا و با کمترین امکانات و تجهیزات در خط مقدم حفاظت و حراست از حیات وحش ، جنگل ها , تالابها وتنوع زیستی بوده و چه بسا از جان خود در این راه مایه گذاشتند که تقدیم 145 شهید محیط بان و تعداد زیادی جانباز دلیل صحت این ادعا می باشد و بر خود فرض میدانیم از تلاشهای شبانه روزی محیط بانان عزیز کشور ،علی الخصوص محیط بانان استان خراسان جنوبی ، این پاسداران و حافظان محیط زیست و تمامی تلاشگران عرصه خدمتگزاری به طبیعت و دوستداران محیط زیست تقدیر و تشکر نماییم.
اکبری عملکرد محیط بانان را در سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: محیط بانان استان خراسان جنوبی در سال گذشته موفق به دستگیری تعداد 361 نفر متخلف شکارو صید شده و تعداد 37 قبضه سلاح غیر مجاز کشف و با 106مورد استفاده غیر مجاز از سلاح شکاری برخورد شده است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین بیان داشت: در طول این مدت ، تعداد 3113حیوان شکار شده یا زنده گیری شده کشف و 136 فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
لاز م به ذکر است دراین مراسم همچنین بر آموزش های مستمر محیط بانان در تمام حوزه های محیط زیستی،نحوه برخورد با ارباب رجوع ، متخلفان و...،ارتباط با مسئولان دستگاههای اجرایی تاثیر گذار در امور حفاظت محیط زیست مانند قضات و فرمانداران و... تاکید شد. در پایان این مراسم از محیط بانان برتر استانی ( حسین کمندی ،علی اکبر عیشی ،مهدی غمدیده،نصرت الله گرگانی زولسک،محمدرضا جوان ،یونس رحمتی ،علی بانوی،هاشم آزموده،علی سعیدی و مهدی اعتمادی پور) با اهداء لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار