رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج بیمار مبتلا به کرونا ، جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.
کد خبر: ۹۷۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 19 June 2021

 

مجید شیرانیدر این باره افزود: بر این اساس تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۲۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۹ بیمار مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ابتلای ۹۱ نفر از آنها مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی تصریح کرد: ۶۹ بیمار به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۳۲ بیمار نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شیرانی در خصوص روند افزایشی شیوع کرونا در روزهای آینده ابراز نگرانی کرد و گفت: احتمال شکل‌گیری موج پنجم شیوع کرونا در استان وجود دارد چرا که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: می‌طلبد برای جلوگیری از گسترس ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه خودداری از برگزاری دورهمی و تجمع با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایرنا،از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۷ هزار و ۵۳۶ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۴۷ هزار و ۷۶ مورد مثبت اعلام شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار شهرستان کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی (خطر زیاد) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار