رئیس دادگستری رباط کریم با بیان اینکه دادگستری این شهرستان با کمبود ۵۰ درصدی نیرو مواجه است، گفت: به زودی ۲ شعبه کیفری و حقوقی افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۷۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ 26 June 2021

به گزارش«تابناک تهران»، محمدرضا قویدل روز شنبه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر وهفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۸ شعبه دادسرا، ۹ شعبه دادیاری، سهشعبه بازپرسی، ۱۱ شعبه دادگاه و ۱۵ شعبه شورای حل اختلاف به مردم شهرستان رباط کریم خدمت رسانی می کنند.

وی به فعالیت ۲۹ قاضی و ۱۰۵ کارمند در دادگستری شهرستان رباط کریم اشاره کرد و گفت: نیمی از چارت سازمانی، اداری و قضایی دادگستری خالی از نیرو است و با کمبود نیرو در این بخش مواجهیم.

رییس دادگستری شهرستان رباط کریم با بیان اینکه در سال گذشته۹۵هزار و ۱۵۶ هزار پرونده ورودی به دادگستری این شهرستان بود.

قویدل با اشاره به ورود بیش از ۲۴ هزار پرونده در سه ماه اول سالجاری بیان کرد: ۶ هزار و ۶۶۴ پرونده به دادگاه، ۱۲ هزار و ۲۶۱ پرونده به دادسرا و ۵ هزار و ۸۶ پرونده متعلق به شورای حل اختلاف بوده است.

وی به مختومه شدن بیش از ۹۳ پرونده در دادگستری رباط کریم اشاره کرد و گفت: دست کارچاق کن ها از دادگستری کوتاه شده است و قضاوت و رسیدگی پرونده ها به شکل مناسبی انجام می شود.

رییس دادگستری رباط کریم با بیان اینکه ۸۵ درصد از اوراق قضایی از طریق سامانه الکترونیکی ابلاغ می شود، تصریح کرد: سرعت اجرای احکام نسبت به سال های قبل بسیار چشمگیر بوده است.

قویدل با اشاره به افتتاح ۲ شعبه حقوقی و کیفری دادگاه در رباط کریم اظهار داشت: دفتر خدمات الکترونیک نیز در شهر پرند به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعضی از اشخاص در ایام انتخابات و بعد از انتخابات نارضایتی داشتند، گفت: آنهایی که مقام و مسئولیت دارند باید بشتر به قانون تمکین کنند چون همین آقایان در دفتر کار و بخشهای مختلف شهرستان از نیروهای شهرداری استفاده می کنند و استفاده از نیرو و بودجه در حوزه ای غیر شهرداری تخلف و جرم است واین افراد خودشان به قانون تمکین نمی کنند امروز هم نباید ادعای تخلف در انتخابات را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار