معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان از ثبت ۶ منطقه فوق قرمز در مراکز تحت پوشش مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 19 June 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان: حامد هاشمی، در خصوص رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده در هفته ای که گذشت اظهار داشت: علیرغم هشدار در خصوص ورود به موج پنجم بیماری در هفته‌های قبل ، با توجه به شواهد پیشرفت بیماری در مناطق مختلف و آلودگی بالای استان های همجوار ، متاسفانه به دلیل عدم توجه به شیوه نامه ها ، برگزاری متعدد عروسی ها و تجمعات و عادی انگاری در جامعه ، در رنگ بندی هفته اخیر با افزایش انفجاری موارد ابتلا و بستری و درگیر شدن مناطق زیادی روبرو بوده ایم، به طوری که در هر ۳ شهرستان لارستان ، اوز و خنج شاهد افزایش مناطق فوق قرمز ، قرمز و نارنجی هستیم.

وی اذعان داشت: ۶ منطقه فوق قرمز ، ۳ منطقه قرمز و ۱۱ منطقه نارنجی در هفته جاری ثبت شده که تاکنون بی سابقه بوده است . به نحوی که به طور قطع می توان ورود به موج پنجم را در منطقه تقریباً قطعی دانست.

هاشمی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت افزایش موارد بستری و مرگ در هفته های آینده به تبع موج جدید بیماری است که مجدداً باعث نگرانی های زیادی در جامعه و فشار مضاعف به سیستم بهداشت و درمان خواهد شد.

معاون فنی حوزه بهداشت تاکید کرد: موثرترین راه برای کنترل پیشرفت بیماری در هفته های آینده، همکاری و مشارکت تک تک افراد جامعه در رعایت پروتکل ها، عدم برگزاری و شرکت در تجمعات همچنین مشارکت همه دستگاه های دخیل در امر کنترل بیماری جهت اجرا ، پایش و نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی است، که می بایست در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اخبار امیدوار کننده از صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن ایرانی کوایران برکت و ورود واکسن های معتبر خارجی، گفت: ادامه روند واکسیناسیون گروه های هدف بر اساس سند ملی برنامه ریزی در اولویت بوده و نباید فراموش کنیم که نقش همه افراد جامعه در کنترل بیماری بسیار پررنگ و حائز اهمیت است و تا زمان پوشش مطلوب ایمن سازی می بایست همه به وظایف خود در امر کنترل و پیشگیری از بیماری عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار